Звуки [н], [н′]. Мала буква «ен». Читання складів і слів з вивченими літерами
Тема. Звуки [н], [н′]. Мала буква «н». Читання складів і слів з вивченими літерами Мета. Ознайомити здобувачів освіти з артикуляцією звуків [н], [н′], з буквою “н” (“ен”), яка на письмі позначає ці звуки; вчити виділяти [н], [н′] з мовного потоку, удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формування навичок читання складів; сприяти формуванню правильного читання складами; розвивати вміння складати речення, працювати над інтонуванням речень; формування компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати старанність, інтерес до читання, бережливе ставлення до природи. Обладнання: каса букв, демонстраційні картки з друкованими літерами «Н» та «н»; іграшки Смішарики Пандочка та Нюша; картки зі складами; предметні малюнки; відео з мультфільму «Смішарики», фізкультхвилинки, тренажер для розчитування; картки для вправи «З’єднай»; синельні палички. Підручник: Українська мова. Буквар: Підручник для учнів першого класу ЗЗСО (у 2-х частинах): Ч. 2 // К.І. Пономарьова. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018. – 128 с. :іл. Хід уроку І. Організаційний момент Звучить позивний з мультфільму «Смішарики» - Хто прийшов сьогодні до нас? Смішарики!
ІІ. Актуалізація знань. 1. Бесіда про вільний час дітей. 2. Чистомовка. - Я люблю працювати над дикцією. Повторюйте за мною: На-на-на Бачу сірого слона, Ну-ну-ну Яблука даю слону, Ни-ни-ни Люблять яблука слони, Ні-ні-ні Дайте яблук і мені. 3. Нюшенька дуже любить читати. Дивіться, що вона принесла (картки зі складами із вивчених букв). Читання складів. 4. Складання слів із складів. 5. А Пандочка любить малювати і принесла ось такі малюнки. Назвіть зображені предмети (хто? носоріг, що? абрикос, хто? слон)
- Який перший звук в імені нашої гості Нюшеньки? Чи буває цей звук твердим? Вимовте ім’я другої гості. ПаНдочка.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Визначають діти ІV. Вивчення нового матеріалу. 1. Артикуляція звуків [н], [н′] Учні вимовляють спочатку звук |н|, а потім |н’|, визначають, чи подібні вони за вимовою, чим відрізняються. - губи і зуби набувають положення наступного голосного звука; - кінчик язика упирається у верхні зуби; - бокові краї язика стискаються з верхніми кутніми зубами, чим створюють перешкоду для повітря; - струмінь повітря розриває зімкнення між язиком та верхніми зубами. Звертається увага на те, що під час вимови звука |н’| середню частину язика треба підносити до піднебіння. Віднесення цих звуків до приголосних. 2. Гра «Впіймай слово» зі звуками [н], [н′] Тема тижня «ТЕАТР» Антракт, актор, сцена, афіша, тінь, пантоміма, аншлаг. - Складіть речення зі словом СЦЕНА ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Чіку ріку» разом з Пандочкою 3. Визначення місця звуків [н], [н′] у словах Нюша, Пандочка, у зображеннях– малюнках. 4. Гра «Перший, середній, останній»
5. Робота в парах. З’єднати картинку з Нюшею, якщо звук у назві картинки м’який, з’єднати з Пандочкою – якщо звук твердий.
V. Ознайомлення з літерою Н. 1. Розгляд букви. Аналіз будови. 2. Гра «На що схожа буква «н» 3. Побудова букви із синельних паличок. 4. Друкування літери н у зошитах (можна використати практичні завдання з буквою з платформи «Розвиток дитини») 5. Визначення місця літери у касі букв
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА VІ. Вправи з читання
1. Читання складів, слів а а о о у Н у и и е е і і
2. Викладання слів СОН і НІС з букв, звуковий аналіз цих слів. 3. Робота з «Букварем», с. 67 Спочатку читають діти, що вміють читати, потім – інші. Робота над інтонуванням речень. 4. Тренажер з розчитування
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Всі ви добре працювали, На уроці не дрімали. Гарно всі відповідали. Тож скажу вам у кінці: «Дітки, ви всі – молодці!»
Використані джерела: 1. Українська мова (навчання грамоти). 1 клас. Частина1/ Т.Л. Абрамюк, Н.О. Іванова, І.В. Оніщенко. – Х.: Вид. група «Основа», 2019. – 390, [2] с. – (Серія «Мій конспект») 2. Практичні завдання. Літера Н [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-litera_n-ukr/ 3. Тренажер для розчитування Літера Н [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://youtu.be/kpRKdUtbPP4 4. Українська мова. 1 клас. Гра «Перший, середній, останній» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://video.novashkola.ua/1-klas/ukrayinska-mova-1-klas/urok-07/ 5. Руханка-танок «Чіку ріку» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://youtu.be/WE1EsSuhCd8