Середа, 25.04.2018, 03:44 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Пам'ятки [9]
Висловлювання видатних людей [2]
Фізкультхвилинки [50]
На допомогу вчителю [119]
Працюємо вдома [2]
ДЛЯ ПОРТФОЛІО
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
ПОШУК ПО САЙТУ
ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ДО СВЯТА
Осталось...
КОМЕНТАРІ


levik3008 сказал(а):

Нічого не розумію.. можливо я щось не так роблю, я завантажила документ!?


квіточка сказал(а):

І, де вони ті тексти?


НОВИЙ УЧАСНИК
Monika
3
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 3960
Нових за місяць: 36
Нових за тиждень: 5
Нових вчора: 1
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НАШЕ ОПИТУВАННЯ
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 296
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
ЯКІСТЬ САЙТУ
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner

Головна » Файли » Різне » На допомогу вчителю

Формування професійних компетентностей майбутніх педагогів дошкільної освіти
18.12.2017, 16:12
Учитель, який передає дитині лише знання, –
це ремісник; той, хто виховує характер, –
справжній митець у своїй справі.
Кожен учитель мусить сам
постійно себе виховувати. Він має бути
мудрим філософом у своїй громаді,
мусить мати не лише професійну,
а й загальну широку освіту.
Софія Русова

Розвиток сучасного суспільства потребує особливі умови організації дошкільної освіти , інтенсивні застосування інновацій , нових технологій та методів роботи. Сучасна система дошкільної освіти розвивається як відкрита , варіативна , орієнтовна на запропонування якісних освітніх послуг сім’ям, які мають дітей дошкільного віку. На перший план висувається проблема забезпечення нових підходів до організації педагогічної діяльності дошкільного навчального закладу , його взаємодія з сім’єю, початковою школою , робиться акцент на ефективністю процесів соціалізації , індивідуального розвитку особистості дошкільника. В зв’язку з цим все більше гостро ставиться потреби в педагогічному професіоналізмі, здатним з розрахунку змінювання соціально-економічних умов, загальної ситуації в системі освіти самостійно приймати важливі рішення і прогнозувати їх можливі результати, здатним до співпраці. В умовах інтенсивних змін в системі освіти , педагогічна діяльність стає все більш складною та багатогранною, збільшуються вимоги до якості спеціалістів цієї сфери. Сьогодні педагогу необхідно організувати освітній процес так , щоб показати свої знання в сучасних методичних та нових технологіях , навичками дослідницької діяльності , використовувати інновації в педагогічному проектуванні на основі аналізу та самоаналізу професійної діяльності. Один із шляхів розвитку компетентності педагога є використання сучасних технологій освіти , в тому числі інноваційних. В умовах розвитку сучасного суспільства високий рівень володіння інформаційними і комунікаційними технологіями (ІКТ) є загальним універсальним атрибутом професійної кваліфікації педагога. Сьогодні стає необхідністю в якості іншої підготовки педагога , здатним поєднувати фундамент професійних базових знань з інноваціями мислення і практично-орієнтованими дослідницькими підходами до рішення конкретної педагогічній проблемі , необхідністю формування особистості ,вміючи жити в умовах невизначеності , особистості творчої ,відповідальної , стійкими до стресів , здатними приймати конструктивні і компетентні дії в різних видах життєдіяльності. А формування цих компетентності буде успішним, коли сам педагог буде працювати над своїм саморозвитком , знати суть і зміст професійної компетентності педагога. Але перед цим треба знати, що це таке компетентність? Підходи до професійної компетентності в теперішній час неможна назвати однозначно. На думку В.Н.Введенского, поняття « професійна компетентність» обумовлена широким його змістом , інтегрованою характеристикою , об’єднаною такими поняттями ,як « професійна готовність», «кваліфікація», «професіоналізм», « педагогічна майстерність», «професіональна культура», «компетенція»; Гершунский Б.С. називає професійну компетенцію, як функціональна грамотність, яка потребується і актуальна на своєму професійному рівні. Розуміння професійної компетентності як « цілісної теоретичної і практичної готовності до педагогічної діяльності і характеристики професіоналізму» , яка включає в поняття знання, уміння, навики,а також методи і прийоми їх реалізації в діяльності , спілкування розвитку(саморозвитку) особистості. В.Н. Введенский пише, що професійна компетентність педагога не тільки набор знань, умінь а й необхідність ефективно їх застосовувати в реальній освітній практиці. Висновок, що на сьогоднішній день будь якому спеціалісту необхідно володіти набором компетентності. З позиції А.А. Майера, модель професійної компетентності педагога повинна мати знання про склад процесу освіти (мета, зміст, цінності, об’єкт, діяльність результат і т.д.), про себе як суб’єкта професійної діяльності. Вона також повинна включати досвід застосування методів і прийомів професійної діяльності і творчої компетентності. З точки зору психології, яка виділяє декілька якостей , яким повинен бути сучасний педагог : прагнення до особистого розвитку і креативності; мотивація до інновацій, розуміння сучасних пріоритетів в дошкільній освіті, здатність і потреби в рефлексії . Сучасне суспільство вимагає нові вимоги до компетентності педагога. Він повинен бути компетентнісним в питаннях організації і змісту діяльності по слідуючим направленням : навчально-виховній, навчально-методичній, соціально-педагогічній. Навчально-виховна діяльність: здійснює цілісний педагогічний процес; створює розвивальне середовище,забезпечує охорону життя і здоров’я дітей. Данні критерії підкріплюються слідуючими показниками компетентності педагога : знання цілей, задач, змісту, принципів, форм, методів навчання і виховання дошкільників; вміння результативно формувати знання , уміння, навики у відповідності з освітньою програмою. Навчально-методична діяльність має слідуючі критерії компетентності: планування навчально-виховної роботи , проектування педагогічної діяльності на основі аналізу досягнутих результатів. Данні критерії підкріплюються слідуючими показниками компетентності : знання освітніх програм, методики розвитку різних видів діяльності дітей; вміння проектувати, планувати,здійснювати цілісний педагогічний процес ; володіти технікою дослідництва , педагогічного моніторингу, виховання і навчання дітей. Крім цього має право вибора як основної так і парціальної програм і наочностей , педагог повинен уміло поєднувати їх , збагачує і розширює зміст кожного направлення , формувати ціннісність відчуття дитини. Іншими словами компетентнісний педагог повинен вміти грамотно інтегрувати зміст освіти, забезпечувати взаємозв’язок всіх занять, мироприємств,подій,виходячи з завдань виховання і розвитку дитини. Соціально-педагогічна діяльність має слідуючі критерії компетентності: консультативна допомога батькам, створення умов для соціалізації дітей ; захист інтересів та прав. Ці критерії підкріплюються показниками: знання основних документів про права дитини та обов’язки дорослих по відношенню до дітей ; уміння вести пояснювальну педагогічну роботу з батьками ,спеціалістами дошкільної освіти. . Разом з тим це дає змогу перейти від дошкільної освіти до початкової ланки. Відповідно до Базового Компоненту дошкільної освіти подальший індивідуальний шлях розвитку особистості дитини продовжується в початковій школі. Підготовка дітей до школи має відповідати вимогам та критеріям оцінки дошкільної зрілості дитини. Така підготовка передбачає фізичний, емоційний, пізнавальний і особистісний розвиток дитини, готовність до взаємодії з довколишнім світом, розвиток специфічних видів діяльності дошкільників, які є фундаментальними для дошкільного дитинства та визначають і забезпечують адаптацію дитини до нового соціального статусу ― школяра. Сформованість самосвідомості, адекватної ідентифікації себе зі своїм «Я», уміння співвідносити свої бажання, можливості та прагнення до здійснення мети діяльності, здатність уявляти себе в минулому, теперішньому, майбутньому часі, орієнтуватись у своїх основних правах і обов’язках характеризує дошкільну зрілість дитини та її психологічну готовність до систематичного навчання у школі. Зараз як ніколи треба потурбуватися про педагога – створити умови для перепідготовки , подумати, як неперегружати його. Крім того сьогодні потрібно дошкільній освіті творчо мисляча особистість,активна,мобільна. Висновок : професійна компетентність педагога дошкільної освіти полягає в рівні його знань і професіоналізмі , даючи змогу приймати вірні рішення в кожній конкретній ситуації при організації педагогічного процесу в ДНЗ . Постійна готовність педагога , тобто уміння мобілізувати свої знання , уміння , досвід , які набуті в процесі освітньої діяльності і складають його професійну компетентність , а відповідно є основним фактором підвищення якості дошкільної освіти.
Категорія: На допомогу вчителю | Додав: ludmulka68
Переглядів: 46 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
avatar
КОНКУРС САЙТІВ
конкурс сайтов
Голосуй за нас
Щоб проголосувати за сайт, 
необхідна авторизація. 
Після чого нажміть 
на ссилку - 
ГОЛОСУЙ ЗА НАС.
Перейдете на іншу сторінку
і там проголосуйте. 
ДЯКУЮ за участь 
в житті сайту!

Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com

Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

КАЛЕНДАР
МІНІ-ЧАТ
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
Перша сходинка школяра © 2018
Відповідно до Закону України про авторське право передрук, копіювання, використання авторських матеріалів сайту цілком або частинами тільки з дозволу автора або з обов'язковим зазначенням П.І.Б. автора і розміщенням активного посилання на сайт! Матеріал, виставлений на сайті, узятий з відкритих джерел і використовується виключно в некомерційних цілях.