Среда, 24.04.2024, 09:45 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [88]
конспекти
Математика [55]
Літературне читання [56]
Я у світі [14]
Образотворче мистецтво [6]
Трудове навчання [10]
Фізична культура [8]
Основи здоров'я [16]
Відео-уроки [2]
Інформатика [11]
Природознавство [65]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [35]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [4]
Музичне мистецтво [2]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Конспект уроку природознавства "У ЧОМУ НЕПОВТОРНІСТЬ ПЛАНЕТИ ЗЕМЛЯ ТА ЇЇ ПРИРОДНОГО СУПУТНИКА МІСЯЦЯ?
12.06.2018, 21:36
У ЧОМУ НЕПОВТОРНІСТЬ ПЛАНЕТИ ЗЕМЛЯ ТА ЇЇ ПРИРОДНОГО СУПУТНИКА МІСЯЦЯ?
Мета:охарактеризувати особливості планети Земля та її природного супутника Місяця; вчити спостерігати за Місяцем; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, вибирати головне, робити висновки; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд, часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Відповіді на запитання рубрики «Запитання і завдання для тих, хтопрагне розуміти природу» (с. 21)

2. Презентація робіт учнів
• Казка про наших космічних «сусідів» і «гостей».
• Чому комета Галея отримала таку назву? Чим вона цікава для вчених?
• Інформаційний проект «Вивчення небесних тіл за допомогою наземних телескопів та космічних апаратів».

3. Природнича розминка «Чи вірите ви?»
Чи вірите ви в те, що?..
• Температура на поверхні Сонцясягає 6 тис. градусів, а в глибині — до 15 млн градусів.
• Усі речовини, з яких складається Сонце, перебувають у твердому стані.
• Сонце постійно випромінює багато світла і тепла.
• Сонячним світлом і теплом освітлюються й обігріваються планети, які рухаються навколо Сонця.
• Планети випромінюють світло і тепло.
• Планети — холодні космічні тіла. Їх освітлює й обігріває Сонце.
• Планети світяться відбитим сонячним світлом.
• Шлях, яким планета рухається навколо Сонця, називається орбітою.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся... (Учні читають рубрику «Ти дізнаєшся».)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра «Відгадай планету за описом»
• Я — єдина планета в Сонячній системі, на якій існує життя. Я — третя від Сонця планета. На мені склалися сприятливі умови для життя рослин, тварин і людей. Атмосфера, що закутує мене блакитнуватим серпанком, має придатний для дихання кисень та захищає мене від перегрівання, охолодження й ударів небеснихтіл. Окрім цього, значну частину моєї поверхні займають водойми. А вода потрібна всім живим організмам.

2. Розгадуваннякросворда



1. Планета — сусідка Землі. (Марс)
2. Небесне тіло, яке само світиться. (Зірка)
3. Космічне тіло, яке обертається навколо планети. (Супутник)
4. Зоря, навколо якої обертається Земля. (Сонце)
— Отже, яке слово вийшло по вертикалі? (Місяць)
— Чи бачили ви Місяць?
— Що ви про нього знаєте?
— А чи все ви знаєте про нього?
— Чи хочете дізнатися більше?

3. Бесіда за малюнком «Планети Сонячної системи»
— Знайдіть на малюнку орбіти кожної планети. Яка з планет має найдовшу орбіту? Яка — найкоротшу? Чому?
— У більшості планет є природні супутники — космічні тіла. Вони рухаються навколо планет по своїх орбітах.
Супутник Землі — Місяць.
Діти, перед вами — наша планета Земля і Місяць. Щови можете про них сказати?
— Якими є розміри Місяця порівняно з розмірами Землі?
— Місяць, виявляється, у чотири рази менший за Землю.
— Яка відстань від Землі до Місяця?
— Відстань до Місяця — приблизно 400 тис. км. Це найближче до Землі космічне тіло.
Літак, який має швидкість 1000 км/год, міг би при безперервному польоті досягтиМісяця за 16 діб. Сучасні космічні кораблі досягають поверхні Місяця за 15-18 год.
Виявляється, Земля і Місяць, як двоє братів, завжди нерозлучні. Місяць рухається навколо Землі, а разом із Землею — навколо Сонця. Тому Місяць називають супутникомЗемлі.
Щоб це уявити, краще самі ненадовго перетворимося на Сонце, планету Земля і Місяць. Ми спробуємо показати рух Землі навколо Сонця, а Місяця — навколо Землі. (Діти демонструють, як рухаються Сонце, Земля і Місяць. Учень «Сонце» обертається навколо себе. Учениця-«Земля» — навколо себе і дуже повільно навколо Сонця. Учень «Місяць» обертається навколо себе і навколоЗемлі.)
— Ось ми наочно побачили рух супутника Землі Місяця.
— Розгляньте на фотографії поверхню Місяця.
— Якої він форми? (Його форма куляста.)
— Подивіться на поверхню Місяця і скажіть, яка вона?
— Поверхня Місяця кам’яниста і дуже нерівна. Гори чергуються з рівнинами, покритими пилом. Ґрунт Місяця забарвлений у бурий та оранжевий кольори. На Місяці багато западин, що утворилися від ударів метеоритів об його поверхню.
Ці западини називаються кратерами, або «місячними морями».
Люди навіть дали назвицим морям: море Спокою, море Дощів, океан Бурь.
Отже, що таке «місячні моря»? (Кратери, утворені в результаті падіння метеоритів,—каменів, що впали з космосу.)
— Першим спостерігав Місяць у телескоп Галілей, він помітив темні ділянки і назвав їх морями. Ця назва за традицією збереглася, хоча відомо, що у місячних морях немає води. Моря — це рівнинні ділянки місячної поверхні. Світлі ділянки — материки — займають 60 % поверхні. Це нерівні, гористі райони, пересічені гірськими хребтами. Більшість із них мають земні назви Карпати, Кавказ, Альпи тощо.
— Діти, як вивважаєте, чи мріяли люди побувати на Місяці?
— Люди здавна мріяли побувати на Місяці. Справжній штурм Місяця почався з 1959 року. У 1966 році радянська станція «Луна-9» прибула на Місяць і передала телевізійне зображення місячного ландшафту. У 1970 роцістанція «Луна-16» зробила буріння і доставила місячний ґрунт на Землю. Вивченням Місяця також займалися й інші країни.
А чи вдалося людині побувати на Місяці?
— У 1969 році американські астронавти Ніл Армстронг і Едвін Олдрін побували на Місяці.
м навіть вдалося поїздити на місячному всюдиході. У результаті вивчення Місяця вчені довели, що на Місяці немає повітря і води, тому там не можуть житии рослини й тварини. Замість повітря — досить розріджена газова оболонка.

4. Робота за підручником (с. 22-24)
Вправа «Мікрофон»
Учні відповідають на запитання рубрики «Пригадай».
— Прочитайте розповідь козака Подорожника.
Робота в парах
Учні працюють за завданнями підручника.
— Що розповів козак Подорожник про Місяць?
— Чому Місяць завжди обернений до Землі одним боком, а інший його бік із Земл іпобачити неможливо?
— Щозацікавило ПовітрянихДракончиків?
— Прочитайте інформацію, яку наддав козак Мандрівник.
— Який вплив здійснює Місяць на нашу планету?
— Чому вигляд нашого космічного супутника постійно змінюється: то ми бачимо Місяць повністю, то — половину, а то — молодик?
— Як прийнято називати різні форми Місяця?
— Чому люди поділяютьрік на певні періоди — місяці?
— Що означає слово «місяць»?
— Яку пораду дала розумницяДзвіночка?
— Що вид ізналися про значення й походження слова «планетарій»?
— Прочитайте і запам’ятайте висновки у рубриці «Сторінками Книги корисних природничихзнань».

5. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Слуханняказки «Чому в Місяця немає сукні»
— Послухайте казку і поміркуйте, чому вона має таку назву.

ЧОМУ В МІСЯЦЯ НЕМАЄ СУКНІ
(Сербська казка)
Вирішив Місяць зшити собі сукню. Зняв з нього кравець мірку і сів за роботу. У призначений термін прийшов Місяць за сукнею. А сукня вузька і коротка.
— Вочевидь, я помилився,— сказав кравець. І знову сів за роботу.
У призначений термін прийшов Місяць за сукнею. Знову сукня мала.
— Вочевидь, і тепер я помилився,— сказав кравець. І знову почав кроїти і шити.
Утретє Місяць прийшов до кравця. Побачив кравець: йде по небу круглий Місяць, удвічі ширший, ніж сукня, яку він тільки-но зшив. Що було робити кравцеві? Ударив він навтікача. Шукав його Місяць, шукав, та не знайшов. Так і залишився Місяць без сукні.
— Яку таємницю розкриває ця казка?
— Чому ж у Місяця немає сукні? (Місяць буває різний.)
— А ви знаєте, від чого залежит ьрізний вид Місяця?
— Різний вид Місяця залежить від того, як віно світлений невидимим нам уночі Сонцем. Вид Місяця впродовж місяця змінюється, адже він займає різне положення відносно Сонця і Землі. Ще в давнину люди помітили, щоМісяць увесь час змінює свою форму. То він схожий на круглу тарілку, то на серп, який назвали місяцем. Усьом уцьому є пояснення. Сонце — це палаюча куля. Воно випромінює світло. А Місяць не випромінює світла; він — немов дзеркало, що відбиває світло Сонця. Промені Сонця освітлюють його тільки з одного боку. Тільки цю освітлену сторону Місяця і видно із Землі. У міру того, як Місяць рухається навколо Землі, Сонце освітлює його по-різному. Залежно від того, яка частина Місяця освітлена, ми бачимо на небі його то цілком, то половинкою, то вузьким серпиком. Якщо спостерігати за Місяцем, випомітите: серп «молодого», «зростаючого» місяця відрізняється від Місяця «старіючого».
2. Робота в групах
— Викладіть на партах висловлювання, використовуючи подані слова. Але зважайте на те, що не всі слова стануть вам у пригоді.
1-ша група
Марс, Сонце, Місяць, штучний, природний, супутникЗемлі, Нептун.
(Місяць — природний супутник Землі).
2-га група
Перші, люди, тварини, Армстронг, Гагарін, що підкорили, Олдрін, Місяць. (Перші люди, щопідкорили Місяць,—Армстронг і Олдрін.)
3-тя група
Кратери, утворені, комет, від ударів, западини, це, метеоритів.
(Кратери — це западини, утворені від ударів метеоритів.)
— Прочитайте отримані висловлювання.
— В одній із групп зустрілося прізвище Гагарін. Хто це? (Перша людина, яка полетіла в космос.)
— Назвіть його повне ім’я. (Юрій Олексійович Гагарін)
— А хто зможе назвати рік, коли Юрій Гагарін здійснив свій політ? (12 квітня 1961 року)
— Яких українських космонавтів ви знаєте?

3. Гра «П'ятьречень»
Учні в п’ятиреченнях формулюють засвоєні знання про Сонячну систему та її склад.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що таке Місяць?
— Що таке Сонце?
— Чим розрізняються Місяць і Сонце?
— Як рухається Місяць?
— Як обертається Земля?
— Чим для Землі вияляєтьсяМісяць?
— Яка поверхня Місяця?
— Щовизнаєте про місячні моря?
— Яку форму має Місяць?
— Чому не можна жити на Місяці?
— Чому не можна жити на Сонці?
— Чому Місяць називають багатоликим?
— Які форми Місяц яможна бачити на зоряному небі?
— Чому різні за розмірами Сонце і Місяць виглядають на небі однаково?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 22-24.

Категорія: Природознавство | Додав: Жасмин | Теги: природознавство, 4 клас, планета земля, урок
Переглядів: 488 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/3
Всього коментарів: 0
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024