Мета: Узагальнити знання учнів про небезпеку вогню, розвивати вміння правильно діяти в надзвичайній ситуації, виховувати дисциплінованість, чіткість у діях.
ІІ. Отримання знань про користь та небезпеку вогню.
Учитель: Сьогодні ми поговоримо про вогонь, дізнаємося, яку користь він приносить, та якої біди завдає. Заняття сьогодні незвичайне, заняття – свято, девіз якого «Хай дитина знає кожна – жартувати з вогнем не можна!»
Учень 2: Вогонь – біда, велика біда, А без вогню нікуди: ні туди і не сюди!
Вогонь: Я прийшов до вас на свято. Як же тут дітей багато! Ви мене не упізнали, Бо загадку не вгадали: «Хоч зубів я і не маю, Все руйную, поїдаю. І гарячий, жовтий зроду Не люблю я пити воду. Взявся з Зевсових долонь. А зовуть мене….. (Вогонь).
Учитель: Відкриття способу добування вогню було визначною перемогою людини над природою. Про значення вогню дізнайтеся з «Легенди про Прометея». За сивої давнини, коли над усім світом панував Зевс, люди, які тільки-но розселилися Землею, були кволими, лякливими, безсилими. Зі страхом дивилися вони на грозові хмари, на пекуче сонце, на безкрає море й височезні гори. Від усього, що їх лякало, ховалися в свої підземні нори. Не мали вони тоді ані житла, ані вогнищ родинних. Люди не варили їжі, не грілися коло багать. І було те життя без вогню злиденним животінням. Пожалів людей своїм великим серцем титан Прометей і сміливо порушив Зевсову заборону: не давати людям вогню. Прометей, опинившись у Зевсовому палаці, мерщій взяв із божественого вогнища іскру, сховав у порожній очеретині та й приніс людям на землю. Відтоді засяяли, заяскріли вогнища на землі. Навколо них люди збиралися цілими родинами, смажили м’ясо, грілися, танцювали. Люди зажили веселіше, дружніше, і з того щиро радів титан Прометей. Він навчив приборкувати вогонь, плавити мідь, кувати зброю. Завдяки Прометеєві люди навчилися думати і тоді, мабуть, уперше відчули себе людьми. Вогонь став надійним товаришем і помічником для людей. Важко уявити таку галузь людської діяльності, де б він не використовувався.
Вогонь: Тепер знаний у вас я, Разом ми одна сім’я. Де не глянь, я майже скрізь, В кожній хаті оселивсь. Побував вчора в печі, Зарум’янив калачі, На плиті зварив сніданок, Бо устав ще спозаранок. Швидко бігав по селі, Там, де дітоньки малі, Натопив їм добре в хаті, Щоб було тепленько спати. У нас в школі побував. Смачно всіх нагодував. Бачу, всі ви зрозуміли: Я є скрізь, де б ви хотіли. Тільки чиркнеш – я вже тут, І мене всі люди ждуть.
Учень 3: Вогонь дарує людям світло, Вогонь дарує їм тепло. Коли б тепло і світло зникли, Життя б на світі не було.
Учень 4: Але вогонь буває друг, буває ворог. І з ним не можна пустувати. Всім правила протипожежні Обов’язково треба знати!
Учень 5: Та ось тільки малі діти Не повинні з ним дружити. Будеш з ним необережний – Може трапитись пожежа!
Учень 6: На столі забула мама Сірники. Син хоче взяти. «Сірники – не для забави. Небезпечно з ними грати!
Учень 7: Розігрівсь утюг твій дуже. Що робити будеш, друже? За гаряче не хапай. Із розетки вимикай!
Учень 8: Знать повинен учень кожний, Щоб похід був до ладу, Жартувать з вогнем не можна: Ліс потрапить у біду!
Учень 9: Як тільки спалахнув вогонь І є глибокий посуд під рукою, Наповніть відра і в ту ж мить Залийте полум’я водою!
Учень 10: Від вогню ти не ховайся, А тікай і клич людей. «101» ти набирай І адресу свою дай.
(Виходить учень з мобільним телефоном, хоче викликати пожежників).
Учень 11: Приїжджайте швидше, прошу! Зробіть справу ви хорошу. Урятуйте мою хату. Що, адресу вам назвати? «Дуб кремезний і ялинка», Там стоїть моя хатинка. Швидше, швидше погасіть, Бо не буде нам, де жить.
Учитель: - Діти, чи правильно подзвонив хлопчик? - А хто може правильно назвати свою адресу, прізвище та ім’я, а також причину загоряння? (Діти по черзі називають свої прізвище, ім’я і домашню адресу. Якщо дехто адреси не знає, дається завдання вивчити їх).
Учень 12: Якби я був начальником пожежної частини, То взяв би обіцянку у кожної дитини. До рук не брати сірників, хоч би яка причина. Бо це не іграшка для вас, а справжня, діти, міна.
Учитель: Пожежники – завжди на захисті нашого життя і здоров’я.
17 квітня 1918 року був підписаний Декрет «Про державні заходи боротьби з вогнем», Цей день і став днем утворення пожежної охорони. Вона розвивалася разом з іншими галузями народного господарства, подолала шлях від кінних повозок з ручними пожежними насосами до потужних сучасних засобів. Сьогодні ця служба – одна з мобільних. Щоб стати пожежником, треба багато вчитись, бути відмінним спортсменом.
ІІІ. Робота з ілюстраціями.
Конкурс 1. «Дорога кожна секунда». Ведуча. По вулицях міста одна за одною проносяться червоні машини. Кілька секунд – і їх уже не видно, тільки чути в повітрі звуки сирени. Пожежа! Щоб врятувати життя людей, треба поспішати. Ось чому водії пожежних машин докладають усіх зусиль, щоб швидше приїхати на місце пожежі. У нашому конкурсі беруть участь два «водії», яким при підтримці уболівальників треба якомога швидше провести свої «пожежні машини» до місця пожежі. Гравці сідають на стільці. На відстані 5-6 метрів від них стоять пожежні машини зі шнурами. За сигналом гравці повинні змотати шнур на паличку або олівець і швидко наблизити до себе «пожежну машину». Виграє той, хто зробить це швидше.
Конкурс 2. «Врятувати вірних друзів». Беруть участь два учні. У намальованому квадраті (площа 1,5х1,5) розставляють іграшки (не менше десяти). Одному з учасників зав’язують очі, пояснюючи, що в кімнаті, де знаходяться вірні друзі-іграшки, виникла пожежа, очі застилає дим, погано видно. За сигналом ведучого учасник конкурсу прагне схопити якнайбільше іграшок, щоб винести їх з «палаючої квартири». Виграє той, хто більше «врятує» іграшок.
ІV. Знайомство з вогнегасником. (Запрошується працівник школи, який показує вогнегасник і пояснює принцип його дії).
V. Підсумок заняття.
Учитель: Щороку в світі відбувається близько 5 млн. пожеж. Кожної години у вогні гине 1 людина, 2-3 чоловіки отримують травми і опіки, кожен третій загиблий – дитина. Пропоную хвилиною мовчання вшанувати пам’ять людей, які загинули під час пожежі (Хвилина мовчання). - Дуже хочеться, щоб вогонь був для кожної родини тільки другом, а не ворогом. Хай не буде від вогню біди! Бережіть свій дім, свою оселю!