Пятница, 19.04.2024, 09:12 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [88]
конспекти
Математика [55]
Літературне читання [56]
Я у світі [14]
Образотворче мистецтво [6]
Трудове навчання [10]
Фізична культура [8]
Основи здоров'я [16]
Відео-уроки [2]
Інформатика [11]
Природознавство [65]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [35]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [4]
Музичне мистецтво [2]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Материки, океани і частини світу на географічних картах
26.03.2018, 12:40
Конспект уроку з природознавства( 4 клас)
Тема. Материки, океани і частини світу на географічних картах
Мета: закріпити знання про карту півкуль, вчити учнів користуватися картою; ознайомити з поняттями «материки» й «океани» з їхнім розміщенням на глобусі і карті півкуль, вміти визначати частини світу; формувати вміння практично позначати «материки» й «океани» на контурній карті; розвивати вміння порівнювати, аналізувати й узагальнювати отриману інформацію, просторові уявлення, кругозір, уміння працювати в групах; розвивати мовлення, мислення; виховувати взаємоповагу, інтерес до географічних знань, бажання охороняти нашу планету.
Обладнання: фізична карта півкуль, пазли-материки, глобус, фізична карта України, завдання для груп, логічно-опорна схема, ілюстрації, контурні карти.
Усі учні поділені на групи: «Євразія», «Африка», «Австралія», «Антарктида»
Хід уроку
І. Організація класу
Сьогодні на вас чекає втіха:
Навколо Землі ми зможемо об’ їхати.
І зробимо це не за довгі роки,
А за 40 хвилин – за урок це.
Сідайте в наші всюдиходи,
Їдемо шукати пригоди.
Ми допитливі та дружні діти,
Хочемо знати все на світі!
Хвилинка спостережень.
- Перевіримо, чи сприяє погода нашій подорожі. (Класний метеоролог звітує про погодні умови, осінні зміни в живій і неживій природі.)
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку
Кросворд «Куди проляже наш маршрут?»
1. Перша планета від сонця.
2. Пристрій, що допомагає орієнтуватися в просторі.
3. Зменшене зображення земної кулі.
4. Друга планета від Сонця.
5. Розпечені газові кулі на нічному небі.
6. Столиця України.
7. Холодне невелике небесне тіло, що рухається навколо Сонця.
- Отже, сьогодні на уроці ми будемо подорожувати … ( материками ) і ви дізнаєтеся, що таке океани й материки, та навчитеся показувати їх на географічних картах. Разом ми здійснимо кругосвітню подорож на кораблі Христофора Колумба. А допоможуть нам у цьому юні географи-мандрівники, які підготували багато цікавого.
Порт «Міркувайлик»
Робота з картою
- Подивіться уважно на Західну і Східну півкулі та спробуйте визначити що таке материк.
«Гронування».
Знання свої разом зберіть,
Усе про материки напишіть.
(На дошці розміщено ватман. Учні записують маркером свої думки про материки.)

IV. Вивчення нового матеріалу.
Робота за логічно – опорною схемою
Порт « Картографічний»
- А зараз порівняємо ваші припущення з визначенням у схемі.
Проблемне запитання
- Тепер вам відомо, що таке материки. А чи знаєте ви, чим відрізняються материки від островів?
Метод « Займи позицію» (У різних куточках класу висять плакати із написами. Діти повинні прочитати напис і зайняти позицію, тобто визначитись, що означає слово «острів» без попереднього ознайомлення)

- Острови теж оточені водою, але мають менший розмір.

(Діти самостійно виводять правило про значення слова «острів» - 3)
- Назвіть їх.
- Знайдіть острови на карті. (Гренландія)
- Що ж тоді, на вашу думку буде називатися напис під номером 1? (Це півострови)
Робота з картою
- Скільки материків на Землі? (6)
- Знайдіть півострови на карті (Кримський, Аравійський)
Розповідь учителя про походження материків.
Порт «Історичний»
Історія виникнення материків
Вчені припускають,що в прадавні часи всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.На землі так багато куточків, що приваблю¬ють до себе. Пустеля Сахара і вулкани, що діють, льодовики і коралові острови — усе це так хочеть¬ся побачити. І це можливо! Слід тільки мати під рукою карту та пофантазувати.
А ще потрібно знати все про ці материки. Кожен материк або континент омивається водами чотирьох океанів. Саме цим водяним шляхом відомі мореплавці здійснювали свої навколосвітні подорожі.
- А чи знаєте ви, хто здійснив першу подорож навколо світу?
- У 1519 році з іспанського порту Севілья на п’яти каравелах вирушила експедиція Фернанда Магеллана з екіпажем 265 чоловік.
Подорож тривала три роки. Судна перетнули океан, подолавши відстань у 18 000 км. Через три тижні плавання через протоку ескадра вийшла в Тихий океан. Три місяці і двадцять днів, поки кораблі пливли океаном, він був спокійний, і тому Магеллан назвав його Тихим. У результаті плавання Магеллана була підтверджена ідея кулястості Землі, доведено, що між Азією і Америкою лежить величезний водний простір — Тихий океан, що велика частина земної кулі зайнята водою, а не сушею. Магеллан здійснив мрію свого життя, але загинув у сутичці із місцевими жителями. Лише корабель «Вікторія», обігнувши Африку, 6 вересня 1522 р. повернувся до Іспанії. До наших днів зберігся бортовий журнал, у якому мореплавці записували все про побачені землі. За цими записами ми зараз спробуємо здогадатися, які материки зустрілися на їх шляху.
Метод «Мозаїка»
Правило: уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше цікавих фактів, за необхідності занотовуйте їх.
Домашні групи отримали заздалегідь завдання відшукати коротеньку інформацію про материки. Потім вчитель систематизувавці знання і створив відео презентації про материки.
- Тож вирушаємо у кругосвітню подорож, починаючи її від найменшого материка.
Доповіді груп (розповідь кожної групи вчитель може супроводжувати презентацією та відео)
Порт «Континенти»

Це найменший материк, майже у чотири рази менший за Африку. Розташований у південній півкулі, на великому віддаленні від інших материків. Омивається водами Тихого та Індійського океанів. Поблизу материка розташовується величезна кількість великих і малих островів. Це найпосушливіший материк. Тут багато таких тварин і рослин, які не зустрічаються більше ніде на Землі, наприклад, диво-дерево евкаліпт, коала, качкодзьоб, єхидна, мурахоїд. Але найзнаменитіша тварина цього материка - кенгуру.
Учні класу вгадують, яким материком подорожувала ця група (Австралія)
Це найвищий материк Землі. Майже вся його поверхня вкрита крижаним панциром. З берегів материка повільно сповзають льодовики, плавучі крижані гори — айсберги. Це найхолодніший материк. Узимку, в липні, температура досягає –88°С. Тут на багато сотень кілометрів простягаються снігові рівнини. Часто дмуть ураганні вітри. Білий колір снігів і блакитнуватий колір льоду володарюють тут усюди. Але на високих скелях улітку з’являються мохи, лишайники, водорості. Тиша материка іноді уривається криками птахів — альбатросів, чайок і пінгвінів. Тут немає комах. У прибережних водах цього материка багато морських тварин. Найбільші з них — кити, тюлені, морські леви. (Антарктида)
Скільки криги в Антарктиді і світла!
Тут холоднії свищуть вітри.
Тут не видно нам звичного літа,
Навіть влітку мороз, холоди.
- Як тільки не називають Антарктиду: «королева холоду», «безлюдний континент», «край Землі»... Це велетенська льодова пустеля.
Порт «Руханка»(музична відео фізкультхвилинка)
Це найспекотніший материк. Другий після Євразії за розміром. Майже посередині його перетинає екватор. Тут протікає найдовша річка у світі — Ніл. На цьому материку знаходиться найбільша пустеля світу — Сахара. Жива природа вражає багатством і достатком. Мешкає найвища тварина — жираф, прудконогі гепарди, антилопи і страуси, величезні бегемоти і горили. Даний континент омивають Атлантичний та Індійський океани.(Африка)
Це найбільший материк на Землі. Займає 1/3 усієї суші. Найбільш населений у світі материк. Троє з кожних чотирьох жителів планети живуть на цьому материку. Завдяки величезним розмірам материка в різних його куточках склалися різні умови життя. Наприклад, на півночі материка влітку і взимку ходять у хутряному одязі, а на крайньому півдні круглий рік ходять у легкому одязі. Омивається цей континент одразу чотирма океанами. (Євразія)
- Ви правильно назвали всі материки, про які писали мандрівники. А які материки не згадувалися? (вчитель сам доповнює розповідь)
Робота за підручником (с. 43–47)
Вправа «Мікрофон»
Учні відповідають на запитання на с. 43.
- Чому глобусом не завжди зручно користуватися?
- Чим відрізняються глобус і фізична карта півкуль?
- Покажіть на малюнку 29 екватор, Північний і Південний полюси.
- Що означає слово екватор?
- Яка його довжина?
- Що називають суходолом?
- Яку частину земної поверхні він займає?
- Як називають найбільші ділянки суходолу?
- Доберіть синонім до цього слова.
- Що таке материк (континент)?
- Скільки на нашій планеті материків? Назвіть їх за малюнком 30.
- Як називаються найбільші водойми?
- Що таке океани?
- Які ви знаєте океани?
- Покажіть і назвіть їх за малюнком 30.
- Яка вода в океанах? Чому?
- Чому плутають частини світу і материки?
- Яка різниця між ними?
- Назвіть за малюнком 31 частини світу.
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
Порт «Визнач сам»
Практична робота. Нанесення на контурну карту назв материків і океанів.
- Нанесіть на контурну карту назви материків.
1) Північна Америка.
2) Південна Америка.
3) Антарктида.
4) Євразія.
5) Африка.
6) Австралія.
- Підпишіть океани, які омивають їхні береги.
Робота в парах
1. З поданих географічних назв позначте тільки материки.
Європа (–)
Євразія (+)
Америка (–)
Північна Америка (+)
2. Які частини світу перетинають екватор? Позначте потрібне.
Азія (–)
Африка (+)
Америка (+)
Австралія (–)
Європа (–)
Антарктида (–)
Гра «Третій “зайвий”»
Тихий, Азія, Індійський. (Океани)
Європа, Азія, Південна Америка. (Частини світу)
Євразія, Північна Америка, Америка. (Материки)
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Ось і повернулись ми із мандрівки.
- На яких материках ми побували?
- Чим схожі і чим розрізняються материк і острів?
- Який материк складається з двох частин?
- Чи погоджуєтеся ви з думкою, що материки — це і є частини світу? Поясніть чому.
- А тепер визначіть свій настрій. (У кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми).
Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.
Причал «Бажань»
Гра «Передай далі»
Учні передають глобус один одному й говорять, що бажають людям усієї землі. Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля! Майбутнє нашої планети залежатиме від вас, тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»(Микола Трублаїні)
Отож, і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті знань.
VІІ. Домашнє завдання. Прочитати статтю в підручнику с. 43–47. Навчитися показувати всі материки на карті півкуль. Переглянути відео за посиланням:http://bit.ly/18N9qzQ
Категорія: Природознавство | Додав: ledielenalyaschcko
Переглядів: 710 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 0
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024