Урок українськоі мови. 2 клас. Тема. Будова тексту.
25.03.2018, 17:21
Укр. мова 2 клас Тема: Будова тексту. Мета: дати учням уявлення про будову тексту, його частини; розвивати вміння виділяти в тексті зачин, основну частину, кінцівку, абзаци; розвивати мовлення учнів; поповнювати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Поясніть, як ви розумієте записані прислів'я. — Розкажіть свої прислів'я, загадки про книгу. 2 Робота над загадкою Навесні веселять, влітку холодять, восени годують, взимку гріють. Ще повітря очищають, вдень від спеки захищають , ще й від вітру в час негоди, й є частинкою природи. ( дерева)
— З якого звука починається слово-відгадка? ([д]) 3. Каліграфічна хвилинка Написання букви Дд. 4. Самостійна робота - Де найчастіше ми можемо побачити велику кількість дерев? - Які дерева ростуть у саду? - Які тварини живуть у лісі? І – варіант - Розташуйте назви у алфавітному порядку. ІІ – варіант - Які слова не можна поділити для переносу? Чому?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми будемо спостерігати за тим, як будується текст, з яких частин він складається. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Розповідь учителя — Текст — немов будинок. Він має свій початок. Будинок починають будувати з фундаменту. Текст починають будувати з одного чи кількох речень, що становлять його початок, або зачин. У зачині коротко повідомляється те, про що йтиметься в тексті.
Далі у будинку зводять стіни, у тексті — складають основну частину. З неї ми дізнаємося про основне, головне, про що хотів повідомити автор у тексті.
Будинок завершується дахом. І в текстах має бути висновок. Це кінцівка тексту.
2. Фізкультхвилинка 3. Ознайомлення з правилом (с. 82) 4. Робота над загадкою. Виконання звуко-буквеного аналізу слова їжак
5.Моделювання тексту з окремих речень ( Робота на картках ).
Я торкнула її ногою. Я йшла лісом і збирала кольорові листочки. Біля мене заворушилася висока травичка. Та це ж їжачок! 3 них їжачок зробить м 'яку постіль на зиму. Він збирає осінні листочки.
- Розташуйте речення так,щоб вийшов текст.
5 .ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ — Отже, з яких частин складається текст? — Доберіть заголовок до прочитаного тексту. 6. Ознайомлення з поняттям «абзац» — Зверніть увагу на те, що кожна частина тексту пишеться з нового рядка. Це — абзац. — Скільки в тексті частин? (3) Скільки буде абзаців? (Теж 3.) 7. Робота з деформованими реченнями.
- Яке речення може бути зачином тексту?Чому? - Яке речення можна віднести дот основної частини? - Знайдіть у тексті кінцівку.
V. Підбиття підсумків. — З яких частин складається текст? — Як виділяється кожна частина тексту на письмі?