Вторник, 23.04.2024, 20:34 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Пам'ятки [9]
Висловлювання видатних людей [2]
Фізкультхвилинки [50]
На допомогу вчителю [125]
Працюємо вдома [2]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Корекційна робота з подолання труднощів адаптації дітей в навчальному закладі.
04.12.2016, 19:00
Мірошниченко Інга Арнольдівна
Вчитель-дефектолог
Комунального закладу "Спеціального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №40 "Вогник"
Дніпропетровської області
Україна
Корекційна робота з подолання труднощів адаптації дітей в навчальному закладі буде цікава як педагогам так і батькам.

Корекційна робота з подолання труднощів адаптації дітей в навчальному закладі

вчитель-дефектолог
Мірошниченко І.А.
Кам’янське

Корекційні вправи можуть бути корисними для вихователів дошкільних навчальних закладів, вчителів початкових класів, вчителів-дефектологів, логопедів та практичних психологів навчальних закладів.

Методичні прийоми:

Вправа«Сонечко»
Мета: розвиток вмінь правильно висловлювати власні думки, налаштовування на позитивну співпрацю з однокласниками, формування позитивного «Я» образу.
Діти стають в коло. В руках у вчителя виготовлене з цупкого паперу «сонечко».Він передає його по колу сусідові ліворуч. Повідомляє учням, що коли він плесне в долоні, то той, в кого буде сонечко, виходить в центр кола.Ця дитина стає «сонечком», яке зігріває клас і якому всі діти по черзі мають сказати приємні слова та побажання. Коли всі діти висловляться, учень стає назад в коло. Гра триває доти, поки кожен учасник не побуває в ролі «сонечка».
Вправа «Компліменти»
Мета: формування позитивного образу «Я», налаштування на взаємну співпрацю.
Усі гравці стають у коло. Один з гравців тримає в своїх руках «Сонечко». Він повертається до свого сусіда праворуч і говорить йому щось приємне, передаючи при цьому «Сонечко».
Вправа «Давайте поаплодуємо»
Мета: розвиток впевненості, підвищення самооцінки.
Учитель ставить в центр класу стілець. Всі діти стають в щільне коло біля стільця. Учитель запитує дітей, чи були вони в театрі або цирку та бачили, як захоплено аплодує публіка вкінці вистави артистам; чи мріяли ви, щоб так аплодували вам. Він запевняє дітей, що час від часу кожний з них заслуговує на аплодисменти.
Учитель запрошує першого сміливця стати на стілець. Всі діти гучно йому аплодують. На стілець по черзі стають всі діти.
Вправа «Обійми».
Мета: створення позитивного настрою, розвиток групової згуртованості.
Педагог запрошує дітей сісти в коло та пригадати, що ми робимо з іграшками, щоб виразити своє хороше ставлення до них. Діти пригадують, що вони беруть їх в руки, ніжно пригортають до себе. Учитель зауважує, що хоче, щоб і діти добре ставилися одне до одного та дружили між собою. Адже друзям легше порозумітися в суперечці, легше переносити образи та негативні переживання. Далі педагог пропонує, щоб діти виразили через обійми своє дружнє ставлення до інших дітей. Учитель запитує дитину, яка сидить біля нього, чи хоче вона, щоб її обійняли. Якщо дитина відповідає ствердно, учитель легко та ніжно її обіймає. Продовжує гру дитина, яку обіймали. Вона в свою чергу теж запитує наступну дитину чи можна її обійняти. Таким чином, дружні обійми передаються по колу.

Вправа «Килимок миру»
Мета: навчити дітей вирішувати конфлікти за допомогою переговорів та дискусій.
Учитель розстеляє на підлозі невеличкий килимок та кладе на нього гарну іграшку. На нього сідають двоє бажаючих, які мають домовитися шляхом перемовин, кому ж дістанеться іграшка. Інші учасники теж приймають участь в дискусії, як розв’язати дану проблему. Коли перемовини завершуються, учитель пропонує прикрасити «килимок миру» та записує на ньому імена всіх дітей.
Обговорення:
– Чому так важливий для нас «килимок миру»?
– Чому не можна розв’язувати конфлікти за допомогою насилля?
Вправа «Це — здорово!»
Мета: познайомитися, відкрити нову інформацію про кожного, одержати зворотний зв’язок.
Кожен учасник по колу називає своє ім’я і своє захоплення. Група хором відповідає: «Це — здорово!».
Вправа“Зобрази емоцію”
Мета: розвиток емоційної сфери дітей.
Учням роздаються картки із назвою однієї емоції, але так, щоб інші не бачили, що там написано. Завдання учасника — зобразити дану емоцію за допомогою невербальних засобів спілкування, а інших — відгадати те, що зображають.
(Перелік емоцій: гнів, радість, сум, здивування, відраза, інтерес, байдужість, образа; та інші).
Вправа "Лагідне ім'я"
Ведучий пропонує кожній дитині назвати ласкаво сусіда, який сидить праворуч, який неодмінно повинен подякувати говорить, сказавши "Спасибі".
Вправа "Чарівні окуляри"
Учитель урочисто оголосив, що у нього є чарівні окуляри, в які можна розгледіти тільки хороше, що є в людині, навіть те, що людина іноді ховає від усіх. "Ось я зараз приміряю ці окуляри ... Ой, які ви всі красиві, веселі, розумні!" Підходячи до кожної дитини, учитель називає якусь його гідність (хтось добре малює, у кого-то нова лялька, хтось добре застеляє свою ліжко). "А тепер нехай кожен з вас приміряє окуляри, подивиться на інших і постарається побачити якомога більше хорошого в кожному. Може бути, навіть те, чого раніше не помічав". Діти по черзі надягають чарівні окуляри і називають гідності своїх товаришів. У разі якщо хтось не може, можна допомогти йому і підказати якусь гідність його товариша. Повторення тут не страшні, хоча по можливості бажано розширювати коло хороших якостей.
Гра "Зайчики і слоники"
Мета: дати можливість дітям відчути себе сильними і сміливими, сприяти підвищенню самооцінки.
"Діти, я хочу вам запропонувати гру, яка називається" Зайчики і слоники ". Спочатку ми з вами будемо зайчиками-боягузами. Скажіть, коли заєць відчуває небезпеку, що він робить? Правильно, тремтить. Покажіть, як він тремтить. Підтискає вуха, весь стискається, намагається стати маленьким і непомітним, хвостик і лапки його трясуться "і т. д. Діти показують.
"Покажіть, що роблять зайчики, якщо чують кроки людини?" Діти розбігаються по групі, класу, ховаються і т. д. "А що роблять зайчики, якщо бачать вовка? .." Педагог грає з дітьми протягом декількох хвилин.
"А тепер ми з вами буде слонами, великими, сильними, сміливими. Покажіть, як спокійно, розмірено, величаво і безстрашно ходять слони. А що роблять слони, коли бачать людину? Вони бояться його? Ні. Вони дружать з ним і, коли його бачать, спокійно продовжують свій шлях. Покажіть, як. Покажіть, що роблять слони, коли бачать тигра ... "Діти протягом декількох хвилин зображують безстрашного слона.
Після проведення вправи діти сідають в коло і обговорюють, ким їм більше сподобалося бути і чому.
"Чарівний стілець"
Мета: сприяти підвищенню самооцінки дитини, поліпшенню взаємин між дітьми.
У цю гру можна грати з групою дітей протягом тривалого часу. Попередньо дорослий повинен дізнатися "історію" імені кожної дитини - його походження, що воно означає. Крім цього треба виготовити корону і "Чарівний стілець" - він повинен бути обов'язково високим. Дорослий проводить невелику вступну бесіду про походження імен, а потім каже, що буде розповідати про імена всіх дітей групи (група не повинна бути більше 5-6 чоловік), причому імена тривожних дітей краще називати в середині гри. Той, про чиє ім'я розповідають, стає королем. Протягом усього оповідання про його ім’я він сидить на троні в короні.
В кінці гри можна запропонувати дітям придумати різні варіанти його імені (ніжні, пестливі). Можна також по черзі розповісти щось хороше про короля.

Гра «Як вчинити?».
Дорослий пропонує дітям уявити різні ситуації з власною участю. Приклади ситуацій:
- У казкових змаганнях (з шахів, бігу в мішках, фігурного катання, видуванню мильних бульбашок і т.д.) брали участь наші іграшки: ведмедик і зайчик (це можна і розіграти). Зайчик переміг, а ведмедик програв. Але вони ж друзі! Як втішить зайчик свого товариша? А ти б як втішив друга, який програв? А якби програв сам, як би втішив себе?
- Мама принесла 3 апельсини, тобі й сестрі (братові), як ти поділиш їх? Чому?
- Хлопці з твого класу грають в цікаву гру, а ти запізнився, гра вже почалася. Попроси, щоб тебе прийняли в гру. Що будеш робити, якщо діти не захочуть прийняти тебе? (Ця гра допоможе дитині освоїти адекватні способи поведінки і використовувати їх у реальному житті.)
Вправа «Ласкаві імена»
Дітям пропонується пригадати, якими пестливими іменами їх називають рідні, близькі люди, знайомі.
Вправа «Мої добрі справи»
Дитина повинна пригадати, яку конкретну добру справу вона зробила вчора і що відчула.
Вправа «Острів плакс»
Мандрівник (один з дітей) раптом опинився на чарівному острові, де живуть плакси. Він намагається їх заспокоїти.
Категорія: На допомогу вчителю | Додав: Мира
Переглядів: 455 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/2
Всього коментарів: 0
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024