Четверг, 18.04.2024, 17:21 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [88]
конспекти
Математика [55]
Літературне читання [56]
Я у світі [14]
Образотворче мистецтво [6]
Трудове навчання [10]
Фізична культура [8]
Основи здоров'я [16]
Відео-уроки [2]
Інформатика [11]
Природознавство [65]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [35]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [4]
Музичне мистецтво [2]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Екскурсія до парку з елементами природознавчого циклу "Зимовий світ навколо нас" (1-2 клас)
29.08.2016, 00:28


(1-2 клас)

Підготувала:
вчитель початкових класів
Криворізької загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 48
Морозова В.П.

Мета:
 У ході спостережень виявляти характерні ознаки зими у живій і неживій природі;
 встановлювати причиново-наслідкові зв’язки;
 вчити самостійно здобувати знання, висловлювати припущення; виробляти вміння зв’язно висловлювати свої думки;
 розширювати і впорядковувати пізнавальний досвід дитини;
 виховувати любов до краси зимового світу, бережливе ставлення до птахів.
Обладнання:
 Загадки, прислів’я, приказки про зиму, народні прикмети;
 годівнички, насіння для птахів;

ПОНЯТТЯ ДЛЯ ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ:
- жива і нежива природа,
- зв’язок між предметами живої і неживої природи;
- охорона птахів узимку;
- праця людей.
ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ.
Визначення місця екскурсії, підбір цікавого матеріалу.
ПІДГОТОВКА УЧНІВ ДО ЕКСКУРСІЇ.
Діти вчать вірші, загадки, добирають народні прикмети про зиму; виготовляють з батьками годівнички, збір насіння для підгодівлі птахів.
САНІТАРНО – ГІГІЄНІЧНІ ВИМОГИ.
Напередодні екскурсії вчитель нагадує дітям про необхідність одягнутись відповідно до погодних умов, мати тепле взуття, призначене для ходьби, рукавички. Повідомляється місце проведення екскурсії, нагадуються правила безпеки.

ЦІЛЬОВИЙ ІНСТРУКТАЖ ІЗ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ.
1. Шикуємось парами.
2. Ідемо колоною, не вибігаючи на проїжджу частину дороги.
3. Під час екскурсії потрібно триматися разом.
4. Дотримуватись правил поведінки у природі.

ЗМІСТ ЕКСКУРСІЇ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
-Як ви гадаєте, діти, із чого починається подорож? З першого кроку.
- А з чого починається відкриття? З розумного, гарного запитання.
- А де знайти запитання? Усюди. Варто тільки уважно подивитися навколо.
Спостерігаймо, і тисячі запитань постануть перед нами. Ви готові?
(Вчитель повідомляє учням, що під час екскурсії вони мають з’ясувати, чому відбулися зміни в неживій природі (якими стали повітря, вітер, небо, опади). Розрізняти рослини за зовнішнім виглядом (за кроною, корою, залишками плодів, насіння), підгодувати птахів.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЕКСКУРСІЇ.
- Діти, сьогодні ми здійснимо дивовижну подорож у казковий світ зимової природи.
- Отже, наше ГАСЛО: «В світ природи вирушаєм, Красу зимову ми пізнаєм!»
- Тільки завжди пам’ятаймо, як поводитися.
- Пригадаймо, будь ласка, правила поведінки на природі.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА ПРИРОДІ. ГРА «Так чи ні».
- Під час екскурсії до зимового парку я:
- буду ламати гілки дерев, смітити;
- прилаштую годівничку на гілку дерева;
- буду голосно кричати;
- кину камінь у пташку;
- нагодую птахів;
- сфотографую зимовий парк;
- фотокартку покажу друзям.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
- Яка зараз пора року? Чим вона відрізняється від інших? ВІДГАДАЙ! Яка зима буває?
Зима! Зима! Усякий знає, вона холодною…( буває). Летять, кружляють, як пушинки, легкі білесенькі …( сніжинки).
От випав сніг. Яка обнова! Зима тоді така …(чудова).
Міста чистесенькі і села - зима і радісна, й …(весела). Кружляють вальс сніжинки ніжні, зима пухка і …(білосніжна). Коли мете легка пороша, вона й тоді усім …(хороша). Зима буває і серйозна: суха, і вітряна, й …( морозна).
IV. ПРОВЕДЕННЯ СПОСТЕРЕЖЕННЯ.
1. ЗУПИНКА ПРИРОДОЛЮБІВ
- Починаємо нашу екскурсію.Озирнімось навколо. Чому зараз холодно?
- Опишіть стан неба, хмар. Які випали опади?
-А чи змінилось щось у живій природі? Чому?
2. АУКЦІОН «Ознаки зими»
-Хто назве найбільше ознак зими. Яких птахів ви бачите зараз неподалік? Звичайно, вони чекають нашої допомоги. Ви із батьками змайстрували гарні годівнички.
( Прикріплюємо годівнички та насипаємо насіння).
- Погляньте, до годівниць летять перші гості - птахи
- Нехай пташки ласують гостинцями, а ми вирушаємо далі.

V. СПОСТЕРЕЖЕННЯ У ПАРКУ.
1. ЧОМУ РИПИТЬ СНІГ? Наступне наше спостереження: Загадка.
Летять в повітрі білі танцівниці, Плетуть деревам шубки й рукавиці.(Сніжинки)
- Розгляньте уважно сніжинки. Якої вони форми?
- Одні схожі на гарні зірочки, інші – на фантастичні квіти. Здебільшого сніжинки мають форму шестикутників. Складаються сніжинки з безлічі маленьких крижаних кристаликів.
- Зробіть кілька кроків. Що ви чуєте у морозну погоду, коли ступаєте по снігу? (Рипіння снігу). Чому ж це відбувається?
Хоча кристалики, з яких складаються сніжинки, дуже маленькі, та коли вони ламаються, чутно тріск. Звичайно, якщо ламається одна сніжинка, звук почути неможливо, але коли у морозний день ви йдете засніженою вулицею, під вашими ногами ламаються сотні тисяч сніжинок. Тоді ви і почуєте, що сніг рипить.
2. РУХАВКА «СНІГОПАД». *Як сніжинка на землю лягає, коли вітру немає? (Піднімають руки і виконують рухи руками зі сторони в сторону).
**Як вітерець подув і сніжинки сколихнув? (Підсилюють рухи і розхитуються зі сторони в сторону – тулуб і руки). ***Хуртовина враз настала й снігом все позасипала. (Обертаються, піднімаючи й опускаючи руки).
****Стихло все навкруги, і лежать білі сніги. (Зупиняються і сідають на місця).
3. ЗМІНИ У ЖИТТІ РОСЛИН. - Як рослини пристосувалися до зими? А чи всі дерева стоять голі?
- То як називаються дерева, які скинули листочки? (Листяні).
- А дерева, які мають листочки-хвоїнки? (Хвойні)
- На яких деревах і кущах залишилися плоди, насіння?
- Як ви думаєте, чи скидає ялина, сосна свої хвоїнки?
(Хвоя теж опадає, але хвоїнки міняються поступово, протягом року.)
- А хто пригадає загадки, прислів’я про хвойні і листяні дерева?
• Зимою і літом одним цвітом. (Сосна, ялина).
• Я дерево-красень, могутній я – (дуб).
4. СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА СТАНОМ БРУНЬОК.
— Як ви думаєте, чи ростуть дерева взимку? (Ні, вони перебувають
у стані спокою.)
Учні розглядають хвойні дерева (який у них стовбур, забарвлення кори, зміщення гілок, верхівку, шишки). розглядають листяні дерева. Порівнюють їх.
— До весни дерева готуються ще влітку. В пазусі черешка зароджується брунька. Вона там розвивається, і весною з неї з’явиться молодий пагінець із листочками. І ось цю гілочку ми візьмемо до класу, поставимо у воду і будемо спостерігати, як за допомогою тепла і світла ця малесенька бруньочка набубнявіє і, зрештою, з неї розпуститься листочок.
- Дерева зараз безлисті. Чи стали вони від цього однаковими?
(Звичайно, ні, дерева різні). Чим відрізняються листяні дерева?
( Кольором кори, розташуванням гілок, бруньками, формою крони).
5. ГРА «Чий портрет?». Показати дерево, про яке йдеться у загадці. Восени намистом рясним вона віти прикрашала. Як весна –красна настане - намистин уже не стане.
Без окраси залишилась ти, красуне, недаремно. Взимку пташечок годуєш намистинами, напевно. (Горобина) .
І маленькі, і старенькі влітку, взимку, навесні Завжди вдягнені гарненько у зимові сукні всі. (Ялини, сосни).
Біла кора, тоненькі віти. Що то є? Відгадайте, діти! (Береза)
- Хоч дерева й не мають листочків зараз, але ви їх зуміли пізнати за особливими ознаками.
6. СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ПТАХАМИ, ЗА ЗМІНАМИ В ЖИТТІ ТВАРИН.
—Діти, а яких тваринок ви можете побачити взимку?
—Зніміть шматок кори зі старого пенька і подивіться, хто там поселився.
(Учні роблять висновок про те, як зимують комахи та спостерігають за пташками).
— Тут вони живляться залишками плодів, насіння. (Якщо є можливість, можна показати дітям розтріпані дятлом соснові шишки.) А от горобці ніколи не їдять по одному. Знайшовши корм, горобчик обов’язково «скличе» інших горобців.
VI. ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ВЗИМКУ.
—Чи відрізняється ваш зимовий день від осіннього? Чому?
—Чи змінюється одяг людини зі зміною погоди? Чому?
—Як ви одягаєтесь, коли йдете грати в хокей, кататися на лижах, ковзанах? Чому потрібно бути уважним на льоду? Чи можна їсти бурульки? Як ще потрібно поводитися взимку, щоб не захворіти?
VII. ДИТЯЧІ РОЗВАГИ.
1. Конкурс на кращу розповідь вірша про зиму.
2. Зимові прикмети .
• Великий лапатий ніг — на погоду і відлигу.
• Птахи перед потеплінням сідають на нижні гілки дерев.
• Яскраві зірки взимку — на мороз.
• Хмари йдуть проти вітру — на сніг.
• Якщо взимку ранкова зоря швидко гасне — на холодну погоду, а коли вечірня раптово згоряє — на відлигу.
• Кіт шкрябає підлогу — на вітер і завірюху.
• Кільце навколо Місяця — на сильний мороз.
• Сніг рипить під ногами — на мороз.
• Вечірній зорепад — на нічний мороз.
3. ЕКОЛОГІЧНА ВПРАВА. Взаємозв’язки у природі.
- Отже, все у природі живе у мирі та згоді. Дбаймо, щоб не нашкодити цьому спокою. Дбаймо, щоб примножити красу.
ВИСНОВОК: І щоб на світі не сталось біди,
шануймо природу усюди й завжди!

VIII. ПІДСУМОК ЕКСКУРСІЇ.
- Як ви гадаєте, чому Зима товаришує з усіма дітьми? Тому, що діти люблять зиму – білосніжку. Що ж, будемо чекати нових зустрічей, нових відкриттів, нових вражень і – спостерігати.
- Чи сподобалася вам екскурсія? Що цікавого побачили в парку?
- Які зміни в природі були найбільш помітними?
Повернення до класу.
Категорія: Природознавство | Додав: viktoriya_morozova77 | Теги: Зимовий світ навколо нас.
Переглядів: 1396 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.0/4
Всього коментарів: 1
avatar
0
1
Чудова екскурсія!
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024