ПЕТРОПАВЛІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ КУП’ЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Проект «Однокласники твоїми очима»
Вчитель: Позднова О.М.
Творчий проект «Однокласники твоїми очима» Мета: сприяти формуванню в учнів адекватної самооцінки, розвитку творчих здібностей; створити передумови і можливості для успішної самореалізації кожної дитини. Очікувані результати: розвиток у дітей здібностей до самоаналізу; сформований здоровий колектив, де цінують дружбу і поважають дружні стосунки. І ЕТАП Учні класу об'єднуються у творчі групи за ба¬жанням дітей. Учитель оголошує завдання, по¬ставлені перед класом, дає доручення для творчих груп.
Група Завдання І Створити правила дружби II Написати твір «Наш клас» III Виготовити іграшки і сувеніри IV Підготувати малюнки «Портрет однокласника» II ЕТАП 1. Колективне планування творчої справи — Для кого хочемо провести справу? — На радість кому? — Як краще її провести, з ким? — Де і коли провести захід?
2. Обирання ради справи і розподіл доручень між учнями III ЕТАП 1. Колективна підготовка творчої справи З метою оцінювання досягнень учнів, надання умов і можливостей для порівняння досягнень, створення школярами портфоліо за такими рубриками • І група — «Моє ім'я»; • II група — «Моя сім'я»; • III група — «Мої друзі»; • IV група — «Моя творчість».
2.Відверта розмова «Ти і твої товариші» за орієнтовним планом 1) Як ти вважаєш, ти добрий хлопчик (дівчин¬ка)? Чому? 2) Що означає для тебе «добра людина», «зла людина»? 3) Тебе часто хвалять? Хто? За що? 4) Чи є в тебе друзі? вороги? 5) Якби ти побачив, що дитина плаче, то як би вчинив? 6) Чи є така людина, на яку б ти хотів бути схо¬жим?
3.Розв'язування проблемних ситуацій під час години спілкування • Друг намовляє вчинити крадіжку; • однокласник пропонує прогуляти уроки; • старшокласник пропонує закурити. 4. Класний збір «Тільки правда!» Учні сідають на стільчики, передають одне од¬ному клубок шерстяних ниток і оцінюють вчинки одного чи кожного з товаришів. 5.Анкета «Вибір» Інструкція. Обери відповідь, що відповідатиме твоєму вчинку, або напиши свою. 1. Під час канікул, коли ви захотіли поїхати від¬почити, класний керівник несподівано попро¬хав допомогти упорядкувати класну кімнату. Як ти вчиниш? а) Скажеш, що згодний допомогти, і відкла¬деш свій від'їзд; б) збереш товаришів і разом з ними виконаєш усю роботу за годину; в) пообіцяєш виконати роботу після повернен¬ня; г) запропонуєш залучити на допомогу того, хто залишається в місті; д) або... 2.Тобі дали доручення, що тобі не подобається, але його виконання терміново необхідне ко¬лективу. Твої дії? а) Сумлінно виконаєш доручення; б) залучиш до виконання доручення товари¬шів; в) попросиш дати тобі інше, більш цікаве до¬ручення; г) знайдеш привід для відмови; д) або... 3. Ти став свідком того, як одна людина незаслужено образила іншу. Твої дії? а) Вимагатимеш від кривдника перепросити у постраждалого; б) з'ясуєш причини конфлікту та допоможеш його усунути; в) поспівчуваєш тому, кого образили; г) удасиш, що це тебе не обходить; д) або... 4. Випадково, не бажаючи того, ти завдав незнач¬ної шкоди або скривдив іншу людину. Твої дії? а) Зробиш все можливе для порозуміння; б) перепросиш, поясниш постраждалому, що не хотів цього; в) удасиш, що невинний; г) обвинуватиш того, хто постраждав: нехай не лізе, сам винен; д) або... Після опрацювання анкети учні висловлюють свої міркування і коментують варіанти відповіді. IV ЕТАП 1. Презентація «Однокласники моїми очима» На дошці прикріплено портрети одноклас¬ників, оформлено виставку творчих робіт учнів. Учні (по черзі) 1. Люби цей світ, моя дитино, Свій рідний край, ліси, поля. Турбуйсь про нього кожну днину, Бо рідна це твоя земля. 2. Усміхнемось сонечку, Здрастуй золотаве! Усміхнімось одне одному, Погляньмо ласкаво! Хай сьогодні в кожне серце Воно додасть тепла! 3. Давайте жити в мирі, У злагоді й теплі, Слова хороші й щирі Хай линуть на землі. 2.Звучить пісня «Шкільна дружба». 3.Гра «Увічливо — неввічливо» (учні сигналізують підняттям рук) • Привітатися під час зустрічі. • Штовхнути і не перепросити • Допомогти підняти. • До всіх у родині ставитись уважно і ласкаво. •' Інколи обманювати товариша. • Робити тільки приємне. • Бути скромним. 4.Пісня-гра «Роби так» Один учень починає прислів'я, а решта закін¬чують. • 3 добрим дружись, а... (лихого стережись). • Чужому лихові... (не смійся). • Не той друг, хто медом маже, а... (той, хто правду каже). • Добре роби — ... (добре й буде). 5.Складання пам'ятки справжніх однокласників 1. До чужої біди я не байдужий, завжди прагну чимось допомогти. 2. Вдячний друзям за співчуття. 3. Виганяю зі свого серця жорстокість і корисли¬вість. 4. На добро відповідаю добром, я не черствий. 5. На зло відповідаю злом, я не злопам'ятний. 6. Приносити людям радість — приємно. 7. Свої вчинки обмірковую, аналізую. 8. Не хвалю себе сам, намагаюся бути самокри¬тичним, вимогливим до себе. 9. Той хто поважає себе, поважає й інших. 10. Брехня — мій ворог. 11.У мене слово не розходиться з ділом.