Середа, 18.07.2018, 15:38 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [83]
конспекти
Математика [51]
Літературне читання [55]
Я у світі [13]
Образотворче мистецтво [6]
Трудове навчання [10]
Фізична культура [7]
Основи здоров'я [16]
Відео-уроки [2]
Інформатика [11]
Природознавство [62]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [18]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [4]
Музичне мистецтво [2]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 3980
Нових за місяць: 4
Нових за тиждень: 1
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

ЯКІСТЬ САЙТУ
ДО СВЯТА
Осталось...
НОВЕ НА ФОРУМІ
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 12.06.2018
Ответов: 49
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 26.04.2018
Ответов: 361
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
Вітання
Автор: квіточка
Форум: Cвята
Дата: 19.01.2016
Ответов: 39
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


ЧОМУ НАШУ СИСТЕМУ НАЗВАЛИ СОНЯЧНОЮ?
12.06.2018, 21:50
ЧОМУ НАШУ СИСТЕМУ НАЗВАЛИ СОНЯЧНОЮ?

Мета:розширити уявлення учнів про Сонце як одну із зірок у Всесвіті; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, вибирати головне, робити висновки; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Презентація повідомленьучнів про космонавтів-дослідників космосу
— Люди давно живуть на Землі. Колись ніхто з них не умівчитати і писати, тоді батьки показували дітям зірки і паличкою малювали на піску візерунки сузір’їв.
Зоряне небо було першою Великою Книгою, яку люди вчилися читати і розуміти. А потім, через багато років, з’явилася наука про зірки та інші світила, яка називається астрономія (у перекладі з грецькоїастрон — зірка, номос — закон).

2. Відповіді на запитання рубрики «Запитання і завдання для тих, хтопрагнерозуміти природу» (с. 13)

3. Робота над анаграмою
— Діти, розшифруйте анаграму — і тоді ви дізнаєтеся тему нашого уроку.
ЯАНЧНОС АМЕТСИС (СОНЯЧНА СИСТЕМА)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся... (Учні читають рубрику «Ти дізнаєшся».)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда з елементами розповіді
— До яких небесних тіл належить Сонце? (Сонце — зоря.)
— Чому Сонце належить до зірок? (Бо воно має високу температуру і випромінює світло.)
— Так, дійсно, Сонце — це найближча до Землі зоря, що знаходиться в центрі Сонячної системи. За масою та розмірами належить до середніх зірок. Як і всі інші зорі, воно є велетенською розжареною кулею, що складається з розжарених газів.
Проте бачимо ми Сонце на небі невеликою сліпучою кулькою через велетенську відстань до нього. Ця відстань становить 150 мільйонів кілометрів.
На дошці — таблиця:
Від Землі до Сонця:
біг — 4 000 років;
на автомобілі — 200 років;
на літаку — 20 років;
променійдуть до ЗемлівідСонцямайже 8 хвилин.
— На попередньому уроці ми говорили про те, що кожна зірка має свій колір. Від чого залежить колір зірки? (Від температури)
— Як сааме впливає температура на колір зірки? (Найгарячіші — біло- блакитні, найхолодніші — червоні.)
— Який колірмаєСонце? (Жовтий)
— Температура на поверхні Сонця, за підрахунками вчених, становить близько
6 000 °С, саме тому колір зірки жовтий. Проте всередині температура сягає
16 мільйонів градусів. Звісно, що при такій високій температурі всі речовини, з яких складається Сонце, перебувають у газоподібному стані. Тому Сонце постійно випромінює багато світла і тепла. Сонячним світлом і теплом освітлюються й обігріваються планети, які рухаються навколо Сонця.

2. Робота за підручником (с. 14-16)
Вправа «Мікрофон»
Учні відповідають на запитання рубрики «Пригадай».
— Прочитайте розповідь козака Подорожника.
— Наведіть докази того, що планети з неймовірною швидкістю обертаються навколо зорі Сонця.
— Розкажіть за малюнком на с. 14 про зорю Сонце — центральнее тіло Сонячної системи.
— Що здивувало дівчинку Дзвіночку?
— Чи правда, що Сонце така сама зоря, як й інші, які ми бачимо на небі?
— Як пояснили це Повітряні Дракончики?
Робота в парах
Учні обмірковують і пояснюють прислів’я про Сонце.
— Доведіть, що сааме завдякиСонцю існує життя на нашій планеті.
Робота в групах
Учні за допомогою ілюстрації на с. 16 пояснюють, чому без Сонця неможливе життя на Землі.
— Прочитайте і запам’ятайте висновки у рубриці «Сторінками Книги корисних природничих знань».

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Цікаво знати!
Сім’ю зірокочолює Сонце. Це величезна розжарена куля. Якщо уявити, що Сонце — кавун, то поряд із ним Земля виглядатиме як ягода смородини.
Якщо уявити, що можна зробити гігантські ваги і на одну їх шальку покласти Сонце, то на іншу шальку потрібно покласти 330 тисяч таких планет, як Земля. Уявляєте цю зірку?!
Учені, які вивчають Сонце, говорять, що його поверхня нагадує киплячу кашу. Каша вирує, пирхає. Тільки це газова каша, і гуляти по ній навряд чи захочеться. Адже сонячна каша неймовірно гаряча, її температура — 6 тисяч градусів. Навіть важко уявити! Але все таки ми любимо цю зірку і ласкаво називаємо сонечком.
Сонце випромінює багато тепла. Багато вчених вважають, що використання сонячних променів безпосередньо вигідніше, ніж використання навіть атомної енергії.
А які твори про Сонце вам відомі? (Учні розповідають загадки, уривки пісень та віршів про Сонце.)
— Скільки приказок склав народ про Сонце! Назвіть їх. (Зо світу до ночі сонце не стуляє очі. Сонця в мішок не зловиш. Сонця решетом не вхопиш. Сонце гріє, сонце сяє — вся природа воскресає.)
Сонце світить дуже яскраво. Категорично забороняється дивитися на нього у бінокль, підзорну трубу і просто неозброєним оком. Це може порушити зір. Тільки через темні захисні окуляри можна дивитися на Сонце.

2. Гра «Так чині?»
• Сонце — не єдине джерело світла у Сонячній системі. Так чині?
• Усі планети, у тому числі Земля, лише відбивають сонячне світло. Так чині?
• Зорі не різняться між собою за розмірами. Так чині?
• Сонце — зоря середньої величини. Так чині?

3. Робота в парах
— Позначте правильну відповідь.
1. Сонце — це:
а) зоря;
б) планета;
в) астероїд.
2. Сонячна система складається із:
а) Сонця і планет, що обертаються навколо нього;
б) Сонця, планет, що обертаються навколо нього, і природних супутників;
в) Сонця, планет, що обертаються навколо нього, природних супутників, астероїдів, незліченнихметеоритів і комет.
3. Відстань від Сонця до Землі складає:
а) 150 мільйонів кілометрів;
б) 200 мільйонів кілометрів;
в) 70 мільйонів кілометрів;
г) 100 мільйонів кілометрів.
4. Сонце має дуже важливе значення для життя на Землі, оскільки:
а) Сонце — джерело енергії для всіх процесів, що відбуваються на Землі;
б) за півроку поставляє на Землю енергію, що дорівнює тій, яка знаходиться в усіх запасах мінерального палива на нашій планеті;
в) для рослин сонячне світло є джерелом енергії, необхідної для росту;
г) усі твердження правильні.

4. Гра «П'ятьречень»
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні знання про Сонце як одну із зірок у Всесвіті.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— ЧомуСонце називають зорею?
— Чому, якщо дивитися на Сонце із Землі, воно не видається великим?
— Чому Сонце постійно випромінює світло і тепло?
— Що сталося б, якби Сонце стало холодним і перестало випромінювати світло й тепло?
— Чому говорять: «Сонце — основа життя на Землі»?
— Чому використання сонячної енергії є важливим чинником збереження природи на Землі?
— Від чого залежить нагрівання земної поверхні сонячними променями?
— Чи можна спостерігати за Сонцем неозброєним оком?
— Як рослини використовують сонячну енергію?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 14-16.

‹ ›
Категорія: Природознавство | Додав: Жасмин | Теги: 4 клас, природознавство, Сонячна система
Переглядів: 30 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
КОНКУРС САЙТІВ
конкурс сайтов
Голосуй за нас
Щоб проголосувати за сайт, 
необхідна авторизація. 
Після чого нажміть 
на ссилку - 
ГОЛОСУЙ ЗА НАС.
Перейдете на іншу сторінку
і там проголосуйте. 
ДЯКУЮ за участь 
в житті сайту!
Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 348
Количество постов: 276


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 68
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 26
Количество постов: 4


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2018