Суббота, 20.04.2024, 08:29 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [88]
конспекти
Математика [55]
Літературне читання [56]
Я у світі [14]
Образотворче мистецтво [6]
Трудове навчання [10]
Фізична культура [8]
Основи здоров'я [16]
Відео-уроки [2]
Інформатика [11]
Природознавство [65]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [35]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [4]
Музичне мистецтво [2]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Виготовлення підкови - оберегу з природних матеріалів та круп
13.03.2017, 19:38
Учитель початкових класів
Малокопаніської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Голопристанського району
Херсонської області
Бурячок Ганна Андріївна


Тема. Виготовлення підкови – оберегу з природного матеріалу та круп.
Мета: поглибити знання учнів з технології поетапного виготовлення оберегів із природного матеріалу; формувати в учнів вміння дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог, організації робочого місця, правил безпечної праці під час виконання практичної роботи та вміння користуватися допоміжними джерелами; удосконалювати навички роботи в групі й уміння презентувати результати своєї діяльності; формувати комунікативні, соціальні компетентності, компетентності продуктивної творчої праці; розвивати творчий підхід до вирішення завдань; виховувати художній та естетичний смаки, зміцнювати бажання відроджувати традиції народу, заохочувати до виготовлення оберегів, виховувати шанобливе ставлення до матеріальних і духовних цінностей українського народу.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Методи, прийоми: метод конструювання виробу, мультимедійні презентації, «мікрофон», бесіда-актуалізація, прийом «мозковий штурм».
Обладнання: проектор, ноутбук, екран; електронна презентація; ножиці, клей ПВА, картон, простий олівець; набір насіння і круп; зразки готових виробів, кольорові ілюстрації, робочі папки - портфоліо.
Перебіг уроку
І. Мотиваційний етап
Учитель

Всі за парти ми сідаємо,
До роботи приступаємо.
Щоб помилок уникати,
Треба пильність розвивати!
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий?.. Молодці!
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно.

(Слайд 1)
Сьогодні у нас з вами буде дуже цікавий урок. Сподіваюсь, що він пройде швидко та захоплююче. Принесе всім нам задоволення і нові знання, бо ми будемо робити оберіг власними руками. Розпочнемо! Нам будуть потрібні : голова – ми будемо думати, очі – будемо дивитися, вуха – слухати, губи – будемо говорити, посміхатися, відповідати; руки – будемо творити. (Слайд 2)
ІІ. Організаційний момент
Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку.
ІІІ. Основна частина.
Учитель
1.Повідомлення теми уроку.
Темою нашого сьогоднішнього уроку є : « Виготовлення оберегу з природного матеріалу та круп», але перед тим як ми створимо наші вироби, давайте поговоримо про обереги.
2. Актуалізація опорних знань:
Прийом "Мозковий штурм":
 Які ви знаєте обереги?
 Для чого існують обереги?
 З якого матеріалу їх виготовляють?
Учитель. Наші давні предки обожнювали природу і вірили в існування добрих і злих сил у ній. Намагаючись захиститися від зла, люди створили для себе цілу систему оберегів. Що це таке? Берегиня, обереги — це давні добрі символи. З їхньою допомогою народ зберіг свою родовідну пам’ять, історію, культуру.
Виступи учнів з доповідями про українські обереги.
Учень 1. (Слайд 4, 5) Оберіг — найдревніший амулет щастя і добробуту, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Також вважається, що він може принести удачу, попередити про небезпеку, поліпшити стан здоров’я. Через це обереги зажили неабиякої популярності ще з давніх-давен. Люди пов’язували віру в добро, успіх, щастя з певними символами в оберегах.
Обереги завжди мали захищати людей і їх світ від негараздів: нечисті, нещастя, злиднів, захворювань, смерті худоби, псування харчів тощо. Найчастіше обереги виготовляють з природних компонентів, що символізують для людини здоров’я, затишок в родині, любов та щастя. Існує повір’я, що часник, перець, вироби з солоного тіста відганяють від хати біду та нещастя. Біла льняна строчка є символом єдності в родині. Колоски жита та вівса — обереги краси. Мак охороняє нас від різних наврочень. Горох, гречка, квасоля символізують гарний урожай, горіх — міцне здоров’я. Також досить часто в будинках був присутній «мішечок достатку», що висів у житлі і наповнював сімейну чашу багатством та достатком .
Учень 2. (Слайд 6). Ні один слов'янський будинок не обходився в давнину без оберегів, і одним з найважливіших, безперечно, був тин. Адже традиційне слов'янське подвір'я являло собою справжню модель світу і першим бар'єром на шляху ворожих сил була саме огорожа, тин. Він виконував захисні функції, не пускаючи на подвір'я чужинців і ворогів, на нього вішали підкови, глиняні горщики і старі постоли для відлякування злих сил.
У наші дні ошатний оберіг-тин, повішений на стіну, захистить родину від голоду, холоду і хвороб. Крім того, переплетення лозин символізує тісні родинні зв'язки, приємні нові знайомства і міцні дружні відносини.
Учень 3. (Слайд 7,8). Декоративні віники з аплікаціями-символами прикрашалися стрічками, сухоцвітом, горішками, горохом, зернами різних злакових культур. Кожне доповнення мало древній символічний сенс, відповідно до якого воно приносило в будинок багатство, здоров’я, сімейне щастя та ін. Так віник ставав оберегом дому. Вважалося, що при пере¬їзді на нове місце потрібно обов’язково захопити із собою старий віник, так як домовик переїжджає разом зі своїми господарями. Мало значення навіть те, як і де розміщується оберіг. Якщо прилаштовували господарі віночок чубчиком догори — мали на меті вберегти свій дім від нечистої сили та відьом. А от віничок чубчиком донизу обіцяв привабити гроші у родину.
Учень 4 (Слайд 9, 10). Ляльку - мотанку створили понад 5 тисяч років тому. Це – не просто дитяча іграшка, це – витвір мистецтва. Народна лялька дуже екологічна, духовно чиста, образна і символічна. Створювали насамперед голову і тулуб ляльки, обличчя робили без деталей або з намотаним нитками хрестом, щоб у них не вселявся злий дух. Для виготовлення ляльок використовували траву, сіно, солому, кукурудзиння, нитки, ганчір'я. Лялька була оберегом душі людської. Наші предки клали її у колиску для новонародженої дитини, щоб у хаті не селилися домовики; ляля забавляла дитя, допомагала йому пізнавати світ, перебирала негативну енергію, забирала хворобу; ляльку віддавали богам за здоров'я, урожай, дощ.
Учень 5. Людське життя завжди сповнене тривог, клопоту. Що б не відбувалося в родині, батьки завжди намагаються захистити своїх дітей, рідних. Кожен прагне убезпечити власне життя від випадковостей. Обереги допомагають повірити в себе, в те, що все буде добре. Особливою силою наділяються речі, які переходять від покоління до покоління. Підкова, українська вишиванка, писанка, вербова гілочка, освячена в церкві, дерево калини, сніп жита чи пшениці, соняшник біля хати — завжди вважалися сильними оберегами.
Учень 6. (Слайд 11, 12). Один із найбільш відомих талісманів на удачу — це підкова. Знайти на дорозі підкову непросто, така знахідка символізує велику удачу і гроші. Дана прикмета йде з тих часів, коли кінь був най-більшою господарською цінністю. Підкова – пристосування для захисту кінських копит від зношування. Підкови виготовляють зазвичай із металу, найчастіше зі сталі, й прибивають до копит цвяхами.
Символ підкови дуже давній. Вона стала символом щастя, заможності й успіху саме завдяки своєму поєднанню з конем, який міг бути тільки в заможного господаря. В Україні розміщують підкову ріжками вгору, щоб хата була, як повна чаша. Підкова вважається і предметом, що відлякує злих духів, і символом удачі. (Слайд 13)
ІV. Етап ціле визначення
Учитель. Як ви думаєте, що ми будемо сьогодні виготовляти?
Відповіді учнів
Учитель. Ми сьогодні створимо оберіг-підкову з природного матеріалу. (Слайд 14, 15) Що належить до природного матеріалу?
Відповіді учнів. (До природного матеріалу належать: листочки, квіти, каштани, жолуді, шишки, горіхи, різноманітне насіння).
Учитель. Перед тим , як ми почнемо роботу, давайте переглянемо зразки оберегів, а також визначимо значення кожного елементу оберегу. А допоможе
нам в цьому словник - помічник. ( У кожного учня лежить на парті)
Додаток 1 (Слайд 16)
V. Практична робота
Учитель. Діти, ви знаєте, що, де б ви не знаходилися: на вулиці, удома, на заняттях, — необхідно бути дуже обережними. На цьому році ми
користуватимемося різними предметами, тож дотримання техніки безпеки при цьому є обов'язковим. Перед початком роботи давайте ще раз пригадаємо
правила техніки безпеки. Зверніть увагу на екран. (Інструктаж з техніки безпеки) Додаток 2 (Слайд 17)
Фізкультхвилинка - тренінг. Додаток 3
Учитель. Запрошую всіх до нашої творчої майстерні! (Учні сідають за парти). Оскільки на уроці ви виконуватимете практичну роботу, подивіться на своє робоче місце і перевірте чи всі матеріали та інструменти є для її виконання. Самостійна практична робота виконується за інструкційними картками. (Додаток 4)
Учитель. Підкова здавна у кожній родині виконувала роль оберегу, тож приступимо до роботи з чистим серцем, ясним розумом, щирими помислами.
Роблячи аплікацію на шаблоні підкови, вкладайте в неї свої думки і наміри: для чого цей оберіг робиться і в чому буде допомагати нам. І нехай підкова
дійсно стане оберегом для родини і втіленням наших найприємніших сподівань.
Учні виконують практичну роботу за інструкційними картами під керівництвом учителя. (Пояснення виконання слайди 18-24)
VІ. Презентація виготовлених оберегів.
Учитель. Всі старались, утомились. Ви на славу потрудились. А тепер покажіть мої працьовиті учні, що робити ви навчились?
(Презентація робіт, обговорення моментів, які викликали труднощі.)
Діти, ви сьогодні добре попрацювали над виробом. Молодці!
VIІ. Домашнє завдання
Запишіть домашнє завдання: принести матеріали для виготовлення ляльки - мотанки.
Використані джерела інформації ( Додаток 5)
Додатки
Додаток 1
Словник-помічник
Горіхи, жолуді, каштани-символ міцності, мужності, сили.
Горох – на міцне здоров’я, врожай, приплід.
Гречка – символ сили, від зради.
Гарбуз, насіння гарбуза-символ плодючості.
Зерна, насіння – символ врожаю, достатку.
Квасоля –початок родоводу і його продовження.
Колосся – символ врожаю, достатку.
Кукурудза – символ здоров’я та приплоду, єдності і згоди в сім’ї.
Крупа – мир, лад в домі.
Лікарські рослини, шипшина – на здоров’я.
Мак – на врожай, від нечистої сили.
Підкова – щастя.
Рушник –символ материнської любові..
Соняшник – радість, добро, тепло.
Часник, цибуля, перець – символи здоров’я та сили.
Ягоди калини,горобини – символ жіночої краси.

Додаток 2
Інструктаж з техніки безпеки
1.Працюємо обережно!
2.При користуванні клеєм та фарбами не можна куштувати їх насмак.
3.При попаданні клею, фарби на руки необхідно ретельно змити їх водою.
4. Наносити клей та фарби необхідно пензликом або паличками.
5.Ножі, ножиці – це небезпечні інструменти , поводитись з ниминеобхідно обережно та уважно.
6. Передавай інструмент закритим, ручкою уперед.

Додаток 3
Фізкультхвилинка-тренінг.
- Якщо ви не руйнуєте пташиних гнізд - підстрибніть тричі.
- Якщо ви не забуваєте про птахів узимку - плесніть у долоні.
- Якщо ви разом з батьками зробили годівничку - погладьте себе по голівці.
- Чи болить душа у вас, коли ви бачите пташок узимку?
Покладіть руки на серце.
- Чи хочете ви дружити, бути у злагоді з природою? Обійміть себе.

Додаток 4
Інструкційна карта
Правила та етапи роботи з виготовлення оберегів.
1.Обираємо вид оберега за призначенням .
2. Робимо ескіз майбутнього виробу.
3. Добираємо матеріали , які потрібні для втілення задуму.
4. Розробляємо за ескізом деталі оберега, обираємо, якісимволи за задумом, за призначенням будуть в майбутньому виробі.
5. На основі розташовуємо деталі оберегу, не закріплюючи, обираємо найкращий варіант композиції, з належним набором символів за призначенням.
6. Закріплюємо всі деталі оберегу за допомогою клею.
7. На останньому етапі творчого процесу оздоблюємокомпозицію декоративними елементами.
8 . Остаточне оформлення оберегу.

Додаток 5
Використані джерела інформації
1.Педагогічний пошук класного керівника./ Г.М.Середнюк. 0- Т.: Богдан, 2008.
2.Впровадження методу проектів у навчально-виховний процес сільської школи / О.М.Шкарлупа
3.Концепція національно-патріотичного виховання молоді. http://dsmsu.gov.ua
4.Уроки народознавства/ Дмитренко М.К.// К., Редакція часопису
“Народознавство” 1995.
5. Українське народознавство /Павлюк С.П. // Л., “Фенікс” 1994.
6. Народні берегині. 8 клас. –Тернопіль, МП Чумацький шлях. 1991.
7.Українська народна іграшка/ Найден О. С.//К., 2001
8.Функціональні особливості: [історико-етнографічний просібник]. - К.: АртЕк,
1999.
9.Ляльки – мотанки. Обереги для вашої оселі, що дарують успіх,
багатство, щастя. / Тарасова О.О.//клуб сімейного дозвілля, Харків, 2014
10. Рослини-символи в українському фольклорі / Сергій Танадайчук //
Українська культура. — 2002
11.Еволюція рослинних форм в орнаментиці творів українського іконопису
XVII ст. / Дарія Янковська // Народознавчі зошити. — 2003
Інтернет – ресурси
12.http://faqukr.ru/novini-ta-suspilstvo/62139-pidkova-na-shhastja-istorija-13.oberega.html
14.http://dovidkam.com/porady/pidkova-na-shhastya-yak-povisiti.html
15.http://rcdtprim.ucoz.ru/blog/rozrobka_gurtkovogo_zanjattja_z_dekorativno_uzhitkovogo_mistectva/2015-02-05-3
16.http://etno-selo.com.ua/ua/maisterni-i-maister-klasy/master-klasy-2/oberih-dlia-domu
17.http://tvory.br.com.ua/4142
18. http://nmsk.privetbb.ru/t238-topic
19. http://www.auradoma.ru/articles/a_1197/
20. http://obereg.sviet.ru/?p=6
Категорія: Трудове навчання | Додав: gannaburyachok
Переглядів: 2854 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.7/6
Всього коментарів: 1
avatar
0
1
Ганно Андріївно, гарний конспект уроку! Якби ще й презентацію до уроку додали! Якщо не знаєте як, скиньте мені на пошту! Я додам сама!
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024