«Засоби засвоєння математичних уявлень дітьми із ЗПР за допомогою прийомів мнемотехніки»
29.01.2017, 01:39
Консультація для педагогів та батьків на тему: «Засоби засвоєння математичних уявлень дітьми із ЗПР за допомогою прийомів мнемотехніки» Підготувала:вчитель-дефектолог Мірошниченко Інга Арнольдівна Кам’янське-2017р.
Мнемотехніка – це процес засвоєння нової інформації за допомогою спеціальних методів і прийомів. Це освітня технологія, що допомагає кожній дитині комфортно та легко здобути знання. Мнамотехніка використовує природні механізми пам’яті мозку і дозволяє повністю контролювати процес запамятовування, збереження і пригадування інформації. Найважливіші принципи мнемотехніки: В основі розвитку пам’яті лежать два основних напрямки – уява і асоціація. Для того, щоб запам’ятати щось нове, необхідно співвіднести це нове з чимось, тобто провести асоціативний зв’язок з якимось вже відомим фактом, покликавши на допомогу свою уяву. Асоціація – це мисленнєвий зв’язок між двома образами. Чим багатообразніші і багаточисленніші асоціації, тим простіше вони закріплюються в пам’яті. Доцільність використання мнемотехніки у математиці В дошкільному віці переважає наочно-образна пам’ять і запам’ятовування має переважно мимовільний характер. Для дітей молодшого дошкільного віку необхідно використовувати кольорові, яскраві картинки. Мнемотехнічні прийоми формування математичних уявлень у дітей. Аналогія – прийом при якому між інформаційними одиницями, що запам’ятовуються, знаходять спільні ознаки, властивості, якості тощо. Аналогія за кольором Дидактична гра «Давайте знайомитися - жовтий». Мета: Навчати знаходити колір за зразком і назвою. Зміст: В гості приходить гном. Педагог знайомить дітей з гномом, розповідає, що його звуть “Жовтий”. Живе він у жовтій країні. Гном приносить дітям предмети тільки жовтого кольору. Діти викладають предмети на білих аркушах, розглядають їх і обводять олівцем жовтого кольору. Педагог проводить з дітьми гру “Знайди такий же”, де діти вибирають предмети жовтого кольору за зразком. Аналогічно проходить ознайомлення з усіма основними кольорами. Дидактична гра «Пригости гномів фруктами». Мета: Закріплення знань колірного спектру у дітей. Зміст: Гномики прийшли в гості. Дітям пропонується пригостити гномиків фруктами (овочами). Які овочі й фрукти люблять гноми? Жовтий гномик любить банан, червоний – червоне яблуко… Як ви думаєте, чому? Діти пригощають гномів. Дидактична гра «Хто в якому вагоні їде». Мета: Закріплення знань дітей про походження відтінків кольорів. Зміст: Дітям пропонують паровозик, який везе гномиків в подорож. Завдання дітей – розсадити гномиків по вагонах, враховуючи колірну гаму. У кожному вагоні повинно бути по два гнома. Аналогія за формою Дидактична гра «Знайди відповідну фігуру». Мета: Закріплення знань про геометричні фігури. Зміст: Перед дитиною лежить таблиця з даною фігурою та предметними картинками. Вона повинна чітко визначити предмети які схожі на дану фігуру, накрити їх відповідною фігурою. Ускладнення: - Збільшити загальну кількість об’єктів. - Скоротити час, відведений для знаходження потрібних об’єктів. Дидактична гра «Заховалася фігура». Мета: Вправляти в запам’ятовуванні геометричних фігур, встановивши асоціативні зв’язки з предметами. Зміст: Відшукати у зовнішньому вигляді предметів геометричні фігури. Візуалізація – прийом, при якому для посилення запам’ятовування уявляється фізичний вплив подій, явищ та об’єктів, що надає людині відчуття максимальної реальності цієї події. Цифрообраз – прийом, при якому цифрову інформацію, що запам’ятовується, асоціативно пов’язують з певними образами.