П`ятниця, 19.01.2018, 16:28 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [77]
конспекти
Математика [44]
Літературне читання [51]
Я у світі [10]
Образотворче мистецтво [5]
Трудове навчання [9]
Фізична культура [6]
Основи здоров'я [12]
Відео-уроки [2]
Інформатика [10]
Природознавство [54]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [17]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [3]
Музичне мистецтво [1]
ДЛЯ ПОРТФОЛІО
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
ПОШУК ПО САЙТУ
ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ДО СВЯТА
Осталось...
КОМЕНТАРІ

квіточка сказал(а):

Дякую Вам, Олесе Юріївно, за конспект уроку!


квіточка сказал(а):

І Вам дякую за теплі слова на адресу мого сайту! Додавайте свої матеріали і отримуйте безкоштовні сертифікати! Якщо Ви завантажите ще 4 роботи, то отримаєте диплом про популяризацію свого досвіду!


НаталиЯ2973 сказал(а):

Світлано Сергіївно, велика подяка вам! Чудовий сайт!


НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 3750
Нових за місяць: 42
Нових за тиждень: 17
Нових вчора: 3
Нових сьогодні: 1
OnLine
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НАШЕ ОПИТУВАННЯ
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 294
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
ЯКІСТЬ САЙТУ
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner

Головна » Файли » Конспекти уроків » Літературне читання

Сербська казка «Жбан меду». Однакові герої в різних казках.
20.11.2017, 21:45
Тема. Сербська казка «Жбан меду». Однакові герої в різних казках.
Дата : 13.11.2017 р.
Мета: знайомити учнів з сербською казкою «Жбан меду», учити виразно інтонувати казку, правильно читати за особами, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів, розвивати зв’язне мовлення, фантазію, збагачувати словниковий запас, виховувати почуття дружби, доброзичливого ставлення до людей.
Обладнання: Картки для читання, мультимедійна презентація, підручник В. Науменко «Літературне читання» 2 клас.
Хід уроку
І. Емоційне налаштування на урок (слайд №1 )
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
1. Вправа «Очікування».
- До якого уроку приготувалися?
- Чому ми вчимося на цьому уроці?
- А чи знадобиться вам у житті уміння читати?
- Що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку? (Буде цікавим, веселим, повчальним)
- Сьогодні до нас на урок завітало яскраве сонечко. Кожним своїм промінчиком воно висловило свої очікування.
- Воно сподівається, що цей урок навчить вас правильно читати, характеризувати дійові особи; висловлювати свою думку, працювати в групах та парах, збагатить словниковий запас)
- А я очікую, що наш урок цікавим буде,
Бо читати люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
І, звичайно, школярі.
Будемо ми працювати
Й руку вправно піднімати,
Щоб почути укінці,
Що всі діти молодці.
- Сонечко, сьогодні буде спостерігати за всіма дітками і подарує найкращим учням свою усмішку.

2. Складання асоціативного куща.(на дошці)
- Деякі сонячні промінчики розсипалися буквами. Давайте зберемо їх і прочитаємо слово.
- Які асоціації у вас виникли, коли ви прочитали слово «казка»? (народна, авторська, добра, бабуся, мама, книга, школа, дитинство, чарівна, цікава)
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Вступне слова вчителя (слайд № 2)
- Немає на цілій планеті дитини, яка б не любила казки. Та дорослі їх теж люблять. Вони їх читають і розповідають своїх дітям. Казки бувають різні: про тварин, про чарівників, про злодіїв. У казках розмовляють тварини і перетворюються на різні предмети. Казка – це справжня скарбниця.
Сьогодні у нас незвичайний урок,
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми вже стрічались не раз.
І знову вона завітає у клас.
2. Гра «Так чи ні?». (слайд №3 )
- Яку тему ми зараз вивчаємо? (народні казки)
- З якими українськими народними казками ми познайомились з вами на попередніх уроках?
- Яку російську казку прочитали? (Міньба)
- Як називається угорська народна казка?
(«Колобок», «Горобець та билина», «Лисичка-сестричка», «Міньба», «Як дівчина короля перехитрила»)
- Зараз я перевірю, як ви уважно читали ці казки. Пограємо у гру «Так чи ні». Я вам буду читати фрази із казок. Якщо буде помилка у змісті, покажіть мені червоний сигнал, а якщо помилки немає – зелений.
Жили собі дід та баба і дожилися вже до того, що й молока (борошна) нема.
Розсердився горобець. Полетів до вівці (кози).
Украла собі лисичка-сестричка півника (курочку).
А собака як ухопив, так увесь хвіст і відкусив.
Купався багатий крамар у озері (річці).
Віддай мені коня за найкращого вола.
Жила-була десь за трьома (сімома) морями кмітлива дівчина.
Привезли дівчину до царя (короля).
- Які помилки знайшли?

4. Гра «Чарівна скринька» (слайд № 4)
- Молодці, діти, уважно читали. Але, як у казці, я хочу провести ще одне випробування. У мене є чарівна скринька, де зібрались казки. Давайте спробуємо їх впізнати.
- Скринька відкривається – казочка з’являється. (Борошно, коза, курочка, билина, баран, голка, сито, качечка, зайчик, веретено, голуб, вогонь)

5. Переказ уривку казки «Як дівчина короля перехитрила» (слайд № 5 )
- За допомогою цих двох предметів дівчина змогла довести королю, що вона розумна. Перекажіть, будь ласка, цю частину казки.

6. Робота з прислів’ями. (слайд 6)
- Чому вчить ця казка? (Постійно вчитися, розвиватись, виявляти кмітливість при виконанні завдань.)
- Які прислів’я передають основну думку цієї казки? (Мудрим не вродився, а навчився. Перед розумом і сила поступається. Розум за гроші не купиш. Мудрість – велике багатство.)

7. Робота з деформованим прислів’ям. (слайд № 7 )
- Давайте прочитаємо прислів’я про казку. (Казка – вигадка, та в ній щось повчальне, зрозумій.)
- Кожна казка вчить, як на світі жити. Звертає увагу на ті недоліки, з якими людині треба боротися. Хто зможе їх назвати? (лінощі, заздрість, брехливість, злість)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
1. Гра «Додай словечко» (слайд № 9 )
- Сьогодні ми познайомимось ще з однією казкою, героями якої є звірі. А які, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.
Гострі зуби, сильні лапи
Дуже схожий па собаку,
І полює дуже ловко,
Що, впізнали, друзі? (вовка)

У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її. (лисичка)

2. Мотивація навчальної діяльності. (слайд № 8 )

- Сьогодні ми вирушимо до Сербії, яка знаходиться в Європі. Усна народна творчість цієї країна сповнена цікавими казками. Ми познайомимось із казкою, головними героями якої є вовк і лисичка.
- У якій українській народній казці ми зустрічали цих героїв?
- Давайте розкажемо про них.
- Прочитайте уважно речення. Серед запропонованих слів розшукайте ті, які характеризують лисицю. (Лисиця – сіра, жадібна, добра, хитра, руда, підступна.)
- А яким частіше виступає вовк? (Вовк – хитрий, лагідний, злий, сірий, голодний, довірливий.)
- Сьогодні ми дізнаємось, якими рисами наділив цих героїв сербський народ.

ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота в групах. Складання асоціативного куща (на дошці). (слайд № 10 )
- Давайте складемо асоціативного куща про наших героїв.
(Словничок: жадібна, руда, хитра, підступна, сірий, голодний, злий, довірливий, суне, бреде, краде, дурить, обманює, полює, виє, жалію, засуджую, подобається, не подобається, хитрюга, хижак)

2. Фізкультхвилинка(слайд № 11 )

- У країні казочок
Жили лисичка і вовчок…
- Давайте відпочинемо разом з ними.

3. Робота із скоромовкою. (слайд № 12 )
- Лисичка и вовчик прийшли до нас сьогодні на урок. Давайте про них вивчимо скоромовку.
Лисеня і вовченя
Їли ласощі щодня.
Кожен мав велику ложку,
Горщик порожнів потрошку.
- Прочитаємо її хором повільно.
- Читаємо і збільшуємо темп.
- Читаємо швидко.
- Чому я використала скоромовку такого змісту? (Тому що казка теж буде про ласощі)

4. Передбачення (слайд № 13).
- Казка, з якою ми познайомимось, називається «Жбан меду».
- Джбан (дзбан), це глиняний, дерев’яний або металевий посуд для води, молока.
- Чи можна з назви дізнатися, про що піде мова у цьому творі? (Мабуть, про мед)
- Кого вважають найбільшим любителем меду? (ведмедя)
- А сьогодні ми дізнаємося, хто ще любить ласувати медом?

5. Складання казки за опорними словами (слайд № 14) .
- Перш, ніж почнемо читати, давайте спробуємо самостійно скласти казку про лисичку та вовка.

Жили разом у дружбі.
Вкрали жбан меду.
Полягали спати.
Лисиці скортіло меду.
Жбан порожній.
І ну сваритися.

- Коли прочитаємо казку, то дізнаємось, чи здійснилися наші передбачення.

6. Словникова робота (слайд № 15-18 )

- У тексті зустрінуться такі слова.
- Спробуйте пояснити їх за допомогою слів, близьких за значенням. (Грубка – пічка. Скортіло – захотілося.)

7. Читання казки вчителем до слів «Почув вовк та й каже…» (слайд № 19 )
8. Бесіда за змістом частини казки.
- Чи справдились передбачення?
- Як жили герої казки?
- Що вони вкрали?
- Що надумала лисиця?

9. Розвиток зв’язного мовлення.
- А вам цікаво, що було далі?
- Пропущену частину спробуємо розповісти за схемою. Народні казки часто мають таку будову (слайд № 21). Давайте перекажемо казку, використовуючи повтори. Наступних «хрещеників» будемо називати «Половинкою», «Остаточком».
- Чому лисичка дала такі імена?

10. Читання казки до кінця.
- Лисиця з’їла весь медок, та на цьому її хитрощі не завершились. Читаємо продовження казки «ланцюжком».

10. Аналіз змісту.
- Чому не спала лисиця? (Хотіла обдурити вовка)
- Як вона вирішила знайти винуватця? (Запропонувала лягти на сонці)
- Як їй вдалося перехитрити вовка? (Намастила вовку живіт медом)
- Чому вона знову змогла перехитрити вовка? (довірливий)
- Чи схожі вовк і лисиця із сербської казки на вовка та лисицю в українській казці?
- Чим саме?
V. Закріплення матеріалу.
1. Робота в групах …» (слайд № 22 )
- Незнайко теж прочитав цю казку, але наробив багато помилок, спробуйте їх знайти. (Це було тоді, коли ведмідь (вовк) та лисиця жили разом у дружбі й злагоді. Якось вкрали жбан меду, поставили (сховали) в комірчину та й полягали спати. Вовк умостився на лавці під грубкою (припічку), а лисиця – на припічку (лавці під грубкою). От лисиці захотілося (скортіло) меду. Вона нетерпляче постукала (забила) хвостом по лавці.

2. Читання першої частини в особах. (слайд № 23)
- Давайте перетворимось на акторів і прочитаємо розмову героїв в особах.

3. Повторне читання другої частини «Бджілки».

4. Вибіркове читання.
- Я сподіваюсь, що ви уважно читали казку, тому пропоную зайнятися пошуком. Знайдуть у тексті речення, які починаються з таких слів. (Це … Якось … Невдовзі … Хитра … Пішли … Вранці … Швиденько …)
- Молодці.

5. Розвиток діалогічного мовлення. Гра «Телефонна розмова». (слайд № 24 )
- Чи можемо сказати , що вовк і лисичка справжні друзі?
- Чи бувають між людьми такі стосунки, як у казці?
- Чому навчила ця казка? (Справжній друг не підставляє, а виручає, допомагає. Потрібно вибирати друзів тільки тих, кого добре знаєш.)
- Я сподіваюсь, що у вас є дуже багато друзів і ви ніколи з ними не вчинете так, як це зробила лисичка.
VІ. Домашнє завдання (слайд № 25 )
- Дома ви прочитаєте цю казку і перекажете її. (с. 46 – 48)
VІІ. Підсумок уроку
- Яку казку прочитали?
- Хто автор цієї казки?
- Хто головні герої?
- Чи сподобалась вам казка?
- Чому вона навчила?
- А чи справдились ваші очікування від сьогоднішнього уроку?
1. Гра «Закінчи речення». Технологія мікрофон. (слайд № 26 )
- Закінчіть речення. Я пропоную висловлювати свої думки у цей чарівний мікрофон. (На уроці мені найбільше сподобалося… Я навчився… Я дізнався … Мені б хотілося ще…)
- Молодці. На уроці всі гарно працювали, але найбільш активними були (слайд № 27).
Категорія: Літературне читання | Додав: немає
Переглядів: 952 | Завантажень: 0 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 3
avatar
0
1
Подайте заявку на сертифікат!
avatar
2
як можна отримати сертифікат?
avatar
0
3
На форумі "Поспілкуймося": http://percha-shodunka.ucoz.ru/forum/13-8-31
avatar
КОНКУРС САЙТІВ
конкурс сайтов
Голосуй за нас
Щоб проголосувати за сайт, 
необхідна авторизація. 
Після чого нажміть 
на ссилку - 
ГОЛОСУЙ ЗА НАС.
Перейдете на іншу сторінку
і там проголосуйте. 
ДЯКУЮ за участь 
в житті сайту!

Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com

Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

КАЛЕНДАР
МІНІ-ЧАТ
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
Перша сходинка школяра © 2018
Відповідно до Закону України про авторське право передрук, копіювання, використання авторських матеріалів сайту цілком або частинами тільки з дозволу автора або з обов'язковим зазначенням П.І.Б. автора і розміщенням активного посилання на сайт! Матеріал, виставлений на сайті, узятий з відкритих джерел і використовується виключно в некомерційних цілях.