Вторник, 19.03.2024, 11:53 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [88]
конспекти
Математика [55]
Літературне читання [56]
Я у світі [14]
Образотворче мистецтво [6]
Трудове навчання [10]
Фізична культура [8]
Основи здоров'я [16]
Відео-уроки [2]
Інформатика [11]
Природознавство [65]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [35]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [4]
Музичне мистецтво [2]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 1
Нових за тиждень: 1
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Конспект уроку. Тема. Комахи
12.03.2017, 20:47
Повзун Василь Всильович
Волочиська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
Волочиської об'єднаної територіальної громади, Хмельницької області
Конспект уроку з природознавства по темі "Комахи", 3 клас

Тема. Комахи

Автор: Повзун Василь Васильович – вчитель початкових класів Волочиської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Волочиської об’єднаної територіальної громади Хмельницької області

Триєдина мета уроку:
 формувати уявлення про комахи як царство живих організмів, про ознаки комах, їх будову, значення комах для природи, для людей;

Пізнавальний аспект:
 дати уявлення про різноманітність комах та їх значення;

Розвивальний аспект:
 розвивати вміння виявляти ознаки комах;
 вміння знаходити інформацію за підручником та додатковою інформацією;
 вміння висловлювати судження, доводити твердження, обґрунтовувати їх, працювати в парі та самостійно.

Виховний аспект:
 виховувати інтерес до природи, обережність поводження в природі;
 потребу точно висловлювати свої думки;
 оцінне ставлення до вчинків інших людей у природі.

Тип уроку: відкриття нового знання

Обладнання: проектор та екран, ПК, наочність, підручник Природознавство /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013. Зошит з природознавства /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, презентація до уроку, презентація з офтальмологічною паузою.

Урок проведено 01.02.2017 року у рамках ІІ туру обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» у Хмельницькій області, номінація «Початкова освіта»

Місце проведення: Хмельницька спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1, вул. Староміська,2
I. Організація класу
1. Знайомство із класом:
- Доброго дня, учні 3-А класу! Сьогодні урок природознавства разом із Вами проведу я, звати мене – Василь Васильович.
2. Психологічна рoзминка:
- Раджу вам усміхнутися один одному, адже лише за наявності хорошого настрою людина може досягти успіху і своєї мети, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці із завданнями, будьте старанними та уважними.
- Я хочу, щоб наш урок був продуктивним, а Вас на уроці хочу бачити – активними, зібраними, розумними, наполегливими, і тоді ми разом створимо цікавий, творчий урок, на якому Ви здобудете нові знання, отримаєте цікаву інформацію, відчуєте успіх та задоволення від спільної праці.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі – квіточка ясна.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка –
І таке цікаве все!
- Отож, давайте усі разом поринемо у цей дивовижний і чарівний світ природи. Годі нам вже розмовляти, починаймо працювати!
3. Робота «Синоптиків»
- Давайте уявимо себе працівниками гідрометеоцентру. А чим вони займаються? (Відповіді учнів) Так, вони прогнозують, передбачають погоду, яка чекає на нас найближчим часом.
4. Метод «Мікрофон»
Ось вам, люба дітвора,
мікрофон – естафета-гра.
Будь уважним, не лінись.
Давши відповідь –
мікрофоном із сусідом поділись.
- На кожне із поставлених питань дайте чіткі та повні відповіді.
- Яка зараз пора року? Який місяць? Яка температура повітря? Що ви можете сказати про стан неба вранці? Чи спостерігали ви по дорозі до школи опади? (Відповіді учнів)
ВИСНОВОК
- Отож, сьогодні 1 лютого нас очікує ясний сонячний зимовий день, без опадів, з температурою повітря від двох градусів морозу до нуля, що сприятиме активній праці на уроці.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Фронтальне опитування
- Пригадайте, яку тему ви почали вивчати? («Тварини»).
- До якої природи відносяться тварини? (До живої).
- Доведіть, що тварини – це жива природа (Тварини дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають).
- А рослини теж дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають. Чим же тварини відрізняються від рослин? (Тварини переміщаються, харчуються готовою їжею, ростуть тільки в молодому віці).
2. Словникова робота
- Пригадайте та дайте пояснення таким словам «ботаніка» (наука про рослини), «зоологія» (наука про тварин).
3. Інтерактивна вправа «Гронування»
- Які групи тварин ви знаєте? До кожної групи тварин називайте по 2-3 представники. (Вчені поділяють царство Тварини на велику кількість груп. Серед них – черви, молюски, ракоподібні, павукоподібні, комахи, риби, земноводні, плазуни, птахи, звірі.)
4. Підсумок перевірки домашнього завдання
- Молодці, Ви мене переконали, що гарно засвоїли матеріал теми «Тварини», Ваші відповіді були змістовними, аргументованими. А найактивнішим – ось ці веселі смайлики.
IІІ. Актуалізація опорних знань
1. Розшифрування ребуса
- Усі, і дорослі, і діти, люблять відкривати таємниці. Але, щоб відкрити нашу таємницю – дізнатися тему сьогоднішнього уроку, розшифруйте слово, зображене на екрані.
- Чому Ви так думаєте, доведіть, що це дійсно слово «комахи».
2. Бесіда
- Давайте усі разом пригадаємо, яких комах вам доводилося бачити в природі найчастіше, у цьому нам допоможуть слайди презентації, увага на екран.


- А як саме відбувалися Ваші зустрічі із цими комахами? Можливо, згадаєте цікаві історії, ситуації. (Відповіді учнів)
V. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні ви познайомитеся із різноманітним світом комах. Здобудете нові знання про них, їх особливі ознаки та будову тіла.
- А девізом нашого уроку будуть слова, які прочитає …… (Читає один із учнів)
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати!
- Як ви гадаєте, для чого ми вивчаємо комах? (Щоб більше знати про цих тваринок, охороняти корисних, оберігати себе від небезпечних комах)
Офтальмологічна пауза (поетапне малювання частин будови тіла жучка-сонечка)
VІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
1. Розповідь учителя про світ комах
- З різноманітними комахами, тобто, жуками, мухами, бджолами, метеликами – Ви стикаєтеся повсякчас. Це і не дивно, адже цих тварин на нашій планеті налічують досить багато, майже втричі більше, ніж усіх інших живих істот. Багато видів науці ще не відомо. Комахи живуть в квартирі та будинку, серед них є як корисні, так і паразити, тобто ті, що живуть за рахунок інших. Як би ми не ставилися до комах, вони відіграють важливу роль у природі. Вони є санітарами нашого світу, піклуючись про його чистоту. Вражає чисельність комах. Скільки видів комах існує на планеті, важко сказати. Навряд чи вчені зможуть повністю вирахувати усіх домашніх, рідкісних і навіть зникаючі види та дати їм назви. Комахи живуть скрізь, за винятком морських глибин. Досить різноманітні і розміри цих тварин. Серед них відомі «карлики» завдовжки менше міліметра і «велетні». Наприклад, у Південній Америці – жук-слон та жук-голіаф в Африці сягають до 15 см завдовжки. В Україні найбільші комахи – жук-олень майже 8 см завдовжки та метелик велике нічне павичеве око – 15см розмах його крил.
- Наука, що вивчає комах, називається ентомологія.
2. Будова тіла комахи
- Погляньте на слайд, це хто? (Травневий хрущ)
- Із скількох частин складається його тіло? (З трьох – голови, грудей і черевця)
- Що розташоване на голові? (Очі, пара вусиків та ротовий апарат)
- Скільки в нього ніжок? (Три пари ніжок)
- У комах є 6 ніг. Більшість із них мають 1 або 2 пари крил і вміють літати.
- Хрущі об’їдають листя на деревах. Вони також харчуються їх цвітом та бруньками. Великими шкідниками є личинки хруща.
- Назвіть, які ви знаєте найвідоміші корисні комахи? (мурашка, бджола…)
- Пригадайте з власного досвіду, чим вони корисні? (Корисні комахи поїдають шкідливих комах, запилюють квіти, тим самим підвищують врожайність)
- Які ви знаєте шкідливі комахи? (комар, муха, воші, блохи, таргани, колорадський жук, травневий хрущ…) Як ви гадаєте, чому вони шкідливі? (Відповіді учнів)
- Так, вони знищують рослини. А ще вони переносять інфекційні захворювання. Але і вони потрібні в природі, бо є кормом для інших тварин.
3. Робота з підручником
- Прочитайте самостійно текст підручника на с. 103.
- Знайдіть і зачитайте речення про істотну властивість комах. (Шість ніг – це істотна ознака комах.)
- В підручнику на с. 104 ми дізнаємося, які органи чуттів є в комах? (Читання вголос учнем)
- Що в комах добре розвинене? (Слух, зір, нюх)
- Візьміть олівець і підкресліть, що вловлюють комахи завдяки особливим органам тіла? (Найтонші запахи і найменший рух повітря)
- Органи дотику і нюху розташовані на вусиках, смаку – на ротових органах, а у деяких можуть бути на кінцівках. Окремі комахи здатні сприймати запах на відстані до 11 кілометрів.
4. Ознайомлення з будовою ніг комах
- Залежно від способу життя ноги у комах різних типів. Для бігу пристосовані довгі тонкі кінцівки. Широкими потужними ногами деякі комахи риють землю. Ті, які плавають у воді, відштовхуються своїми схожими на весла ногами. У багатьох комах є хапальні кінцівки. Для чого вони потрібні? У деяких зігнуті, щоб можна було добре стрибати.
- Розгляньте мал.82. Назвіть зображені комахи. У якої з цих комах ноги пристосовані для стрибання? (Коника, Богомол) Коник в стрибку здатен подолати відстань в 100 разів більшу від довжини свого тіла.
- Для риття? (Капустянка, медведка) Ця комаха поїдає коріння молодих рослин.
- Для хапання? (Богомол). Зігнувши лапки, ця комаха, ніби молиться, чекаючи на здобич. Звичайний богомол є винищувачем мух, але також полює і на корисних комах – бджіл.
- Для плавання? (Жук-плавунець)
5. Ознайомлення з крилами комах
- З власного досвіду пригадайте, які літаючі комахи вам відомі?
- Розгляньте мал. 83. Скільки пар крил мають комахи зазвичай?
- Комахи зазвичай мають дві пари крил, що відрізняються розмірами і формою.
- У яких комах обидві пари крил розвинені однаково? (Бабка). А у метелика? У бджіл і ос задні крила теж значно менші за передні. Передні крила жуків перетворилися на тверді захисні надкрилля.
- Скільки крил у мух? У мух і комарів, які мають тільки добре розвинені передні крила, задні перетворені в дзижчальця. Деякі види комах втратили крила (мурашки).
5. Фізкультхвилинка
Здрастуй, матінко-природо!
Вклоняємось твоїй вроді,
Руки простягаємо до ясного сонця,
Промінчик сховаємо у своїй долонці.
Змахнемо руками, як ніжні метелики,
Голівками покиваєм, як пухнасті джмелики.
Покрутимось туди-сюди,
Як ті бджілки-непосиди.
Поскачемо насамкінець,
Як той коник-стрибунець.
А тепер – мерщій до книжки,
Попрацюємо ще трішки.
VIІ. Осмислення, узагальнення, систематизація знань учнів
1. Робота в друкованому зошиті
- Відкрийте зошити на сторінці 38, виконайте завдання №1-2 (Взаємоперевірка)
2. Гра «Впіймай комаху» (хлопок у долоні – почувши назву комахи)
- Котик, коник, метелик, песик, корівка, муха, сонечко, борідка, бджілка, кальмар, комар, мишка, шишка, зайчик, коса, оса, павук, джмелик, білка, мурашка, тарган, хрущ)
3. Розв’язування задач-цікавинок (Міжпредметні зв’язки)
- Скільки ніжок в павучка, якщо у чотирьох їх тридцять дві? (32 : 4 = 8)
- Жук-плавунець за добу знищує 90 личинок комарів, а личинок бабки 40. На скільки більше він знищить личинок комарів, ніж бабки за 2 доби? ((90 - 40) × 2 = 100)
- Пригадайте, який твір про комах Ви вивчали на уроках літературного читання? Яким зобразив Л.Глібов коника-стрибунця? А мураху? (Відповіді учнів)
VІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1. Прочитайте текст підручника с. 103-105, дайте відповіді на запитання.
2. Виконайте завдання №3-4 у зошиті с. 38.
ІХ. Рефлексія діяльності
1. Прийом «Інтерв’ю» (Відповівши на питання – прикріпи метелика на квітку, що висить на дошці)
- Назвіть, яких комах Ви запам’ятали? Яка істотна ознака усіх комах? Зі скількох частин складається тіло комахи? Назвіть ці частини. Що, почуте на уроці, вразило тебе найбільше? Про що ти хотів би розповісти своїм друзям?
- Пам’ятайте, діти, навіть найменша комашка дуже потрібна на землі. Ми повинні берегти природу, любити її, вивчати і спостерігати. І тоді вона розкриє перед нами свої таємниці.
ЗАПАМ’ЯТАЙ!
 Комахи – найчисельніша група тварин на Землі.
 Живуть у ґрунті, повітрі, воді.
 Літають, бігають, стрибають, повзають, плавають.
 Мають гарний слух, зір, нюх.
Шість ніг – головна ознака комах!
- А самим активним на уроці я обіцяв сюрприз, тож отримуйте ці веселі смайлики!
- Я щиро дякую 3-А класу за такий цікавий та змістовний урок!
Категорія: Природознавство | Додав: Stalker
Переглядів: 2211 | Завантажень: 0 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 2.6/5
Всього коментарів: 6
avatar
0
1
Шановний Василю Васильовичу, дякую Вам за поповнення скарбнички сайту цінним матеріалом! Подайте заявку на сертифікат. Ось тут: http://percha-shodunka.ucoz.ru/forum/13-8-26
avatar
2
1. Ваш E-mail: povzun.vasil@gmail.com
2. П.І.Б: Повзуну Василю Васильовичу
3. Місце роботи: Волочиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
4.Посада: вчителю початкових класів
5. Назва матеріалу: конспекта уроку природознавства на тему: "Комахи" 3 клас
6.Адреса публікації на сайті "Перша сходинка школяра": http://percha-shodunka.ucoz.ru/load....1-0-130
7.Мова сертифікату : українська
Гарантую, що цей матеріал є моєю власною розробкою
avatar
0
3
Шановний Василю Васильовичу! Заявку треба написати на форумі "Поспілкуймося", а не в коментарях!
avatar
4
Перепрошую за свою неуважність. У подальшій співпраці обіцяю виправитися! (чесне піонерське)
avatar
0
5
Вірю! happy
avatar
6
happy
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024