Вівторок, 06.12.2016, 19:02 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Вчительська скарбничка | Реєстрація | Вхід
МОВА САЙТУ
Выбрать язык / Choose language:
Russian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [54]
конспекти
Математика [32]
Літературне читання [41]
Я у світі [4]
Образотворче мистецтво [5]
Трудове навчання [7]
Фізична культура [4]
Основи здоров'я [11]
Відео-уроки [2]
Інформатика [9]
Природознавство [42]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [9]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [3]
Музичне мистецтво [1]
ДЛЯ ПОРТФОЛІО
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
ПОШУК ПО САЙТУ
ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ДО СВЯТА
Осталось...
КОМЕНТАРІ
ANATOL сказал(а):

Будь ласка. Чекаю замовлень!


квіточка сказал(а):

Дякую за гарні розтяжки!




НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 2763
Нових за місяць: 97
Нових за тиждень: 13
Нових вчора: 1
Нових сьогодні: 4
OnLine
Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НАШЕ ОПИТУВАННЯ
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 279
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
ЯКІСТЬ САЙТУ
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner

Головна » Файли » Конспекти уроків » Природознавство

Конспект уроку з природознавства «Рослини і тварини лісу. Охорона лісу»
02.02.2016, 23:30

Теми: Збагатити знання учнів про тварин лісу, виявити ознаки пристосування тварин до умов навколишнього середовища, продовжувати формування поняття “тварини”, пояснити учням про необхідність охорони лісу; розвивати у дітей спостережливість логічне мислення, вміння аналізувати, виховувати гуманне ставлення до тварин, рослин.

Обладнання: Таблиці, ілюстрації з зображенням тварин лісу, картки, опорні схеми, запис “Голоси птахів”.

Тип уроку: Телеурок.

 

 

ХІД УРОКУ

.
I. Організаційний момент.
- Доброго дня шановні друзі!
Ми запрошуємо вас на телеурок. Працює студія 2 класу школи № 22 м. Нікополь “Цей загадковий цікавий світ”.
Сьогодні у нашій програмі:
1. На початку уроку працює гідрометеоцентр.
2. Після цього ми запросимо вас на конференцію, де мова йтиме про ті знання, які здобули учні на попередніх уроках природознавства.
3. Під час вивчення нового матеріалу у студії працюватиме наукова рада класу.
4. Музика в ефірі прозвучить для відпочинку.
5. На прямому зв'язку сьогодні з вами - служба реклами.

 

 

 

Такі передачі до вашої уваги на уроці природознавства пропонує наша
студія. Ефірний час кожної передачі обмежений.

 

 

 

На дошці:

 

 

 

ТЕЛЕУРОК


Гідрометеоцентр
Наукова конференція
Музика в ефірі
На зв’язку служба реклами
Засідання наукової ради класу

ІІ. Робота з щоденниками спостережень.
Надаю слово працівнику гідрометеоцентру.
Учень: Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.
У місті Нікополі:
t° повітря — ...
вітер — ...
хмарність — ...
стан неба — ...
опади — ...
інші явища природи ...

Народний календар:
Кожна пора року особлива. Кожній порі притаманні свої звичаї, обряди.
Весна—це пора пробудження, пора надій. Наші пращури зустрічали Новий рік 13 березня. Березень має багато назв: березіль, март, капельник, протальник, соковик, марець.
У березні є й народні свята:
14 березня — Явдохи;
22 березня — 40 Святих;
30 березня — Теплого Олекси.

З вами був...
— Щиро дякую за повідомлення. Погода сприятлива. Отже, всім гарного настрою і добрих справ.

III. Контроль, корекція, закріплення набутих знань.
Конференція.
— До вашої уваги вправи, пізнавальні завдання на доведення, класифікації.
1. “Мозковий штурм”.
— Що таке ліс?
— На які групи поділяються рослини лісу?
— Розкажіть про яруси лісу.
— Які ліси називають хвойними? Чому?
— Які ліси називають листяними? Чому?

Я пропоную об’єднатися в групи за допомогою карток за кольором. Утворилося три групи.
Кожна група одержує своє завдання:
2. Робота групами.
1 група - жовтий колір;
2 група - зелений колір;
3 група - червоний колір.
1 група.
1) Підкреслити зайві рослини у даній групі: сосна, береза, малина, дуб, липа, ожина. Довести, чому?
2) У хвойних лісах ростуть...
2 група.
Підкреслити зайві рослини у даній групі: пролісок, конвалія, липа, ряст, сосна, підсніжник. Довести чому?
3 група.
Доводить, що дуб — дерево, калина або шипшина — кущ, ряст — трав’яниста рослина.
3. Знайди логічний зв’язок.
Прочитати слова ( запис на дошці )
СОНЦЕ → ТЕПЛО → СВІТЛО → РІСТ → ЖИТТЯ → ВОДА → РОСЛИНИ → ТВАРИНИ
— Ці слова дуже часто зустрічаються у повсякденному житті, а особливо на уроках природознавства.
— Доведіть, як ці слова пов’язані між собою логічним зв’язком, встановіть причинно-наслідкові зв’язки.
— Для кого потрібні таки умови життя?
4. Виступ журналістів.
Робота групами - виконання задачі на порівняння.

 

 

Цікаве повідомлення! Скарбничка!

 

 

► Осика живе - 80 років;
► Горобина - 80 років;
► Липа - 330 років;
► Ясен —280 років;
► Ялина — 300 років;
► Сосна - 400 років;
► Береза —120 років;
► Дуб - 500 років і більше.


— Зробити задачу на порівняння.
5. Розповідь про рослини лісу за планом пам'яткою.
Використання гербарію.
Кожна група отримує рослину (використання гербарію).

 

 

Пам’ятка

 

 

1. Назва, група до якої належить рослина (дерево, кущ, трава, гриб).
2. Розмір, форма, колір стебла, листків, квіток, плодів.
3. Де росте? Чому там може рости?

 


6. Вигадування загадок.
Малюнки відгадок демонструються на дошці, утворюється лісовий куточок.
1) Невеличка рослина з тонким зеленим стеблом, яка не належить до кущів, дерев. (трава)
2) Зелена, а не гай, біла, а не сніг, кучерява та без волосся (береза)
3) Я завжди, в усякі дні, Все в однім бранні й свитину цю, що маю, взимку й в спеку не кидаю (сосна, ялина)
— Чому так вважаєш?
4) Є шапка та немає голови, є нога, та без черевичка (гриб)
5) Серед лісу вогонь горить (калина)
Калину - символ України, вплітають в український вінок. Калина у вінку символізує сімейну злагоду.
6) Стоїть пані у лісочку,
Має червону сорочку
Хто йде, той поклониться
(суниця)
7) Навесні веселить, влітку холодить, восени годує, а в взимку гріє (ліс).
7. Рекламна пауза. Народні традиції та повір’я про дерева.
Калина — дерево поетичне. Калиновий цвіт — привітне вітання дочки до матері. Нахилені гілки калини — печаль. Зраджена жінка - зламана калина.
Ясен — найчастіше росте над могилою героїв дум та пісень, під цім деревом завади прощались мати з сином. Ясен - образ, який завади знаменував сльози.
Тополя — символ статності та молодості.
Українці вважали що в бузині сидить горе, і тому її рубити не можна. Існує звичай: народився синок - садять дубок, дочка—сосну, тополю та березу. В Українців береза — символ життя, сосна — благословенне дерево, бо вона виявилася непридатною для розп'яття Христа.
На дошці виставка книжок.
— Читайте книжки циклу:
• “Народні звичаї та обряди”.
• “Народознавство”.
• “Віночок”.

8. Складання “Асоціативного куща”.
— Ліс - особливе угрупування рослинного і тваринного світу, в якому всі живі об’єкти певною мірою пов’язані між собою і залежать від умов неживої природи.
ЛІС → ДІМ ДЛЯ ТВАРИН→ СТРАЖ ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ → ЗАХІСНИК ГРУНТУ ВІД ВИМИВАННЯ → ОХОРОНЕЦЬ РІЧОК→ ЗБИРАЧ ВОДИ → ОДЯГ ЗЕМЛІ → ЛІКАР

9. Відгадування прислів’я про ліс
— Як підсумок відомостей про ліс - прислів’я. Але воно зашифроване, потребує знання алфавіту.
16 12 22 — 18 1 29 • 7 2 1 4 1 23 22 23 3 19
Л И С — Н А Ш Е • Б А Г А Т С Т В О

 

 

 

Багато лісу — не загублюй!
Мало лісу - бережи!
Нема лісу - посади!


— Молодці, щиро дякую за участь у нашій конференції.
10. Музика в ефірі. Звучить пісня “Ой на горі два дубки”.

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
— Для всіх учнів, які приймали активну участь в конференції, нагорода кросворд. Розгадавши кросворд, ми дізнаємося тему нашого уроку.
1. Смугаста кішка в лісі живе. (тигр)
2. Птах з великими очима, гострими кігтями, загнутим носом. (сова)
3. Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає,
Горішки, шишки збирає. (білка)
4. Хижий звір з темним хутром у білу смужку, впадає в сплячку. (борсук)
5. Прийшла кума з довгим віником на бесіду з малим півником. (лисиця)
6. Тварина багата і рогів багато. (олень)
7. У лісі біля пня біготня і метушня
Народ робочий весь день клопоче. (мурашки)
По вертикалі вийшло – ТВАРИНИ
— Отже, тема нашого уроку - тварини лісу. Ви дізнаєтесь, чому тварини живуть у лісі, чому ліс потребує охорони.

V. Вивчення нового матеріалу.
1. Освітньо - пізнавальний канал.
— В ефірі — освітньо-пізнавальний канал. Я хочу запропонувати вам послухати уважно вірш.

 

 

 

Було у матері—Природи
Дві донечки такої вроди,
Хто їх побачив хоч на міть —
Не міг забуть і розлюбить.

Голубооку звали — Флора,
У неї очі наче зорі
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.

А фауна — швидка, як вітер,
Могла з птахами полетіти,
І за оленями стрибати,
Та з білочками пустувати.

Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
Тож вирішила мудра мати
На посаг їм дарунки дати:
Мрійливій Флорі — світ рослинний,
А жвавій Фауні — тваринний,
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.

Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині

 


— Отже, діти, як називається рослинний світ? (Флора)
— А тваринний світ? (Фауна)

— Розрізняють живу і неживу природу. Тварини, як і рослини—це живі організми, частина живої природи.
— Яки ознаки властиві живим організмам?
— То чому ж живу природу поділили на рослини і тварини? Чим відрізняються?
(Основна відмінність між рослинами і тваринами — як і чим вони живляться).
2. Складання асоціативного куща.

 

 

 

ТВАРИНИ ▬ РОСЛИНИ

 

 

 

Спільне
— Частина живої природи
— Дихають
— Живляться
— Ростуть
— Розмножуються
— Вмирають

 


3. Телепередача. Дитячий серіал “Казки лісу”.
— Послухайте уважно і відгадайте загадку.
Ой, набридло на віконці Вже на сонечку сидіть,
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. (Колобок)
— Усі ви пам’ятаєте українську народну казку “Колобок”. Пригадайте, будь ласка, куди втік Колобок від діда і баби? (Ліс)
— Так у лісі він познайомився з багатьма його мешканцями. Кого першого зустрів Колобок? (Зайця)
Опис зайця за ілюстрацією та пам'яткою.

 

 

Пам’ятка.
а) Назва тварин.
б) Зовнішній вигляд.
в) Як пересувається?
г) Де живе?
д) Чим живиться?
е) Значення у природі та житті людини
.

 


Зачитування реферату:
1 група —“Вовк”;
2 група — “Ведмідь”;
3 група — “Заєць”.
Зображення тварин вміщуємо у лісовий куточок.
— Подорож Колобка закінчилась дуже швидко, і він познайомився з декількома тваринами. До якої групи належать ці тварини?
— Які звірі живуть у лісі?
— Яке значення має ліс для життя тварин? (Корм, житло)
Тварини живуть у лісі. Пристосовуються до життя.( Забарвлення, будова кінцівок, місце проживання).
4. Відгадування ребусів.
Звучить запис “Голоси птахів”.
Відгадки у лісовий куточок.

 

 

СОВА ↔ ЗОЗУЛЯ ↔ СНІГУР ↔ СОЙКА

 


— Кого з пташок називають санітаром лісу?
Тук-тук —тук! Так-так—так!
І комаха і черв’як,
І личинка — біла стінка,
І жучок - короїд.
Мій сніданок, мій обід. (Дятел)
5. Виступ журналістів. Зачитування рефератів “Птахи нашого краю”.
1 група “Легенда про дятла”.
2 група “Легенда про зозулю”.
3 група “Легенда про снігура”.
6. Гра “Хто промовляє”.
ВчительДіти
Зозуля кує • Ку - ку! Ку - ку!
Голуб воркує • Гу-гу! Гу —гу!
Півень кукурікає • Ку — ку — рі — ку!
Соловей тьохкає • Тьох-тьох!
Сова кричить • Угу—угу!
Риба мовчить

— Хто не живе у лісі з названих персонажів?

7. Робота з підручником.
а) Гра “ Всезнайки” та “Чомучки”.
“Всезнайки” відповідають—“Чомучки” вигадують якомога більше
запитань.
— Про яку групу тварин ми з вами не говорили? (Комахи)
б) Діалог між групами.
Робота за ілюстрацією підручника.
— Уважно розгляньте тварин на малюнку. Яких з них ви впізнали?
— За якими істотними ознаками?
— До якої групи належить кожна з цих тварин? Чому ви так вважаєте?
Розповідь за планом підручника. Характеристика різних груп тварин.
8. Музика в ефірі (Пісня “Ой, є в лісі калина”)
9. Бесіда з елементами розповіді про значення лісів у природі й житті людини.
— Яке значення лісів у природі?
— Що дають ліси людям?
— Що роблять люди для примноження і збереження лісу?
10. Передача “Ситуація”.
Повідомлення — інсценізація.
1 учень

 

Є зорі небесні - веселі й сумні.
Вони пустотливі, наївні як діти.
Чи знаєте ви, що є зорі й земні - Чарівні, звабливі, замріяні квіти...


2 учень

Ми часто шукаємо зірку з небес,
Щоб звірити тихо таємне бажання.
А квітку веснянку - це чудо з небес,
Зриваєш безжально, стоптавши вагання.


3 учень

А їм, первоцвітам, й мороз не страшний,
В снігах розкошує привітна родина
В них ворог один - здичавілий, страшний
Байдужа, безлика і хитра людина

 


Лине тривожна музика. З’являється горе-“заготовник” первоцвітів, нав’ючений корзинками, сумками. Сідає на пеньок, витирає піт з обличчя. Починає перебирати первоцвіти, милуючись.
Браконьєр: Притомився поки крав оцей товар. Природа щедра! Не полінуйся — і візьми. Ох і добрячий нині, бач, навар! (перебирає квіти)

 

 

 

Ось підсніжничок біленький!
О, цикламен! Душа весни!!!
А ось пролісок синенький!!!
Диви! Рястик запашненький!!!
Скільки ж грошей!
Гривні, гривні, гривночки мої,
Мій омріяний навар
Побіжу чимдуж до міста,
Бо ж вирує вже базар!
(Збирається і біжить)
— Нащо ж йому весна крилата,
Яку він підло обікрав.
Хіба душа в нього багата,
Коли красу розпанахав?
З легенд прийшли всі первоцвіти
Вони в легендах і живуть.
Весняні зорі - це перши квіти
У ваших душах хай цвітуть.

 


— Кількість людей на землі зростає, а отже зростає потреба в рослинах. З усіх живих істот рослини найбільш беззахисні. Вони не можуть втекти від пожежі чи зловмисників, які їх нищать.
— У світі під загрозою зникнення перебуває більше 200 видів зникаючих рослин, серед них і підсніжних. Усі зникаючи рослини занесені до Червоної Книги України.

VI. Узагальнення і систематизація знань.

 

 

 

Тестування.
1. Ліс це...
а. Тварини;
б. Рослини;

в. Тварини і рослини.
2. Тварин, які мають 3 пари ніг називають...
а. Звірами;
б. Комахами;

в. Птахами.
3. Куди зайцю бігти зручніше?
а. Вгору (передні короткі; задні довгі ноги);
б. З гори.

4. Лисиця — це...
а. Всеїдна тварина;
б. Травоїдна;
в. Хижа.

5. Що спричиняє відліт птахів:
а. Холод;
б. Недостача їжі.

 


Робота з прислів’ями і приказками.
— Про що йдеться у приказках? Чому так говорять?

 

 

• Ліс — природне багатство.
• Ліс зрубаєш — горя зазнаєш.
• Ліс і вода - брат і сестра.
• Ліс не школа, а всіх навчає,
• Ліс чарує, та не кожен його шанує.
• Повітря в лісі - найкращі ліки.

 


VII. Підсумок уроку.
— Що нового дізналися на уроці?
— Що таке ліс?

 

 

За відповіді ваші спасибі вам, діти
Прийшов час урок завершити,
Сьогодні ми продовжили Рідний край вивчати,
Як підсумок, можу Одне лиш сказати:
Зробили багато —
Знання будете мати,
Я хочу, щоб завжди Цвіло наше місто,
Щоб цвітом повнились сади,
Криниці чистої води.
Щоб зеленіли луки й ліс,
І жайвір сонячний приніс
У цей весняний світлий день
Найкращу із своїх пісень.

 


VIII. Домашнє завдання.
— Заповнити таблицю в зошиті.
— Студія “Цей цікавий загадковий світ” прощається з вами.

 

Категорія: Природознавство | Додав: lexch
Переглядів: 206 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 1
avatar
0
1
Дякую за цікавий урок!
avatar
КОНКУРС САЙТІВ
конкурс сайтов
Голосуй за нас
Щоб проголосувати за сайт, 
необхідна авторизація. 
Після чого нажміть 
на ссилку - 
ГОЛОСУЙ ЗА НАС.
Перейдете на іншу сторінку
і там проголосуйте. 
ДЯКУЮ за участь 
в житті сайту!

Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com

Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
МІНІ-ПРОФІЛЬ
19:02
Вы вошли как: Гость

КАЛЕНДАР
МІНІ-ЧАТ


300
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
Перша сходинка школяра © 2016
Відповідно до Закону України про авторське право передрук, копіювання, використання авторських матеріалів сайту цілком або частинами тільки з дозволу автора або з обов'язковим зазначенням П.І.Б. автора і розміщенням активного посилання на сайт! Матеріал, виставлений на сайті, узятий з відкритих джерел і використовується виключно в некомерційних цілях.