Характеристики проекту
за тривалістю: короткотривалий - два тижні
за кількістю учасників: груповий
за змістом: природничий
за характером діяльності: інформаційно-дослідницький
Учасники: діти молодшої групи, батьки вихованців, вихователь групи, помічник вихователя.
Мета Формування знань дітей про умови зростання рослин, їх значення в житті людини, економічне використання природних ресурсів.
Очікувані результати
діти мають елементарні уявлення про явища природи, ріст та життя дерев, їх значення у житті людини.
сформовані навички спостережень та доглядом за деревами.
знають прикмети, казки про дерева та явища природи.
мають уявлення про бережливе ставлення до природи рідного краю, бережливе ставлення до дерев, кущів, рослинного світу, економічне використання природних ресурсів.
Етапи реалізації проекту
1. Підготовчий
Зміст роботи:
скласти перспективний план роботи.
створити розвивальне середовище, придбати інвентар для посадки горобинки.
залучити батьків для придбання саженців.
2. Практичний
- формувати у дітей уявлення про умови посадки саженців, про значення погоди в житті рослинного світу.
Зміст роботи:
- Ознайомити дітей з інвентарем для посадки дерев.
Діяльність вихователя:
Проведення цільових прогулянок, занять, бесід, екскурсій.
Ознайомлення дітей з художніми творами.
Організація дитячих спостережень з метою реалізації проекту відповідно до перспективного плану пошуково-дослідницької діяльності.
Діяльність батьків:
виготовлення інвентарю
участь в проведені експерименту.
3. Аналітичний
Завдання:
- визначити результативність проекту.
Висновок:
Підсумовуючи проведену роботу можна зробити висновок, що діти прагнуть до практичної діяльності в природі, виявляють пізнавальну активність у засвоєні матеріалу природничого змісту, вміють елементарно відтворити естетичну своєрідність природи у різних видах діяльності (грі, праці, малюванні, ліпленні, аплікації), економічно використовують природні ресурси.
І тиждень
І тиждень:
Форми та зміст роботи:
Понеділок
Дитина в довкіллі: «Природні ресурси України»
Заняття-бесіди;
Розгляд картин;
Розгляд ілюстрацій;
Дослідницько-пошукова діяльність;
Обстеження природних скарбів: вугілля, деревини, чорнозему, торфу, води.
Вівторок
Математична скарбничка: економічне виховання
«Раціональне використання природних ресурсів»
Д/г «Використай, що потрібно»;
Д/г «Як я збережу природу»;
Д/г «Хто дбає, той і має»;
Бесіда «Сім’я – перша ланка бережливості».
Середа
Слово рідне, мова рідна: «Прохання маленької ялинки»
Заняття-бесіди;
Розгляд ілюстрацій;
Д/г «Впізнай дерево за описом»;
Написання листа лісовичкам.
Четвер
Віконечко в природу: «Маленьке джерельце з великим серцем»
Заняття-бесіди;
Виготовлення макету: «Куточок лісу»;
Д/г «Рослини нашого краю»;
Бесіда «Природа нашого краю»;
Використання технічних засобів;
Слухання «Голоси лісу»;
Вивчення віршів: Б. Лепкий «Рідний край», Р. Завидович «Гей, піду я в гори»;
Досліди з водою.
П’ятниця
Чарівні фарби:«Весняне деревце-це промінь життя»
Бесіда: «Рослини нашого краю»;
Розгляд ілюстрацій;
Спостереження;
Д/г «Підійди до дерева, яке я назву».
ІІ тиждень
Форми та зміст роботи
Понеділок
Дитина в довкіллі: «Дорога мандрівниця»
«Моє рідне місто» (фотографії, ілюстрації парків, скверів, садів свого міста);
Читання вірша Р. Купчинського «Мій край»;
Д/г «На чому я подорожую».
Вівторок
Математична скарбничка: «Математичні мандри в казковому лісі.»
Вивчення лічилок, фізкультхвилинок;
Д/г «Порахуй горобинки»;
Д/г «Склади намисто з ягід»;
Середа
Слово рідне, мова рідна: «Шляхами екологічних казок»
Читання оповідання В. Симоненка «Гей у лузі червона калина»;
Читання казки О. Тихонович «Горобинка»
Бесіди; Спостереження;
Д/г «Назви дерева які приносять користь людині»;
Праця в природі;
Д/г «Впізнай дерева за плодами»;
Д/г «Впізнай дерева за фермою листя»;
Виготовлення гербарію.
Четвер
Віконечко в природу «Дерева України – лікарі душі людської та тіла»
Заняття-бесіди;
Читання оповідань, малих фольклорних жанрів;
Вивчення віршів: В. Юрченко «Лісові музики», Н. Талиманчук «Без верби і калини», П. Воронько «Горобинка».
Висадження саженців горобини.
П’ятниця
Чарівні фарби: «Калина й горобина- душа України»
Бесіда: «Подяка деревам від людини»;
Спостереження;
Праця в природі; Виготовлення шпаківні;
Д/г «Збери деревце».
Конспект заняття для дітей 2 молодшої групи.
« Горобинка»
Мета: збагачувати знання дітей про дерева та кущі найближчого оточення, ознайомити з цвітінням декоративних дерев, учити помічати весняні явища в природі, конкретизувати знання про характерні особливості дерев – їх будову, форму листя; розширити знання про рослини, що ростуть поряд; виховувати бажання оберігати природу рідного краю, естетичні почуття.
Хід заняття:
- Вихователь пропонує дітям подорож до весняного лісу.
Психогімнастика: «Я-дерево»
Станемо ми деревами: сильними, великими
Ноги - це коріння – їх розставимо ширше,
Щоб тримали дерево – падати не давали,
Із глибини далекої воду доставали.
- Вихователь загадує загадку:
П’ють дощову водичку,
Під сонцем підростають,
Зеленими листочками
Всіх радісно вітають
Що це? (рослини)
- Вихователь:
- Діти. погляньте, ми знаходимось в лісовому королівстві. Прислухаймось уважно, що ми чуємо?
Це працюють лісовички – вони оберігають своє лісове господарство від усілякого лиха, піклуються про багатство та красу нашої природи.
(Із-за макету ліса з’являються лісовички. які пропонують дітям розташуватись на галявинці).
- Розповідь лісовиків про те, як вони піклуються про тендітну Горобинку, яка росте в лісі, та пропонують загадку:
Хто в хустинці червоненькій
Став у лісі між дубів?
Може дівчинка маленька
Назбирати прийшла грибів?
Ні,- не дівчинка та стала – (горобинка) – виростала.
Все було добре, та одного разу налетів вітер та схилив горобинку, так похилилась вона, що стало їй тісно між дубів та сосен. Як же допомогти деревцю?
- Відповіді дітей.
А інший лісовичок мовив:
- Я знаю, куди ми пересадимо Горобинку. Є в Маріуполі дитячий садок «Веселка». Там діти працьовиті та люблять природу і бережуть її. Вони й доглядатимуть наше деревце.
Так і вирішили! Лісовички обережно викопали Горобинку та й передали дітям та виховательці.
(Висадження саженців горобини на ділянці дитячого садка)
|