Інтерв’ю
з Квіткою Світланою Сергіївною - Скільки років
Ви вже працюєте у школі?(Працюю 17 років)
- Який, на
вашу думку, більш правильний підхід до учнів? (Я вважаю, що більш правильний підхід до
учнів – це гуманно-особистісний ( За Ш.Амонашвілі)
- Чи є у Вас свої фундаментальні
(основні) секрети наведення дисципліни в
класі, виховання в людині особистості?( Учитель завжди
повинен бути на уроці самих собою, не висловлювати почуттів, яких у нього
немає. Він повинен уміти дивитися на дітей з точки зору самих дітей. Виявляти повагу до дітей, не допускати приниження
їх гідності. У процесі планування уроку
передбачати, щоб кожна хвилина була заповнена навчальною діяльністю. Якщо
школярі зайняті серйозними і захоплюючими справами, то часу на пустощі,
порушення дисципліни не залишається. За твердженням К. Ушинського, «у шкільній
нудизі криється джерело багатьох дитячих провин і навіть пороків: пустощів,
лінощів, примх, відрази до навчання, хитрощів, лицемірства, обманів і таємних
гріхів». . Потрібно запроваджувати на уроці різні види навчальної роботи,
змінюючи їх, дбати про новизну, цікавість у пропонованих видах робіт. Це
відвертає учнів від пустощів.)
- Як Ви вважаєте, вміння вчити
доречно і досягати бажаних результатів у ході роботи
з учнями дар або досвід, що приходить виключно з
роками?( Я вважаю, що для того щоб вчити
і досягати бажаних результатів у ході роботи з учнями необхідні і дар
вчителювання, і мудрість, яка приходить з роками, і натхненна праця, і любов до
своєї праці.)
- Чи хотілося коли-небудь кинути все і проявити себе в зовсім
іншій сфері діяльності? ( До своєї мрії –
стати вчителем , я йшла дуже довго. І працювала в іншій сфері. Тому я більше не
хочу змінювати свою улюблену професію)
-
А вам є чому повчитися у своїх вихованців?(Я завжди дотримувалась слів А.Дістерверга
«Навчаючи інших, теж навчаєшся»)
- Який урок запам'ятався найбільше у вашому житті?(Свій перший відкритий урок)
- Ваше життєве кредо? («Ніколи не може бути
бажання без прагнення його втілити».)
- Від чого
в житті втомлюєтеся найбільше?(Від
спілкування з батьками окремих учнів).
- Без чого або ж без кого
не змогли б прожити і дня?( Без своєї родини та роботи. Але родину я ставлю на перше місце.)
- Серед вчителів існує конкуренція?(Так)
- Чому в учительському середовищі переважають жінки?(Мабуть із-за маленької зарплати, чоловіки
не йдуть у цю професію,бо повинні забезпечувати сім’ю.)
- Кого зі
своїх сучасників ви вважаєте найбільш гідним загальної
поваги? (Шалва Олександрович Амонашвілі. Гуманна педагогіка Ш.Амонашвілі – це педагогіка любові,
радості, віри в безмежні можливості дітей, це ті основи підходу до дітей в
освітньому процесі, які створюють умови для розкриття їх кращих потенційних
можливостей, це педагогіка, яка формує благородну особистість. Педагогічна
система гуманної педагогіки вселяє в нас віру в те, що вчитель, знаходячись в
складних умовах соціального і політичного життя країни, зможе бути «сіячем
доброго початку майбутнього».)
-
У яку історичну епоху хотіли б жити?(В ту, що я зараз і живу)
- Чи хотілося Вам бути схожою на когось із героїв
минулого століття?( Мені хотілося
бути схожою на людей,які захищали свій народ від німецько-фашистських
загарбників. На людей, які ліквідовували аварію на Чорнобильській АЕC. Чому?! Та за
їхній героїзм. Вони не жаліли ні своє здоров’я, ні життя за майбутнє нашої
країни.)
-
Який ваш ідеальний день (опишіть його).( У мене вони всі ідеальні. Тому, що вони схожі один на другий. Ранок
– приготування сніданку. Збирання на роботу. День – школа. Дорога до дому.
Приготування обіду. Родина. Вечір – приготування вечері. Родина. Заняття за
інтересами. Приготування до роботи(конспекти, картки, презентації і т.д.). Ніч
– сон.)
-
У школі ви були (продовжите фразу)?(У школі я була головою піонерської дружини, у старших класах –
старостою)
- Що або хто є головним у школі?(Я вважаю, що діти. Як же без них?! Для кого
б ми все це робили?!)
- Терпимі ви до
виправлення своїх помилок на папері і в житті?( Я взагалі стараюся не робити помилок. Але
так не буває. Я себе дуже картаю за зроблені
помилки. Довго про них думаю. І намагаюсь їх виправляти(відразу)
- У вчителів існує якийсь свій специфічний гумор?(Чому? Гумор присутній як і у всіх людей. Я
не вважаю його специфічним,)
- Любов - це для вас абстрактне поняття?(В якійсь мірі – так.)
- Ви зараз спілкуєтеся зі своїми випускниками?(Так.)
-
Як ви вважаєте, вони стали гідними людьми «вийшовши за поріг школи
»? (Деякі з них досягли своєї мети в
житті - стати гідними людьми .)
- А якби у вас була можливість дізнатися про
своє майбутнє, ви б зважилися на це?(Ні, я не хочу знати своє майбутнє.
По-перше: це великий гріх. По-друге: жити буде не цікаво.)
|