Анкета для оцінювання рівня шкільної мотивації й адаптації
Форма проведення: індивідуальна і групова.
Із шестерічками – індивідуальна або в малій групі, із семилітками –
групова, але в групі не більше 15 чоловік ( важливо, щоб діти вміли
орієнтуватися на аркуші паперу і добре знали числа від 1 до 10 ). Час проведення : 10 – 15 хв. Інструкція для дітей :
Зараз я вам поставлю кілька запитань про те, як ви себе почуваєте в
школі, що вам подобається, а що- ні. На кожне запитання ви можете
відповісти : « так» (+) або «ні» (-). В анкеті немає «правильних» і «
неправильних» відповідей. Відповідайте так , як ви почуваєте.
Запитання анкети :
1. Тобі подобається в школі чи не дуже? 2. Вранці, коли ти прокидаєшся, ти завжди з радістю йдеш у школу чи тобі хочеться залишитися вдома? 3. Якби вчитель сказав, що завтра в школу необов'язково приходити всім учням, ти б пішов у школу чи залишився вдома? 4. Тобі подобається, коли у вас немає якого-небудь уроку? 5. Ти хотів би, щоб не задавали домашніх завдань? 6. Ти хотів би, щоб у школі залишалася одна перерва? 7. Ти часто розповідаєш про школу батькам? 8. Ти б хотів, щоб у тебе був менш суворий учитель? 9. У тебе в класі багато друзів? 10. Тобі подобаються твої однокласники?
Обробка результатів:
Відповідь «так» на запитання № 1, 2 , 3, 7 ,9 ,10 оцінюється в 3 бали, відповідь «ні» у 0 балів. Відповідь « так» на запитання № 4, 5, 6, 8 оцінюється в 0 балів, відповідь « ні » -- у 3 бали.
Інтерпретація.
25 –30 балів – високий рівень шкільної адаптації. 20—24 бала – середній рівень. 15 –19 балів – зовнішня мотивація. 10 – 14 балів – низький рівень шкільної адаптації. 9 і менше балів – шкільна дезадаптація.