Воскресенье, 05.05.2024, 19:53 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [88]
конспекти
Математика [55]
Літературне читання [56]
Я у світі [14]
Образотворче мистецтво [6]
Трудове навчання [10]
Фізична культура [8]
Основи здоров'я [16]
Відео-уроки [2]
Інформатика [11]
Природознавство [65]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [35]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [4]
Музичне мистецтво [2]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Нестандартний урок – ділова гра з природознавства « Людина – живий організм. Шкіра. Догляд за шкірою.»
13.11.2014, 19:02

Нестандартний урок – ділова гра з природознавства
« Людина – живий організм. Шкіра. Догляд за шкірою.»

Мета: - закріпити поняття про людину, як живий організм, відмінність
людини від інших живих організмів;
- поглибити знання про шкіру, її будову, властивості, значення для людини, формувати поняття про роль загартування для зміцнення здоров’я;
- розвивати навички самостійного мислення, зв’язне мовлення, увагу, спостережливість;
- виховувати санітарно – гігієнічні навички догляду за шкірою.
Обладнання: лупа, вазон з квіткою, таблиця « Органи тіла людини», малюнки учнів, дзеркальце.
ТЗН : магнітофон.
Місце проведення: клас.
Дата проведення: квітень.
Запрошені:
Учасники: учні 4-Б класу.
Форма проведення: нестандартний урок – ділова гра.
Підготовча робота: малювання малюнків, опрацювання довідкової літератури та дитячих енциклопедій.

Хід уроку:
І. Організація класу. Привітання.
Побажаємо миру, любові, добра,
Тим, хто ліворуч від нас!
Побажаємо миру, любові, добра
Тим, хто праворуч!
Побажаємо миру, любові, добра
Тим, хто попереду нас!
Побажаємо миру, любові, добра
Всім, хто позаду нас!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя єдина,
Мука твоя єдина,
Очі твої – одні.
***
Сьогодні усе для тебе –
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба –
Гляди ж – не проспи!
***
Бо ти на землі людина.
І хочеш того чи ні.
Усмішка твоя єдина.
Очі твої – одні.
/ Василь Симоненко/
- Про кого цей вірш?
- Людина – це творіння живої природи, вона її частинка.
Вона – живий організм.
Доведіть це.
( Людина дихає, живиться, народжує дітей, старіє, помирає.)
- Людина складна жива система. Чим людина відрізняється від тварин?
Відповісти на це питання вам допоможуть ситуації, які підготували учні нашого класу.
Ситуація 1. Ви побігли наввипередки зі своїм собачкою Барси ком. Він біг на чотирьох лапах, а ви? (На двох ногах.)
Ситуація 2. Надійка прокинулась. Пішла вмиватися. На ґанку вмивалася киця. Киця вмивалася лапками, а Надійка ? ( Руками.)
Ситуація 3. У вашої киці Мурки народилися кошенята. Киця мама навчає своїх діток. Як? ( За допомогою рухів і звуків.) У мами народився синочок. Матуся навчає його. Як? (За допомогою рухів і мови.)
Висновок:
- То чим відрізняється людина від тварини?
- Завдяки чому людина досягає успіхів у навчанні, роботі?
( Завдяки розуму.)
- Отже, мислення і мовлення – це основне, що відрізняє людину від тварини.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.
Бесіда
- Подивіться на цю рослину і скажіть з яких частин вона складається? ( показ вазону з квіткою)
- Все живе має свою будову. У рослин є корінь, стебло, листя, квіти, плоди. Це його органи. Всі вони зв’язані між собою і немає такого органу, без якого рослина не може обійтись. Всі вони однаково важливі.
- Чи складається з органів тіло людини?
- Послухайте загадки і скажіть, про який орган тіла йде мова?
Загадки:
1. Все життя один одного обганяють
А випередити не можуть. ( Ноги.)
2.Одне одного не бачать,
Але можна їм пробачить.
Нерозлучні довгі роки
Хоч розбіглись в різні боки. ( Очі.)
3.Один говорить, двоє слухають,
двоє дивляться. (Рот, вуха, очі.)
4.Між двох світил
Я посередині один. ( Ніс.)
- Які ще органи тіла людини ви знаєте?
- Вірно! Всі органи , які ви назвали, тісно взаємопов’язані між собою і становлять злагоджений організм людини. Один без одного вони існувати не можуть. Якщо захворів один орган, то це впливає на роботу інших органів.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми почнемо знайомитись з одним із найважливіших органів тіла людини – шкірою. Дізнаємось про властивості шкіри, її значення для організму людини, про важливість догляду за нею.
Сьогоднішній урок пройде в дещо незвичній формі. Я пропоную створити в нашому класі першу шкільну редакцію дитячої газети . І ця газета надалі стане помічником і порадником не тільки для учнів нашого класу, але й для інших дітей, що вчаться в нашій школі.
- До речі, як називається наша школа? (Санаторна школа – інтернат )
- Чим незвична наша школа?
- Отже, наш інтернат – це школа … ( здоров’я ).
- Діти, давайте й нашу газету назвемо « Школа здоров’я». Згодні?
- І перший випуск газети присвятимо одному із найважливіших органів людини – шкірі.
- А чи знаєте ви, люди яких професій працюють над виданням газети?
- Розділимося на кілька груп:
1 група – редактори
2 група – журналісти
3 група – кореспонденти
Для художнього оформлення газети ми відберемо кілька найкращих малюнків, які представлені на виставці, що присвячена темі « Як бути здоровим».
- То що, приступаємо до роботи.
V. Опрацювання нового матеріалу.
1. Властивості шкіри.
Дослідно – практична робота.
- Чим вкрито тіло людини?
- Погладьте шкіру руки. Яка вона?
- Відтягніть шкіру пальцями, а потім відпустіть. Що сталося з шкірою?
- То які ж властивості притаманні шкірі? ( М’яка, гладенька, пружна.)
- Завдяки цим властивостям вона не заважає людині рухатись.
- Ось і ми зараз продемонструємо це виконуючи фізхвилинку
« Зарядка».
Фізхвилинка « Зарядка» / з музичним супроводом /
2. Шкіра – захисник організму.
- Який орган тіла людини захищає внутрішні органи від пошкоджень?
- Шкіра – наш захисник внутрішніх органів від пошкоджень. Шкірою ми відчуваємо холод, тепло, біль.

Практична робота.
- Проведемо дослід. Доторкніться до чистого люстерка. Що ви бачите? (Жирну пляму.)
- Розгляньте шкіру через лупу.
- Що ви побачили? ( Дірочки.)
- Це маленькі отвори – пори.
Для чого вони потрібні ви дізнаєтесь прочитавши два останні абзаци статті «Шкіра – захисник організму» на ст.156, 157. А тим часом наші кореспонденти підготують питання для опитування і проведуть експрес - інтерв’ю.
3. Експрес - інтерв’ю.
Кореспондент 1.
- Чим вкрито тіло людини ?
- Які властивості має шкіра?
Кореспондент 2.
- Завдяки якій властивості шкіра не заважає людині рухатись?
- Яку основну функцію виконує шкіра?
Кореспондент 3.
Для чого потрібні отвори у шкірі – пори?
- Яке значення має жир і піт, які виділяються через пори?
Кореспондент 4.
- Чому шкіра повинна завжди бути чистою?
Кореспондент 5.
- Що треба робити, щоб шкіра була чистою?
4. Правила догляду за шкірою.
- До нашої редакції вже надійшли перші питання від читачів, яких цікавить, як слід доглядати за шкірою і журналісти вже підготували відповіді на них. Дамо їм слово.
Виступи журналістів.
Журналіст 1. Як допомогти при пораненні шкіри?
Журналіст 2. Як діяти при опіках шкіри?
Журналіст 3. Як допомогти шкірі при обмороженнях?
Журналіст 4. Чи корисно засмагати? Яких правил слід дотримуватись під час загорання?
Журналіст 5. Чи потрібно загартовувати шкіру і які існують способи загартовування?
Журналіст 6. Чи оновлюється шкіра людини?
- Дякуємо вам, шановні журналісти, за повні, цікаві і пізнавальні розповіді, ми візьмемо цю інформацію до уваги і обов’язково будемо дотримуватись всіх правил догляду за шкірою.
- А ще, діти, щоб шкіра оновлювалася і була еластичною, здоровою, потрібно виконувати фізичні вправи і в цьому нам допомагають фізкультхвилинки.
Фізхвилинка 2
VI. Закріплення знань. Представлення газети.
- А зараз прийшов час для редагування і оформлення всього матеріалу, який підготували наші шановні кореспонденти і журналісти.
- Тому зараз поки редактори будуть дооформлювати газету, ми з вами закріпимо наші знання з теми «Шкіра» виконавши завдання у зошиті /ст. 64/.
Кращі роботи будуть вміщені на сторінках газети.
1. Робота у зошиті / в групах/.
Гр. А – завд. 2
Гр. В – завд. 1
2. Перевірка виконаної роботи.
VIІ. Представлення газети. Оцінювання.
- Наші редактори вже закінчили свою роботу і зараз представлять нам перший випуск нашої газети « Школа здоров’я».
Слово головному редактору:
- Перший випуск нашої газети « Школа здоров’я» присвячений темі «Шкіра». В цьому випуску весь зібраний матеріал ми розподілили за такими рубриками:
1) « Новини « Школи здоров’я».
2) « Запитуйте – відповідаємо».
3) « Чи знаєте ви?».
4) « Скарбничка цікавинок « Школи здоров’я».
Рубрику « Новини « Школи здоров’я» представить …
/ коротка розповідь про що йдеться в статті/
Рубрику « Запитуйте – відповідаємо» представить …
Рубрику « Чи знаєте ви?» представить …
І остання рубрика « Скарбничка цікавинок « Школи здоров’я» пропонує вам багато цікавих завдань:
1. Розгадайте ребус.
2. Розгадайте кросворд.
3. Зашифровки.
VIII. Підсумок уроку. Оцінювання.
- Отже, сьогодні на уроці ви ознайомилися з одним із органів людського організму – шкірою. Дізналися про властивості і функції шкіри, довідалися як доглядати за нею, яку допомогу потрібно надати людині при опіках, обмороженнях і пораненнях шкіри, а також переконалися, яке велике значення для здоров’я людини має загартування та багато інших відомостей.
Ми з вами разом створили таку чудову газету, яку запропонуємо розглянути іншим дітям нашого оздоровчого інтернату.
А за те, що ви так добре підготувалися до уроку, активно працювали , жоден з вас не залишиться без оцінки.
IX. Домашнє завдання.
У підручнику ст.. 156 – 157, читати, відповідати на питання.
У зошиті допрацювати завдання на ст. 64.

Для рубрики «Запитуйте-відповідаємо.»

Як допомогти при пораненні шкіри?
Ссадини, забиті місця, порізи полегшують проникнення в організм вірусів і бактерій, які можуть викликати небезпечні захворювання.
Якщо ви поранили шкіру,то змажте це місце йодом.
Як діяти при опіках шкіри?
Опіки виникають під впливом високої температури. Обпектися можна полум‘ям, гарячою рідиною, розпеченими предметами. Опік викликає сильний біль. Щоб його зменшити ,до місця опіку потрібно прикласти що-небудь холодне і змазати обпечене місце яким- небудь жиром. Після цього на місце опіку накладають не тугу марлеву пов’язку. Якщо опік сильний необхідно зразу ж викликати лікаря.
Як допомогти шкірі при обмороженні?
Низька температура повітря може викликати обмороження погано захищених ділянок шкіри. Частіше всього обмороженню піддається шкіра обличчя, вух, пальців рук і ніг. Обморожена шкіра стає блідою і нечутливою. Ці місця негайно слід розтерти м’якою тканиною,змастити жиром.
У жодному разі не можна розтирати снігом, так як можна пошкодити шкіру. Обморожені пальці рук і ніг опускають у воду кімнатної температури, або роблять легкий масаж.
Чи корисно засмагати?
У помірних дозах сонячні промені дуже корисні для дітей. Вони сприятливо діють на організм, поліпшують дихання і кровообіг, покращують тонус центральної нервової системи.
Та засмагати потрібно правильно і послідовно. Спочатку бути на сонці 5 хвилин, а потім поступово збільшувати час. Лягати на сонці треба так , щоб голова була трохи вище ніг. Голову треба захищати панамою, або хусточкою. Не можна засмагати відразу після прийняття їжі. Кращі години для засмагання: з 9 до 11 години ранку та з 17 до 20 години вечора.
Чи оновлюється шкіра людини?
Шкіра постійно оновлюється. Кожну хвилину наша шкіра в боротьбі з бактеріями, забрудненнями і від старіння втрачає від 40. 000 своїх мікроскопічних клітин. А кожен рік наше тіло втрачає до 4 кг мертвої шкіри.

Використана література:
1. Шахненко В. І. Азбука здоров’я молодшого школяра. Посібник для вчителя 1-4 класів. – К.: Центр «Магістр-S» Творчої спілки вчителів України, 1998.-182с.
2. Агаджанян Н. А., Катков А. Ю. Резервы нашего организма. – 3-е изд.,перераб. и доп. – М.: Знание, 1990.-С.36-92.
3. Лаптев А. П. Закаливайтесь на здоровье.-М.: Медицина,1991.-160 с.: ил.
4. Команьова О.О. Валеологія. Школа здоров'я. Навч. посібн. для 2-3 кл. — К.: Літера, 1999.— 112 с.
5. Лохвицька Л. Про здоров'я треба знати, про здоров'я треба дбати // Палітра педагога. - 2004.- № 2. - С. 20 - 23.
6. Н.М. Бібік Н.М. Основи здоров'я: Підручник для 2 кл / Н.М. Бібік, Т.Є. Бойченко, Н.С. Коваль, О.І. Манюк. — К.: Прок-Бізнес, 2005. — 96 с.
7. Н.М. Бібік Н.М. Основи здоров'я: Підручник для 3 кл / Н.М. Бібік, Т.Є. Бойченко, Н.С. Коваль, О.І. Манюк. — К.: Прок-Бізнес, 2005. — 111 с.

Категорія: Природознавство | Додав: vikki | Теги: догляд, шкіра
Переглядів: 2915 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 2.0/4
Всього коментарів: 0
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024