Среда, 17.04.2024, 00:32 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Статті [11]
Діагностика [2]
Програми [2]
Зошити, тестування [2]
Конспекти занять [12]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Конспект корекційного заняття для дітей із ЗПР на тему «Чарівна подорож у підводне царство»
29.01.2017, 01:14
Конспект корекційного заняття для дітей із ЗПР
на тему «Чарівна подорож у підводне царство»

Підготувала:
вчитель-дефектолог
Мірошниченко Інга Арнольдівна

м. Кам'янське
2017р

Конспект корекційного заняття для дітей із ЗПР
на тему «Чарівна подорож у підводне царство»

Мета: закріплювати вміння класифікувати (морські риби, акваріумні риби, риби, що живуть у прісноводних водоймах); вчити виділяти відмінні та подібні ознаки між рибками; ознайомити з нетрадиційними засобами малювання. Розширити пізнання дитячого світогляду. Розвивати мислення, пам'ять, увагу, уяву; уміння аналізувати; корегувати комунікативні навички, емоційно-вольову сферу дітей. Виховувати творчі здібності засобами нетрадиційного малювання та казкотерапії, культуру спілкування.
Добрий день дорогі діти. Сьогодні ми з вами потрапимо у підводне царство, побуваємо в країні Золотої рибки.
Д/в «Хто це?» Давайте відгадаємо кого ми сьогодні зустрінемо.
-У батьків і дітей
Весь одяг з монеток…… (риба)
-Яскраво - червоний або чорний,
Дуже жвавий і моторний,
Довгий гострий хвостик носить
І зветься ... (мечоносець)
-Ніг немає, та не наздоженеш.
Колючий, та не їжак.
Хто це?....... (йорж)
-На дні, де тихо і темно,
Лежить вусатий колода…. (сом)
-До нас з казки припливла,
Там була царицею.
Це рибка не проста.
Рибка... (золота)
Про кого ці загадки? (про риб).

Д/г «Рибка з лічильних паличок»

Де може жити риба? Риба живе в воді (в акваріумі, в морі, річці і т. д.). Як називаються риби, що живуть в морі (морські). А якщо в озері? …(озерні), у річці... (річні, прісноводні), в акваріумі... (акваріумні, декоративні).
- Які рибки живуть в нашому акваріумі? (гуппі, мечоносець, склярія, золота

рибка, молінезія).

А які спільні ознаки у риби: «У неї є голова, рот, очі, зябра(за допомогою яких дихає), тулуб, хвіст(слугує кермом), плавники(допомагають плавати). Тулуб вкритий лускою».

Робота з картками.

Знайдіть і обведіть кружечком акваріумних рибок. Обвели кружечком сомика, а сома немає. Чому?
Розповідь - порівняння. Чим вони відрізняються і чим схожі?
«Це сом і сомик, у них є голова, рот, тулуб, хвіст, плавники. У сома - вуса, а у сомика - вусики. Сом живе в річці, а сомик в акваріумі. Річковою рибою харчуються птахи, тварини, люди; акваріумними рибками ми милуємося».

Д/г «Полічи риб»…. (викладання цифри і картинки з цією кількістю рибок, співвідношення числівника з іменником ).

Ви готові здійснити експедицію до підводного світу? Експедиція може виявитись небезпечною, тому краще пливти всім разом на великому підводному човні. Запрошую вас зайняти місця. На підводному човні має бути капітан. Я буду капітаном, а ви моїми помічниками.
Човен готовий до занурення. Морські хвилі гойдають його.
Динамічна пауза “Море хвилюється”
Море хвилюється раз,
Море хвилюється два,
Море хвилюється три,
Як рибки пливуть, покажи!
(Ноги на ширині плечей, погойдування руками праворуч-ліворуч, зображуючи хвилі)

— На рахунок „три” — занурюємось.
Діти імітують занурення підводного човна та сідають на килим.
Звучить шум моря, прибою (аудіозапис). Заплющте очі. Що це за шум? Це море шумить. Як ми його назвемо? (Чорне море). Давайте уявимо, що ми вийшли з дитячого садка і прийшли на берег моря. Над головою у нас блакитне небо з хмарами, під ногами золотистий пісок, а попереду – море. Як тут гарно! Подивіться, ми з вами вже в королівстві Золотої рибки. Біля нас блакитне марево, а ми з вами бачимо різних мешканців підводного царства.
Відкривайте очі, подивіться навколо.
Давайте скажемо чарівні слова:
«Місяць з сонцем зустрічаються. Чарівна казка починається».
— Ось ми і опинились на морському дні. Чи зможемо ми дихати під водою?(Ні, людина не має зябер.) Що, ж можна придумати, щоб подорожувати морським дном? (Одягти акваланги, водолазні костюми.) Отже, вдягаємо акваланги й водолазні костюми. (Діти імітують одягання.) Виходимо з корабля. Погуляємо, розімнемо наші ручки та ніжки.
Фізкультхвилинка
Рибки плавали, пірнали
В блакитній морській воді.
То зійдуться-розійдуться,
То зароются в піску.
(Руки перед грудьми зі складеними долонями, біг врозтіч, нахили, зближення-розбіжність, присідання).
Діти продовжують оглядати „дно моря”. Подивіться які тут гарні риби.
Д/в «Рибка яка?» …..(акваріумна, декоративна, океанічна, річкова, озерна, морська, хижа, різнокольорова, золота, червона, жовта, велика, маленька, середня, яскрава, смажена, варена, солена, гарна, вусата, хвостата….)
Д/в «Що може робити рибка?»…..(плавати, пірняти, занурюватись, ловити, рятуватися, полювати, нападати, їсти, метати ікру, стрибати, проковтнути, пропливати, випливати, спливати, відкладати, з'являтися…)
Але в морі, крім риб, ще живуть морські тварини. Чим відрізняються морські тварини від риб ? (Риби відкладають ікру, з ікри з'являються мальки або відразу з'являються мальки, а у морських тварин народжуються дитинчата).
На столі лежать картинки, на яких зображені риби і морські тварини. Треба знайти морських тварин. (кит і дельфін)
Що за диво в океані?
Ніби острів у тумані.
Хтось із хвилі виринає,
Ще й фонтан на спині має.
— Хто це і що ви про нього знаєте? (Це кит. Він ссавець. Дітей кит годує молоком, дихає легенями.)
— Промайнула ліворуч за бортом іще одна тварина
Він у морі живе,
Радо до людей пливе,
Вміє спілкуватися,
Дуже любить гратися.
— Хто це, ви його впізнали?(Це дельфін. Він теж морська тварина. Вони допомагають людям та дуже дружні між собою) — А знаєте, чому кити і дельфіни мешкають біля поверхні води, на її верхньому поверсі? Вони не мають зябер, випливають, щоб ковтнути повітря. Уявімо, що ми з вами дельфіни й кити. Проводиться гра „Ми — дельфіни, ми - кити”.
У морі живе багато різних риб. Є риби їстівні для людини. Рибалки їх ловлять, а ми купуємо, готуємо і їмо. Це хамса, оселедець, бички, ставрида, камбала. Є риби небезпечні. Вони можуть вколоти отруйним шипом, як морський кіт і морський дракон; і навіть вдарити струмом, як скат. Рибалки їх не ловлять, адже зустріч з такими рибами дуже неприємна.
Ой, діти, хтось пливе.
Рибки розбігаються,
Від неї ховаються.
Гострі зуби вона має.
Злих ніхто неполюбляє.
(вказати на акулу) (Акула). Вона ссавець? (Ні, акула — риба, вона дихає зябрами.) Вона живиться рибами, морськими тваринами. А чи можуть акули напасти на людину? (Так.) Що цікавого ви про неї знаєте?
Діти розповідають про життя акули.
— Краще попливемо якнайдалі від цієї небезпечної хижачки. Занурення триває. Діти імітують рухи підводного човна.
— Подивіться, ось між водоростями та коралами плавають кольорові рибки, які схожі на звірів. Ви впізнали їх? Вони так і називаються: риба-жаба, риба-собака, риба-папуга, рибка — метелик, рибка-клоун…
Бачите, які незвичайні риби зображені на малюнку. Ви їх знаєте? Знайдіть на малюнку рибу-пилу, рибу-голку, рибу-зебру і т.д. Як ви думаєте чому їх так називають?
Послухайте забавне вірш про те, як риби люблять посміхатися. І не просто слухайте, а підказуйте мені слівця.
— Хто це? Хто пригадає про цю тварину з вірша?
Щупальцями все хапає,
Без обіду не буває.
Має вісім гнучких ніг,
Всім відомий…….. (восьминіг).
— Де ховається він? Де знаходить собі житло?(Ховається в пусті мушлі, вміють самостійно будувати будинок)
— Діти, я когось помітила: Родич рака, ходить боком, живе у морі.
Хто це повзе?(Це краб, він ходить завжди боком, у нього є клешні і шість ніг, тіло вкрите міцним панцером.)
Діти далі помічають морську зірку.
Давайте розглянемо цю морську тварину, що знаходиться між коралами. Що за тварина? Нащо вона схожа? Можливо це рослина? (В неї немає ні стебла, ні листя). А може, це рибка? (Вона немає плавників і луски.) Це морська зірка. Хто згадає про неї вірш?
Діти розповідають вірш.
На дні моря наче квітка,
Є чудова морська зірка.
П’ять променів має,
Дрібну рибу споживає
Р/г «Рибалка» (Рибак каже: - в море вудочку кидаю, багато риби я спіймаю).
Дивіться, діти, кого я побачила! (Це медуза.)Давайте пригадаємо вірш про медузу:
Медуза вся прозоро-біла,
На дзвін схоже її тіло,
Коли морем пропливає,
Все до неї прилипає.
— Можна доторкнутися до медузи? (Краще не треба, може обпекти.) Як вона цікаво плаває — набирає під свою парасольку води, потім скорочується; вода з-під парасольки різко викидається, а медуза отримує поштовх вперед. Спробуємо пересуватися, як медузи.
Проводиться гра „Ми медузи”.
Але подивіться, море стало неспокійним, хвилі гойдають всіх мешканців все сильніше і сильніше. Що трапилось? Багато медуз стало зустрічатися. — Такий спосіб пересування називається реактивним. Мабуть це шторм. Дуже неприємно і страшно перебувати під час шторму в морі. Нам краще поквапитись.
Діти поволі встають, імітуючи піднімання човна.
— Ось і закінчилась наша морська експедиція. (Діти сідають на місця).
Пальчиковая гимнастика «Рибка». Розвиток дрібної моторики, узгодження координації рухів з мовою.
Ми з вами дуже багато всього побачили під час нашої подорожі.
А зараз я пропоную вам намалювати золоту рибку. Давайте намалюємо малюнок, щоб взяти з собою його в групу і він буде нам нагадувати про нашу чарівну подорож. (Малювання «Золота рибка»)
Дивіться, у мене є білий аркуш. А яким кольором ви хотіли б його прикрасити (підвести дітей думки, що вода блакитна). Спочатку давайте змочивши весь лист водою (ватман один на всіх). Тепер ми можемо зафарбувати його блакитним кольором (малювання по вологому).
Зверніть увагу, якої форми тіло рибки? Якого кольору золота рибка? Що є у рибки?
А тепер давайте намалюємо морських мешканців за допомогою долоньок і фарб (відбиток долоні горизонтально-рибка, долонька вертикально - медуза, відбиток, кулачком - морський коник).
Виконання роботи дітьми під фонову музику. Давайте ще намалюємо камінці і водорості, щоб рибкам було де сховатися.
Подивіться який чудовий малюнок у нас вийшов. Ми намалювали незвичайну морську картину. (Обговорення намальованого). Вам подобаються рибки ваших товаришів?
Не тільки в нашому морі золота рибка вміє говорити людським голосом і виконувати бажання. Про таку рибку написав казку Олександр Сергійович Пушкін. Ця казка так і називається – «Казка про золоту рибку».
Давайте пофантазуємо. А що було б, якби нам золота рибка запропонувала виконати наші бажання? Про що б ви попросили рибку? Подумайте! Ось я б попросила у рибки, щоб мій дідусь скоріше одужав і більше не хворів, а вся моя сім’я вирушила в далеку цікаву подорож. А які ваші бажання? (Діти розповідають свої бажання, а дефектолог записує їх на зворотному боці малюнка).
Подивіться, буря вгамувалася. Давайте з вами трохи відпочинемо. Закрийте очі. Уявіть собі, що ви пливете, а хвилі легенько хитають вас. Сонечко гріє ваше обличчя, ручки, ніжки. Вам дуже приємно, ви посміхаєтеся. Вам дуже легко дихається. Відчуйте як тепле повітря проходить через ваш ніс і біжить по всьому тілу. А тепер відчуйте, що вся напруга кудись поділося, ми веселі і сповнені сил. Відкрийте очі і посміхніться.
Нам пора повертатися з казки. Але для початку розкажіть мені, що ви сьогодні дізналися на занятті? Що ви робили? Чи сподобалося вам подорож?
Добре. А зараз давайте станемо в гурт, заплющимо очі і скажемо чарівні слова
Місяць з сонцем зустрічаються. Казка з нами прощається. Відкривайте очі. До наступних зустрічей.
Заняття закінчено.
Категорія: Конспекти занять | Додав: Мира
Переглядів: 894 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.8/5
Всього коментарів: 0
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024