Кодування інформації. Кодування та декодування інформації
04.11.2017, 00:10
Тема: Кодування інформації. Кодування та декодування інформації Цілі: • узагальнити знання учнів про дії з інформацією; • познайомити учнів з дією, зворотною кодуванню, - з декодуванням інформації; розкрити зміст поняття «декодування» на прикладах; • навчити дітей вирішувати прості інформаційні завдання на кодування і декодування. • ініціювати розумову діяльність учнів при узагальненні відомостей про дії з інформацією; • удосконалювати аналітичні навички учнів при виконанні завдань на перетворення інформації з однієї форми в іншу; • розвивати інформаційну культуру учнів.
Ключові поняття: декодування інформації, код, кодова таблиця, перетворення. Допоміжні (додаткові) поняття: дії з інформацією, прийом інформації, повідомлення, форма подання інформації, правило, кодування інформації. Забезпечення уроку: • підручник; • робочий зошит; • демонстраційний ПК (потрібен мультимедійний проектор); • кодові таблиці, діагностична карта.
Хід уроку 1. Організаційний момент. 2. Повторення вивченого матеріалу (Мотивація навчальної діяльності з підсумковим повторенням). Активізація знань учнів проводиться за допомогою експрес-опитування. • Навіщо люди кодують інформацію? • Привести приклади кодування інформації. • У чому полягає кодування за допомогою алфавіту? Як називаються таблиці, які допомагають вам при кодуванні повідомлень? • Чи змінюється зміст повідомлення при кодуванні? А що при цьому змінюється?
3. Пояснення нового матеріалу Виклад нової теми проводиться у вигляді розповіді вчителя про декодуванні інформації. Учитель звертає увагу учнів на те, що при роботі з комп'ютером ми постійно маємо справу з кодуванням і декодуванням інформації. У випадку зацікавленості учнів на цьому можна зупинитися більш детально.
4. Робота в робочому зошиті При вирішенні інформаційних задач необхідно, щоб на кожній парті були необхідні кодові таблиці. Учитель звертає увагу дітей на те, що декодування здійснюється за певними правилами. Всі вправи націлені на відпрацювання навичок декодування за різними правилами. У вправі 1 учням пропонується декодувати інформацію, представлену у формі малюнка. Потрібно представити її в формі опису (у вигляді тексту). У вправі 2 кольори світлофора можна розглядати як один із способів кодування інформації. Учні повинні з'єднати поля стрілками за змістом. Правильна відповідь:
Для вирішення вправи 3 учні користуються кодовими таблицями з алфавітом. Учні проводять декодування слів за номерами літер в алфавіті.
5. Комп'ютерний практикум Виконання завдань в програмі «Скарбниця знань» Підбиття підсумків При підведенні підсумків слід звернути увагу на всі аспекти, які були відображені в викладі нового матеріалу: • декодування інформації - дія з інформацією, зворотне кодування; декодування повідомлення відбувається по відомому правилу, використаному при кодуванні; • зміст повідомлення людина може зрозуміти після його декодування.