Пятница, 26.04.2024, 22:40 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Українська мова [88]
конспекти
Математика [55]
Літературне читання [56]
Я у світі [14]
Образотворче мистецтво [6]
Трудове навчання [10]
Фізична культура [8]
Основи здоров'я [16]
Відео-уроки [2]
Інформатика [11]
Природознавство [65]
Русский язык и чтение [7]
Іноземна мова [35]
Англійська, німецька, італійська і т.д.
Етика [4]
Музичне мистецтво [2]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Конспект уроку з навчання грамоти "Закріплення знань про звукові значення букви «ел». Розвиток вміння читати склади, слова, тексти."
12.02.2016, 21:42

Тема. Закріплення знань про звукові значення букви «ел». Розвиток вміння читати склади, слова, тексти.
Мета: вчити виділяти звуки [л ], [ л'] у словах та визначати їх позицію у слові;
 працювати над артикуляцією та чіткою вимовою слів у чистомовках та скоромовках;
 утворювати прямі та обернені склади, читати слова, складати речення за схемами;
 формувати й розвивати мовленнєві уміння і навички, збагачувати словниковий запас учнів;
 розвивати навички правильного свідомого читання;
 виховувати бажання дбати про своє здоров’я та потребу дотримуватися правил особистої гігієни.

Обладнання: роздавальний для звукового аналізу, малюнки по темі-мило, шампунь, рушник, гребінець, зубна щітка, зубна паста, персонажі казки «Лисичка і Журавель», горщик з диференційованими завданнями для гри, складові таблиці, зоровий план уроку, ряд вивчених букв, планшет, набірне полотно, «Буквар» (авт. М.С. Вашуленко, О. С. Вашуленко), посібник «Букварятко» (авт. І.В. Цепова)

Тип уроку: урок формування практичних умінь та навичок

Методи і прийоми: словесні - пояснення, бесіда, робота з книгою, наочні – таблиці, малюнки, моделі, практичні – навчальні, ігрові вправи, складання звукових моделей слів та побудова речень за даною схемою. Застосування диференційованих вправ, вправ наочно-рухової активності, творчі вправи, елементи проблемного навчання та міжпредметний зв'язок з курсом «Охорона здоров’я».
Форми роботи – фронтальна, парна, групова, індивідуальна.

ХІД УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ:
а) емоційне налаштування.
Вчитель. Продзвенів дзвінок!
Починається урок.
Учитель усміхається,
Школярики стараються.
Працюватимем старанно,
Щоб побачили в кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.
Вчитель. – Любі діти! Добре бачу, що ви ще не зовсім прокинулися і голосочки ваші ще сплять. Отож пропоную їх розбудити цікавою чистомовкою – добавлянкою.
Оленка дівчинка мала – ла-ла-ла.
Я дам їй іграшку малу – лу-лу-лу.
У журавля міцне крило – ло-ло-ло.
У школу діток привели – ли-ли-ли.
Ми першокласники малі – лі-лі-лі.
(Вчитель спочатку читає речення, а діти виділяють та називають останній склад в останньому слові)
- Діти, яка пора року у нас?
Учні: - Осінь!
Вчитель:
- Пропоную повторити нашу улюблену скоромовочку про осінь.
Осінь листу натрусила,
В нору лиска лист носила,
Натомила лиска хвіст,
Бо хвостом змітала лист.
( Скоромовка повторюється 3 рази в повільному, середньому та швидкому темпі. Темп визначається чітким ритмічним плесканням, одночасно діти нарощують силу голосу – ігрова вправа «Вітер».)

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
а) ігрова проблемна ситуація
ВЧ. – Я сьогодні отримала незвичайне повідомлення на мобільний телефон. Ось я вам його прочитаю: «Любі діти! Ми дізналися, що ви вивчили букву, яка є в наших іменах і вирішили прийти до вас на урок». А хто автор цього повідомлення ви дізнаєтесь, якщо правильно відгадаєте загадки.
1.Довгоносий, довгоногий,
По болоту походжає,
Жабеняток всіх лякає. (Журавель)
2.В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться.
А зовуть її… (лисиця)
- Молодці! Ось вони – мої помічники!
2) розвиток зв’язного мовлення
ВЧ.- Діти, розгляньте Журавлика і Лисичку. Які вони? Як до них можна звернутися? А ласкавим ім’ям ви можете їх назвати? Де вони живуть?
(Гра «Ланцюжок». Діти відповідають, утворюючи ланцюжок, і тримаються за руки доти, доки останній учень не вискаже свою думку. Працює визначена група дітей. Інші учні класу надають допомогу тому гравцю, який не може знайти правильну відповідь)
Наприклад. Лисиця, лисичка, лиска, сестричка, кума, хитренька, хижа, руда, має довгий пухнастий хвіст, живе у лісі.
Журавель, журавлик, журавлятко, довгоносий, довгоногий, довгошиїй, розумний, живе на болоті)
3) повідомлення теми уроку та очікувані результати
ВЧ. - Діти, а зараз чітко і виразно ще раз повторимо імена наших казкових героїв. Скажіть мені, який перший звук у слові «Лисиця», а який останній у слові «Журавель»? ([л ], [л' ]). Опишіть їх (1 - приголосний, твердий, стоїть на початку слова, 2 – приголосний, м’який, стоїть в кінці слова). А якою буквою вони позначаються на письмі? (Буквою «ел») А хто може показати її в рядочку вивчених букв?
А тепер всі разом, дивлячись на дошку, повторимо вголос назви вивчених букв.

- Діти, на дошці зліва розгляньте цікаві символи уроку, вони вам підкажуть які читацькі вправи та завдання очікують вас на уроці. (Очікувані відповіді:
Будемо грати в навчальні ігри.
Будемо вчитися складати звукові моделі.
Будемо читати слова, речення, текст по Букварю.
А відпочиватимемо на фізкультхвилинках)
4) фізкультхвилинка
А тепер покажіть мені вивчені букви рухами свого тіла.
Музично-рухова гра «Живі букви»
Під музику співають: Раз-два-три-чотири-п’ять,
Вийшли букви погулять (Вчитель співає і називає ті букви, які учні вивчили, а діти рухами тіла показують названу букву)
5)читацька зарядка
А тепер виконаємо читацьку зарядку по табличкам на дошці. Подивіться на дошку, читаємо всі разом.
( Діти читають складову табличку на розширення кута зору «Пірамідка». Спочатку зліва-направо, потім справа-наліво, зверху вниз та знизу вверх. Читають стовпчик слів на дошці. 1 раз – підряд, 2 раз – через одне:
о ло ла - н
у лу ли - н
и ли ли - в
а ла ві - л
і лі ві - в
6) складання звукових моделей (диференційовані завдання, парна та індивідуальна форми роботи)
- Мої помічники Лисичка та Журавлик прийшли до нас на урок не з порожніми руками. Ось у цьому горщику вони принесли цікаві різноманітні завдання. Розглянемо їх – це конверти з малюнками різних предметів. Вчитель коротко інструктує:
- Діти, щоб виконати ці завдання приготуйте:
1 група –– червоний конверт, учні працюють біля дошки;
2 група - ваше завдання у жовтому конверті, приготуйте планшет;
3 завдання - «звукові пенали» та прозорий екранчик, ваше завдання у червоному конверті.

(У червоному конверті малюнок мила, діти працюють у парі, розглядають малюнок, складають звукову модель до слова «мило», показують для перевірки вчителю. Пара, яка першою правильно підготувала відповідь, виходить до дошки і представляє свій результат, супроводжуючи ручними символами.
У другому конверті - малюнок рушничка. Діти складають звукову модель до слова «рушник», записують на планшеті, ділять на склади, визначають наголос, показують для перевірки вчителю. Відповідь презентує пара, яка найшвидше виконала завдання.
У третьому конверті індивідуальне ігрове завдання «Яка буква заблукала?» Із букв розрізної азбуки 1 учень складає слово «мило», зайва буква «у».
2 учень складає слово «налила», зайва буква «м».)
ВЧ.- Молодці, діти! Всі ви правильно виконали свої завдання і в кінці уроку в нагороду отримаєте від Журавлика і Лисички маленький подарунок.
7) складання речення за схемою та даним словом «мило»
Вч. - Діти, як можна зрозуміти зі змісту наданих завдань, Журавлик і Лисичка дуже люблять чистоту. Розгляньте схему речення на дошці і складіть про них речення.
(Наприклад. Лисичка мила милом хвостик. Або. Журавлик мив милом шийку.)


(Діти називають свої варіанти речень, краще речення повторюють всі разом, моделюючи слова рухами руки.)
Вч.- А з допомогою ще яких засобів ми з вами підтримуємо особисту гігієну?
(Діти називають: мило, рушник, гребінець, шампунь, зубна щітка, зубна паста. Вчитель виставляє малюнки на дошці, доповнює відповіді дітей.)
- Правильно, діти, чистота – запорука здоров’я. Щоб бути здоровим, треба дотримуватися правил особистої гігієни, а також тримати свої речі та іграшки у чистоті. Про те як підтримувати чистоту ми з вами говорили на уроці основи здоров’я. Чистоту люблять і дівчатка на малюнку в нашому Букварику. Відкрийте його з допомогою закладочки на потрібній сторінці. Розглядаємо малюнок на лівій сторінці Букваря (с.40)
8) робота з Букварем
1) коротка бесіда за ілюстрацією (Кого бачите на подвір’ї? Що вони роблять? Як ставляться дівчатка до своїх іграшок?)
2) читання стовпчика слів з дошки:
Вч.- Прочитати правильно текст вам допоможуть слова на дошці, розгляньте їх, уважно прочитайте напівголосно.
мило
лила
мила
Ніла
Ліна
налила
Чому деякі з них написані з великої букви? ( Тому, що це імена дітей)
- читання за сильним учнем;
- читання колективно з різною динамікою (ігрова вправа «Вітер»)
3) читання слів з Букваря :
- Діти, а зараз прочитаємо слова по підручнику: Ліна, Ніла, лила.
Спочатку їх прочитає (сильний учень).
Чи знайомі вони вже нам?
Прочитаємо їх хором.
4) читання тексту вчителем з допомогою учнів (вставляють пропущені слова за змістом, що робила Ніла?, про що дізналися?);
5) читання тексту сильним учнем (вправа «Луна», 1 учень читає текст голосно і виразно, усі інші повторюють напівголосно;)
6) перевірка усвідомленості прочитаного (Як звали дівчаток? Що вони робили? Скільки речень в тексті?)
7) читання хором
9) Фізкультхвилинка
а) гімнастика для очей (подивились вверх – вниз, вліво-вправо)
б) дихальні вправи «Насос», «Задуй свічку»
10) додаткове читання за посібником «Букварятко»
1) творче завдання (фронтальна робота, с.19)
- Діти, слова сховалися серед інших літер, треба їх відшукати і обвести олівчиком.
2) індивідуальна робота – для сильних учнів( с. 21)
- А (сильні учні) читають вірш «Лисоньки» - читають 2 учні, один вголос, інший переказує зміст прочитаного.
11) Підсумок уроку
Вч. – Діти, Лисичці і Журавлику дуже сподобалося працювати та гратися з вами. Але вони засперечалися, які ж звуки найчастіше зустрічалися нам на уроці в мовленні? А якою буквою вони позначаються на письмі? А про кого ми сьогодні читали? А що треба робити, щоб зберегти своє здоров’я? А чому ми сьогодні навчилися?
Рефлексія
Проведемо гру «Закінчи речення»
Буква «ел» позначає приголосні звуки …..
Ми читали слова та текст з буквою….
Щоб руки були чисті, їх треба мити….
Наші помічники в чистоті…
Щоб багато знати, треба багато…..
12)Заохочення учнів
Вч. – Діти, наш урок закінчився, за вашу активну роботу на уроці Лисичка дарує свій портрет напам’ять дівчаткам, а Журавлик хлопчикам.

Категорія: Літературне читання | Додав: fifnfy
Переглядів: 1190 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.0/4
Всього коментарів: 1
avatar
0
1
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024