урок - змагання на тему "Україна - країна європейська. Євросоюз - співтовариство країн Європи"
23.01.2018, 20:07
УРОК-змагання:
Україна - європейська держава. Євросоюз – співтовариство країн Європи.
Мета:
ознайомити учнів із становленням України як європейської держави, збагатити, поглибити, закріпити знання з природознавства, літературного, позакласного читання, курсу предмета «Я і Україна»;розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, співставляти, робити висновки, послідовно і тактовно висловлювати власну думку;виховувати почуття гордості за власну державу, її здобутки,сприяти формуванню самосвідомості школярів, вихованню почуття відповідальності та обов'язку, громадянські та патріотичні якості особистості, спрямовувати пізнавальну активність учнів на самовдосконалення.
Форма проведення: урок-змагання
Методико-дидактичне забезпечення: державна символіка України та символіка європейських країн, Конституція України, політична карта Європи, політико-адміністративна карта України, презентації на тему: «Сім чудесУкраїни», «Відомі місця країн ЄС», відео «Європа - починається з тебе», пісня «Україна-це ти»
Хід уроку
I. Вступне слово вчителя.
- Сьогодні у нас урок-змагання між вами і вашими батьками, де ви діти повинні не тільки працювати активно, зацікавлено, але й відчути почуття відповідальності за власні знання здобуті на уроках літературного, позакласного читання, «Я у світі», природознавства, годинах спілкування; уміти аналізувати, формувати точну самооцінку, зіставляти, узагальнювати, систематизувати свої знання і розвивати мовлення, радіти успіхам — власним та однокласників, співчувати невдачам товаришів, робити все можливе для досягнення перемоги. Сьогодні я бажаю всім, щоб у нас створилася атмосфера змагання і співпраці, щоб кожен із вас міг висловити власні погляди на проблемне питання уроку, не перебивати інших і дотримуватися правил поведінки. 1 хв
Представлення команд, капітанів та журі. Ознайомлення з проблемним питанням: «Україна – країна європейська. Чому Україна гідна бути членом ЄС» відповідь на які учні повинні дати наприкінці уроку.
II. Розумова «розминка»
Протягом 3 хв батьки загадують запитання дітям, а діти батькам по всій програмі «Я у світі».
III. Конкурс знань про Україну.
1. Гра «Пін-понг». Учитель загадує запитання і кидає м’яч, тому, хто із конкурсантів підіймає перший руку. За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу, результати фіксуються у друкованій таблиці. 10 хв
- Як називається країна, в якій ми живемо?(Україна)
- Які є слова синоніми до цього слова?(Отчий край, Вітчизна, калиновий край, солов’їний, барвінковий край…)
- Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, прапор)
- Яка столиця України і чому носить таку назву?(Київ, названа в честь старшого брата Кия)
- Скільки історико-географічних регіонів є на Україні?(3)
- Скільки областей? (24)
- Яка площа України?Довжина кордону?( Площа становить 603 628 км². Найбільша за площею країна з тих, чия територія повністю лежить у Європі . Довжина кордону становить 7700 км. Наша Батьківщина межує з сімома країнами.) - З якими країнами межує Україна?( Межує з Білоруссю на півночі, Польщею, Словаччиною та Угорщиною — на заході, Румунією та Молдовою — на південному заході, Росією на сході і північному сході. На півдні і південному сході омивається Чорним і Азовським морями.)
- Які гори є на Україні?( Го́ри Украї́ни займають бл. 5% території країни. Вони розташовані в Західній Україні — Українські Карпати. Найвища вершина України, гора Говерла, належить до Карпатських гір; її висота 2061м)
- Назвіть найглибше і найбільше озеро нашої держави?(Синевір, Ялпуг)
- Найбільші річки нашої держави? (Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець)
- Найдовша дамба України? (Черкаська)
- Які людські чесноти притаманні українцям і чого не вистачає у вихованості?(Гостинність, щедрість, привітність. Не вистачає: толерантності, поваги, культури поведінки).
- Які корисні копалини є на Україні? https://uk.wikipedia.org/wiki/Корисні_копалиниУкраїни (В Україні розвідано 20 тис. родовищ та проявів 111 видів корисних копалин[. З них 7807 родовищ 94 видів корисних копалин мають промислове значення і враховуються Державним балансом запасів. Найбільше економічне значення мають кам'яне вугілля, нафта і газ, залізні і марганцеві руди, самородна сірка, кам'яна і калійна солі, нерудні будівельні матеріали, мінеральні води. )
- Які види промисловості відомі за кордоном? https://uk.wikipedia.org/wiki( 1.За рівнем розвитку літакобудування Україна належить до найбільш розвинутих держав. Таку промисловість мають п'ять — шість держав, які застосовують високі технології. Деякі моделі літаків типу Ан випереджають аналогічні світові зразки на три — чотири роки. Літакобудування є однією з найбільш прибуткових і в той же час найбільш капіталоємних галузей машинобудування 2. Електроенергетика — базова галузь економіки України. Вона одна з найстарших у країні. Україна володіє найбільшою транзитною енергетичною мережею в Європі – через територію нашої держави проходять три з дев’яти транспортних кордонів. 40% її національного експорту спрямовано до європейських держав. - Виробництво електроенергії ґрунтується на спалюванні вугілля, мазуту, природного газу, використанні атомної енергії, енергії води та Сонця. Вугільна промисловість України — базова галузь господарства, що здійснює розвідування й видобування кам'яного та бурого вугілля. 3. Надра в Україні багаті на різні види гірничо-хімічної сировини: калійні солі, кам'яну сіль, карбонатну та фосфатну сировину, барит, борні руди, йод і бром, сірку самородну, сірчаний колчедан, ропні води, мінеральні фарби. 4. Металургія України — базова галузь народного господарства країни. Понад 80% металопродукції експортується до країн Європи, Азії, Близького Сходу, Південної Америки. 5. 50% випущених авто поставлено на експорт. 6. Суднобудування: судна вантажні та вантажо-пасажирські, судна технічні та допоміжні, судна й човни прогулянкові та спорти-вні надувні, судна моторні й веслувальні.
- Назвіть сім чудес України (презентаціяя №1 https://www.youtube.com/watch?v=gZMgLaEp798)
- Яка перша історична назва нашої країни? (Київська Русь)
- Назвіть відомих князів цієї держави?(Володимир, Святослав. Ярослав Мудрий)
- Що таке Запорізька Січ? http://shkolyar.in.ua/vynyknennya-kozatstva (Козацька республіка. Козак — це вільна людина, незалежний озброєний воїн, захищали свої землі, часто й самі нападали на турецькі і татарські обози, здійснювали успішні походи в Туреччину. Символами козацького війська були малиновий прапор, полкові хоругви, гетьманська булава, бунчук та ін.)
- Назвіть гетьманів цієї держави? (1.Хмельницький Богдан (Зіновій) Михайлович - Очолив повстання, яке поклало початок визвольній війні українського народу. Засновник української козацької держави, організатор її адміністративного управління. 2 Дорошенко Петро Дорофійович. Був освічений, добре знав латинську й польську мови, історію, мав добрий хист промовця, пройшов дипломатичну школу у Богдана Хмельницького, виконував важливі доручення гетьмана. http://www.liveinternet.ru/users/iceberg_1000/post126522665)
- Які історичні постаті зображені на грошових купюрах нашої держави?(Іван Мазепа, Тарас Шевченко. Леся Українка, Іван Франко…)
2. Фізхвилинка «Україно, ми твоя надія»https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM
IV. Конкурс капітанів. Перегляд відео «Європа починається з тебе». https://www.youtube.com/watch?v=I3AWPeLgqOg
- Які європейські цінності показані у відео? (Чесність, працелюбність, привітність, порядність, захист прав громадян, дотримання правил дорожнього руху, відповідальність)
V. Конкурс знавців країн Європи, членів ЄС. Складання кросворду країн ЄС. 7 хв
VI. Відповідь на проблемне запитання уроку з обов'язковим наведенням прикладів чи доведенням правильності висловлених думок.
1. Робота в парах. Перечитування тесту підручника. Складання питань по тексту.3 хв
2. Групова робота а) Україна – країна Європейська. б) Доведіть, що Україна гідна бути членом ЄС. в) Які чесноти потрібно розвивати вам, щоб бути справжніми європейцями? г)Які зміни відбудуться у селищі, коли Україна стане членом Євросоюзу д) Запитання для батьків: «Чому нашу країну до цього часу не прийняли до ЄС?»
3. Пісня «Україна - це ти» https://www.youtube.com/watch?v=HBLzV2P2y_s
VII. Підсумкове слово журі. Підбиття підсумків змагання. Нагородження переможців. Члени журі тактовно висловлюють свої думки після кожного конкурсу. Для полегшення складної роботи членів журі вчитель заздалегідь виготовляє для кожного з них підсумкову відомість, наприклад, таку:
№п.п Назва конкурсу Батьки Бали Діти Бали Загальні бали Найактивніші учасники