Українська мова Протягом навчального року учень: - слухає і розуміє текст з 1-2 прослуховувань (1-2хв); - виділяє кількість слів у реченні (4-5), речень у тексті (до 4); - виражає своє ставлення до прочитаного; - складає діалог з однокласниками із 3-4 реплік без урахування етикетних слів на початку і в кінці діалогу; - усно переказує текст обсягом 40 - 50 слів з опорою на малюнки. опорні слова і словосполучення; - складає розповіді і з власного життя за початком і кінівкою; - миттєво визначає структурні ознаки тексту: наявність заголовку, к-ть абзаців, власних назв тощо; - миттєво читає короткі слова і словосполучення; - розрізняє 2-3 речення, що відрізняються одним словом; - читає і виконує інструкції на картках; - складає (на кінець навч. року) письмове висловлювання( до 40 слів) за ілюстрацією або серією малюнків; - вміє скласти лист, записку з урахуванням звертань і форм ввічливості; - редагує текст; - виконує звуковий, звуко-буквений аналіз слова; - поширює речення за запитаннями; - поєднує 2 простих речення в одне складне; - розрізнює слова; предмети, дії, ознаки; - розподіляє слова на дві групи за смисловими ознаками, доповнює групи своїми словами; - добирає слова, що відповідають на певні питання; - розрізняє синоніми і антоніми ( без вживання термінів); - складає словосполучення типу іменник + прикметник; - розрізняє слова за питанями частин мови; - змінює форми слова ( однина- множина); - добирає спільні за значенням слова; - розрізнює прикметники ( без називання термінів); - виділяє корінь слова, добираєспільнокореневі слова; - знає алфавіт, його призначення, називає 4 - 5 слів за алфавітом по першій букві; - пише диктанти і списує тексти обсягом 30-40 слів; - дотримується єдиного орфографічного режиму ( норми каліграфії, положення зошиту тощо) Українське читання
Протягом навчального року учень: - називає кілька народних казок; - знає прізвища відомих українських письменників і їх твори; - набуває умінь читати мовчки( з ІІ семестру); - темп читання: І семестр - 25 - 40 слів за хв, ІІ семестр - 40 - 60 слів ха хв; - чітко вимовляє скоромовки, чистомовки; - може пояснити слова у прямому і переносному значенні; - знайомиться з фразеологізмами і багатозначними словами; - користується виносками; - розуміє, про що йдеться в тексті, що хотів сказати автор, визначає дійових осіб; -
визначає початок, основну частину і кінцівку тексту,виділяє подію,
випадок, епізод, відтворює послідовність (усно, за планом, за малюнками
тощо); - розуміє вчинки героїв (позитивні і негативні), розрізняє їх за характером; - має уявлення про спосіб зображення героя - опис його зовнішності; - правильно називає твір ( прізвище письменника + назва твору), має розуміння, що кожен авторський твір написаний на певну тему; - розрізняє найпростіші жанри: лічилки, скоромовки, загадки, казки, оповідання, вірші; - знає напам ять кілька загадок, вміє загадувати їх однокласникам; - знає напам ять 5 - 6 віршів; - ставе запитання до тектсу, абзацу; - знаходе ключові слова для характеристики героїв, подій, явищ; - має поняття про різні форми заголовку: одним словом, словосполученням чи реченням, питальним чи розповідним реченням; -
шукає потрібну книжку, знає поняття "абонемент", принцип розташування
книг в бібліотеці, називає структурні елементи книжки, орієнтується в
дитячий періодиці, знаходить задані рубрики.
Математика Учень протягом навчального року: - називає числа у межах 100 в прямому і зворотному порядку, від будь-якого числа до вказаного; - розуміє утворення назв двоцифрових чисел, поняття розряд, одиниці розрядів; - усвідомлює позиційне значення цифри в записі числа; - порівнює числа у межах 100, усвідомлює їх утворення різними способами; - знає способи і результати арифметичних дій в межах 20 з переходом через 10; - виконує усно і письмово додавання і віднімання в межах 100, вміє перевіряти правильність дій; - усвідомлює зміст дії множення і ділення як оберненої до множення; - знає назви компонентів дій; - розуміє зміст відношень "Збільшити (зменшити) в"; - знає напам ять таблиці множення і ділення в межах 5; - має уявлення про половину, третину, чверть, п яту частину; - читає числові вирази на одну дію; - знає порядок виконання дій у виразах з дужками і без них; - вміє знаходити значення буквеного виразу; - порівнює числові вирази; -
розв язує прості і складені задачі на знаходження невідомого
зменшуваного, від ємника, добутку і частки, збільшення (зменшення) числа
в кілька разів, ділення на частини, на вміщення; - має уявлення про обернену задачу; - розв язує обернені задачі на знаходження суми і різниці; - усвідомлює сутність складених задач; - записує розв язання задачі виразом, арифметичними діями; - записує повну відповідь на запитання задачі; - складає задачі за таблицями, малюнками, схемами, прикладом, на задану дію; - вміє поставити запитання до умови задачі; - знає одиниці вимірювання та їх співвідношення,вміє перетворювати менші у більші; - розпізнає геометричні фігури ( многокутник, прямокутник, квадрат, визначає їх елементи, вміє будувати їх на папері в клітинку; - позначає фігури буквами латинського алфавіту; - знає види кутів, будує прямий кут на папері в клітинку; - має поняття кола і круга та їх елементів (радіус і центр);
- знаходить периметр трикутника і чотирикутника.
Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1 - 4 клас. 2006