Пятница, 26.04.2024, 16:16 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Методичний кейс | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS
ФОРМА ВХОДУ

ГОЛОВНЕ МЕНЮ
КАТЕГОРІЯ РОЗДІЛУ
Виховний план [5]
Діагностика [6]
Виховні заходи [136]
Різне [13]
Поради [6]
Бесіди [3]
СЕРТИФІКАТ
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на сторінці ПОСПІЛКУЙМОСЯ
КНОПОЧКА САЙТУ
Перша сходинка школяра


ВІТАННЯ
Картинка
С днём рожденья!
 Вас сердечно 
 Все мы поздравляем 
 И безоблачного счастья 
 От души желаем! 
НОВИЙ УЧАСНИК
КОРИСТУВАЧІ
Зареєстр. на сайті:
Всього: 4468
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
OnLine
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

НОВЕ НА ФОРУМІ
Як отримати сертифікат
Автор: квіточка
Форум: Отримання сертифікату
Дата: 07.10.2023
Ответов: 385
Подяка користувачам
Автор: квіточка
Форум: Подяка користувачам
Дата: 28.02.2021
Ответов: 11
Отримання диплома
Автор: квіточка
Форум: Отримання диплома
Дата: 24.02.2021
Ответов: 53
День народження
Автор: квіточка
Форум: День народження
Дата: 06.11.2016
Ответов: 52
ГОСТІ з 27.07.2012
Flag Counter
Підписка на email

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Delivered by FeedBurner


Мої права та обов'язки.
05.03.2018, 19:09
Мета: формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов’язками. Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття «право», «обов’язок», «Конституція». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості, любов до природи.
Обладнання: карта України, пазл, на якому написані основні права дитини, визначені Конвенцією, пісня гурту «ФлайzZzа» «Неповторність», малюнки з ребусом для розшифровування теми заняття, відеофільм «Права дитини в сюжетах казок», «казкова ялинка» та кульки з правами та обов’язками, відеофільм про історію створення ООН.
Хід заняття
І. Самовизначення до діяльності.
1. Привітання.
Встаньте, діти, ви рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Хай гарно розпочнеться новий день!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Вступне слово вчителя.
- Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.
- Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. Кожна з них має свою територію — землю, свою мову, культуру, історію і свої символи. Земля кожної держави — її недоторканна власність, яку вона готова обороняти від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі Європи. Вона також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції і державні символи.
- Ми з вами — патріоти і громадяни, які покликані захищати свій край від ворогів, трудитись так невтомно й завзято, щоб жилося всім добре, найкраще у світі, бо кожна людина має право на достойне і радісне життя.
А яке завдання стоїть перед учнями?
(Відповіді учнів)
2.Таємничо – чарівна хвилинка. («Чарівна скринька»).
- Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідати своїм однокласникам, кого ви там побачили. І мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть на дно скриньки.
(Діти по черзі зазирають у скриньку)
- То кого ви побачили у чарівній скринці? (Себе)
- Так, ви побачили у чарівному дзеркальці кожен себе – людину. Адже людина – найцінніший скарб.
- Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і більше такої на цій Землі немає і ніколи не було.
Ти знаєш, що ти – Людина?
Ти знаєш про це, чи ні?
Усмішка твоя - єдина.
Очі твої – одні.
3. Слухання пісні ФлайzZzа «Неповторність».

III. Мотивація навчальної діяльності.
1. Слово вчителя.
- Давним – давно, тисячі років тому, на землі з’явились люди. Одночасно з ними з’явились головні питання. Що можуть і чого не можуть робити люди? Що вони зобов’язані робити і чого не повинні? Люди взялися за вирішення цих питань в бесідах між собою, з допомогою різних релігій, шляхом міжнародних переговорів, і, на жаль, в битвах та війнах. Діти, ви також говорите по-різному, кожен має свою родину, свою домівку, свою долю, свій характер, маєте різних друзів. Через те, що ви такі різні інколи виникають суперечки. Але ви завжди повинні пам’ятати, що ніколи не можна ображати людину, не можна принижувати людську гідність. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у сім'ї, у школі, у грі, в житті.
- Навколо нас – дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон.
- Кожна країна, кожна держава має свої Основні закони. Основним Законом нашої держави є Конституція України. В ній записано всі закони, по яких ми живемо сьогодні в нашій країні.

2. Відкриття теми заняття «Хвилинка – ребусинка».
- А про що ми говоритимемо на нашому занятті допоможе встановити ребус. Давайте його відгадаємо.
(Діти відгадують ребус, працюють над відкриттям теми: «Мої права і обов’язки»)
- Отже сьогодні на виховній годині ми познайомимось з вашими правами та обов’язками. А ще ми будемо працювати над творчим завданням. Я думаю, кожен з вас любить складати пазли. Так ось сьогодні ми складемо з вами правовий пазл, адже за кожну правильну відповідь та виконане завдання ви отримаєте одну його частинку. До кінця заняття ми складемо його повністю.

IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда про міжнародну організацію ООН.
- А чи знаєте ви, що наша країна – правова держава? І сьогодні ми поговоримо про ваші права, права дітей.
- Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні спорів.
- Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.
- З тих пір минуло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.
- Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН.
(Перегляд відеофільму про історію створення ООН)
- 1945 року, після закінчення Другої світової війни - найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства - народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.
- А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини - документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.

2. «Конвенція про права дитини».
- Загальна декларація прав людини - важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом - і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.
- Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція - це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить - пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.
- А чи можете ви сформулювати, хто являється дитиною? (Дитиною вважається людина віком до 18 років)
- Стаття 1 Конвенції ООН говорить, що дитиною вважається людина віком до 18 років. Це правильна відповідь і за неї ви отримуєте першу частинку пазлу.
(На дошці з’являється перший пазл)
- У кожного з вас на парті лежить аркуш з перерахованими правами. Ознайомтесь з ними, бо сьогодні вони стануть нам у нагоді.
(Діти знайомляться з переліком прав)

- Сьогодні зранку ви прийшли до школи, зустрілись тут зі своїми однокласниками, друзями, дізнаєтесь тут багато нового та цікавого. Як ви думаєте, про яке право я зараз говорю? (Право на освіту).
- Так, мова йде про право на освіту, адже у статтях 28 та 29 Конвенції сказано, що дитина має право на освіту і обов’язок держави – забезпечити її. Ось ми й отримали другу частину пазлу.
(На дошці з’являється другий пазл)

- Завдяки тому, що ви відвідуєте школу, дотримується ще одне ваше право – право на інформацію, про яке говорить стаття 17 Конвенції. Як це право проявляється? (Відвідуючи школи, діти отримують необхідну їм інформацію, навчаються)
- Так, відвідуючи навчальний заклад, ви отримуєте багато корисної для вас інформації.
(На дошці з’являється третій пазл)

- А ще одне ваше право – право на об’єднання, про яке говорить Конвенція у статті 19. Адже кожна дитина має право зустрічатися і спілкуватися з іншими людьми.
(На дошці з’являється четвертий пазл)

- На уроках ви отримуєте їжу для вашого розуму. А чи є місце у нашій школі, де можна отримати їжу для всього організму? (Це їдальня)
- Так. Щодня ви поспішаєте на великій перерві до їдальні для того, щоб підкріпитися і отримати заряд сил на увесь день. Тому в Конвенції ООН (стаття 27) говориться, що всі діти мають право на повноцінне харчування.
(На дошці з’являється п’ятий пазл)

- Також хотілося б привернути вашу увагу до проблем дітей з особливими потребами. Конвенція ООН у статтях 23 та 25 наголошує на тому, що такі діти мають право на особливе піклування та умови життя.
(На дошці з’являється шостий пазл)

3. Фізкультхвилинка.
- З наступним вашим правом ми познайомимось під час нашої фізкультхвилинки. Як ви думаєте, що це за право? (Право дитини на відпочинок)
(На дошці з’являється сьомий пазл)

- Так. У статті 31 Конвенції ООН сказано, що всі діти мають право на відпочинок. Тож я пропоную не нехтувати цим правом і трішки розім’ятися.
(Проводиться фізкультхвилинка «Якщо весело тобі…»)

4. Проведення «Казкової правової вікторини».
- Ви відпочили, тож давайте продовжимо нашу роботу. Пропоную вам провести «Казкову правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам казок спробувати роз'яснити ще деякі статті Конвенції про права дитини.
(Діти переглядають фрагменти мультфільмів, встановлюють, які права порушено)
Ситуація 1
Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка? (Невід’ємне право на життя. Стаття 6)
(На дошці з’являється восьмий пазл)
Ситуація 2
Бабуся з дідусем спалюють пір’ячко Кривенької качечки. Які права порушено? (Право на особисте життя. Стаття 16)
(На дошці з’являється дев’ятий пазл)
Ситуація 3
Бридкі жаби викрадають Дюймовочку з її дому і відносять дуже далеко. Які права вони порушують? (Право на любов і піклування. Статті 19 та 37 )
(На дошці з’являється десятий пазл)
Ситуація 4
Гидке каченя всі ображали, навіть імені у нього не було. Яке право порушено у цій казці? (Право на рівність у правах. Стаття 2)
(На дошці з’являється одинадцятий пазл)
Ситуація 5
Звірі намагалися викрасти Солом’яного бичка, якого зробив для своєї онуки дідусь. Яке право порушено? (Право на захист від викрадення та продажу. Статті 11 та 35)
(На дошці з’являється дванадцятий пазл)
Ситуація 6
Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер. Які права порушено стосовно Попелюшки? (Право не залучатися до примусової праці. Статті 32 та 36)
(На дошці з’являється тринадцятий пазл)
Ситуація 7
Лисичка вигнала Зайчика з його хатки. Яке право порушено? (Право на захист честі та гідності, на захист прав неповнолітніх правопорушників.Статті 37 та 40)
(На дошці з’являється чотирнадцятий пазл)
Ситуація 8
Бармалей викрав тварин, пригостив їх напоями зі збудниками різних хвороб і не дозволяв їм лікуватися. Яке право порушив Бармалей? (Право на медичну допомогу. Стаття 24)
(На дошці з’являється п’ятнадцятий пазл)

4. Ознайомлення з обов’язками.
- «Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» - ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки.
- Якими словами можна замінити слова «право» і « обов’язок»? («Право» – можу, «обов’язок» - треба)
- На аркушах, що лежать на ваших партах, надруковані обов’язки, які повинні виконувати всі діти.
Обов’язки:
1.Поважати і любити своє оточення. Ставитися до рідних так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.
2.Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.
3.Бути толерантним до інших людей.
4. Дотримуватись режиму харчування. Поважати працю кухарів.
5.Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим.
6.Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.
7.Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.
8.Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.
9.Цінувати своє здоров'я і дбати про нього.
10.Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.
11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.
12.Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.
13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.
14. Не ображати і не принижувати оточуючих.
15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

V. Рефлексія.
1. Заключне слово вчителя.
- Від народження ви маєте певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас збільшиться кількість обов'язків, відповідальність. Існують закони, які визначають ваші обов'язки. Ви мусите їх знати. Адже незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.

2. Створення «Казкової правової ялинки».
- Незабаром до нас прийде Новорічне свято. Давайте на згадку про сьогоднішнє заняття прикрасимо «казкову правову ялинку». Допоможуть нам це зробити різнокольорові кульки: на блакитних кульках – права, а на жовтих – обов’язки.
(Діти прикрашають ялинку)

3. Метод незакінчених речень.
- Пропоную закінчити заняття, висловивши свою думку продовженням речень.
Я зрозумів (-ла)…
Я дізнався (-лась)…
Я навчився (-лась)…

4. «Збір скарбів знань».
- Наостанок давайте зберемо «скарби знань» у нашу скриньку, яку будемо поповнювати на інших заняттях. Кому сподобалась наша робота – покладіть кульку у скриньку.

Мораль і право, право і закон.
Рушійні сили для життя людини.
А їх знання надасть вам вірний тон
У розвитку держави – України.
Категорія: Виховні заходи | Додав: sasanchinamarina
Переглядів: 439 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 2.5/8
Всього коментарів: 0
avatar
МІНІ-ПРОФІЛЬ
Привет:Гость

ПОШУК ПО САЙТУ
КАЛЕНДАР
ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
МІНІ-ЧАТ
ПОГОДА
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ

«Методичний портал»

ВСЕ ДЛЯ ШКОЛИ
САЙТ В КАТАЛОГАХ
Освітній портал Банк Интернет-портфолио учителей Методсовет Каталог образовательных сайтов Учительский портал Продленка SafeWeber.ru Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів GlavBoard.ru Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтов каталог сайтів [Довідник] для вчителів Перша сходинка школяра Белый каталог сайтов Каталог webplus.info Интернет-сообщество педагогов Я - Учитель!
ПІДТРИМКА САЙТУ
Этот сайт защищен «Site Guard»
АКТИВНІСТЬ

квіточка
Добавил файлов: 365
Количество постов: 284


NeseniukOlga
Добавил файлов: 103
Количество постов: 0


OlgaVasboxlbox77
Добавил файлов: 98
Количество постов: 0


ANATOL
Добавил файлов: 69
Количество постов: 0


AnnaZ
Добавил файлов: 46
Количество постов: 0


planeta
Добавил файлов: 29
Количество постов: 0


lorochka
Добавил файлов: 28
Количество постов: 5


Лидия
Добавил файлов: 25
Количество постов: 3

Сайт Квітки Світлани Сергіївни © 2024