Заняття для середнього дошкільного віку з розвитку зв’язного мовлення та духовно-морального виховання Тема: Послух та впертість.
22.01.2018, 17:47
Заняття для середнього дошкільного віку з розвитку зв’язного мовлення та духовно-морального виховання
Тема: Послух та впертість.
Мета: Показати наслідки послуху та впертості на прикладі біблійної історії про Йону. Пояснити що Бог негативно ставиться до непослуху і впертості. Показати наслідки послуху на прикладі біблійної історії про Ноя. Формувати якості слухняності та лагідності. Словник : Ной, ковчег, «кожної тварі по парі», назви тварин, Йона, Ніневія. Біблійний текст: (Йона 2) , (Буття 6:8-21). Методична література: Рекомендована МОН України програма «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях: навчальна програма / А. М. Богуш, І. Л. Сіданіч, В. Є. Сучок [та ін.]. –К. : ВБФ «Східноєвропейська гуманітарна місія», 2016.
Хід заняття
Вихователь демонструє ілюстрацію «Йона» та читає історію про нього з дитячої Біблії. Що Бог сказав зробити Йоні? - Йти у Ніневію. Навіщо він мав туди піти? – Щоб сказати, що жителі Ніневії не виконують правил Бога. І тому, що з ними може статися? – Вони можуть загинути? Що зробив Йона? – сів на корабель, щоб утікти в інше місто. Що сталось на морі із кораблем? – він потрапив у шторм (бурю). Що людям довелось зробити, щоб буря вщухла? – кинути Йону в море. Йона потонув? – І призначив Господь велику рибу, щоб вона проковтнула Йону. І був Йона в середині цієї риби три дні та три ночі. Що робив Йона? – Молився Богу і просив вибачення. Коли Господь пробачив Йону, що Він наказав зробити рибі? – виплюнути Йону на сушу. Вихователь: -Коли Йона опинився на суші, він виконав те, що сказав йому Господь. Він пішов у Ніневію і попередив людей про загрозу. Бачите, дітки, Бог дуже терплячий, Він хоче щоб ми були слухняними і робили добрі вчинки. А коли ми не слухаємось, Богу дуже неприємно. Він може нас зупинити, навіть за допомогою тварини. Але Господь радий пробачити, коли людина просить пробачення і стає слухняною. Гра «Погано-добре» Діти стають в коло. Вихователь всередині з м’ячем, по черзі кидає його дітям та говорить, наприклад: «Добре посміхатись?». Дитина відповідає: «Добре» і повертає м’яч. Вихователь кидає м’яч іншій дитині і питає: «А сваритись?». Дитина відповідає: «Погано» тощо. Вихователь: Добре. Сідайте на свої місця. Сподобалась вам гра? Дуже добре, що ви знаєте, що таке «добре», і що таке «погано». Я вважаю, тепер ви будете робити тільки добро. Послухайте, будь ласка вірша Ольги Шармазанашвілі «Благословення». - Хай буде Господь попереду тебе, І вірним шляхом веде на небо, Нехай Він буде поруч з тобою, Охороняє Своєю рукою. Позаду тебе хай Бог прямує, Хай ворогів Його око пильнує, Нехай у серці твоїм живе, Від лиха й горя хай береже. Навколо тебе хай буде завжди Серед випробувань та біди, Хай буде Бог завжди над тобою Надійною скелею, муром, стіною. - Ми повинні пам’ятати, що впертими та неслухняними бути погано. А слухняних Бог благословляє та дає їм Свою нагороду. А впертість і непослух навпаки дуже Його засмучують. То давайте будем слухняними! -Послухайте, будь ласка іншу біблійну історію про слухняного чоловіка Ноя. Вихователь читає історію про Ноя з дитячої Біблії та разом з дітьми викладає на фланелеграфі героїв історії. Діти називають тварин. Обговорення розповіді: Яким був Ной перед Богом? – слухняним. Що Бог сказав побудувати Ною? Що це таке? – ковчег? Так, великий корабель. Для кого Ной мав зробити ковчег? – Для родини Ноя та для тварин, птахів тощо. Як Ною треба було відбирати тварин? – кожної тварі по парі. Тварь у Біблії – жива істота, тварина. -Ной був слухняним, як того хотів Господь. А ви слухаєтеся Бога? Руханка: Великий наш Бог (руки вгору) Він – сила моя (зігнути руки, лікті в сторони, напружити м’язи) Неможливого в Нього нема (розвести руки в сторони) Всі гори – робота Його (руки над головою як дах) Зірки ясні Він створив (розкривати пальці як промінці) Воду в річки напустив (наклон, хвилясті рухи руками).
Великий Бог, - Творець усього над нами сонце засвітив. Ти автор неба голубого моря безкраї Ти створив. І гори ті, що підпирають такі високі небеса, і всі птахи, що там літають. Це все Твоя, Твоя краса! Великий Бог ти навіть дбаєш про всіх мурах і всіх рослин. Думки людей усіх читаєш. Ти - Всемогутній Бог один. Молитви слухаєш охоче і всім бажаєш помогти. Коли хто будь з Тобою хоче, то завжди поруч будеш Ти! (Юрій Задерій) -Дітки, ви почули в цьому віршику, який Бог великий. Він про все і про всіх піклується, дбає, хоче щоб людям було добре, і щоб вони Його славили. Робота під музику над тематичною розмальовкою. Звучить пісня «Колоски» на слова С.Загорулька, муз. В.Петровського (додаток). Доцільно використати розмальовки з видання «Розмалюй Біблію» К.Маккензі, ВБФ «Східноєвропейська гуманітарна місія».