Проблема: ознайомлення з образами української природи в поезії і малюнках Т. Г. Шевченка.
Мета проекту: вчити учнів здійснювати проектну діяльність на основі дослідження життя і творчості Т. Шевченка;
- розвивати мовлення, нестандартне мислення;
- заохочувати пізнавальну діяльність дітей;
- формувати інтерес до пошукової роботи, самостійність та відповідальність;
- виховувати любов та пошану до рідної мови, любов до поезії та живопису.
Тип проекту: інформаційно-пошуковий.
Навчальний предмет: літературне читання.
Обладнання: репродукції картин Т. Г. Шевченка, дитячі малюнки, книги«Кобзар», С. Васильченко «У бур’янах», мультимедійна презентація.
Змістові питання: ознайомлення з цікавими відомостями про дитячі роки Т. Шевченка.
Виставка книги «Кобзар» різних років видання.
Образи української природи в позі її Т. Шевченка. Декламування віршів.
Образи української природи в позі її Т. Шевченка. Виставка дитячих малюнків по темі.
Освітній продукт: збірка вивчених творів з власноруч виготовленими ілюстраціями.
Тривалість: 1 тиждень
Попередня робота над проектом: створення робочих груп, визначення напрямків діяльності:
• «юні бібліотекарі» готують виставку книг;
• «знавці» збирають вислови про значення творчості Т.Г. Шевченка;
• «читачі» надають короткі відомості про дитячі роки поета за книгою С. Васильченка «У бур’янах»;
• «читці» вчать поезії про природу;
• «художники» малюють малюнки до прочитаних творів поета.
Хід роботи над проектом
І. Підготовчий етап. Мотивація.
- Діти, прізвище якого видатного українського поета відоме всьому світу? Йому поставлені пам’ятники, його ім’ям названі вулиці, парки, школи.
- Чий портрет у кожній хаті –
І у бідній, і в багатій –
Прикрашений рушниками,
Вишитий руками мами? (Портрет Шевченка)
ІІ. Оголошення, представлення теми й очікуваних результатів.
- Я пропоную вам глибше ознайомитися з цікавою інформацією про дитячі роки поета, з його дитячими мріями та прагненнями. В домашніх, шкільній та міській дитячій бібліотеці відшукати збірки творів Т.Г. Шевченка та підготувати виставку його книг. Вивчити поезії про красу української природи та ілюструвати ці вірші власними малюнками. Працюючи над цими завданнями ми дізнаємося багато нового про поета, його сім’ю, творчість, уподобання.
ІІІ. Колективне планування етапів реалізації проекту.
(Об’єднання в робочі групи, визначення напрямків діяльності)
Завдання для груп.
Група 1. Відвідати шкільну і міську дитячу бібліотеку №14 з метою вибрати книги з поезіями поета, доповнити зібрання книгами з домашніх бібліотечок.
Форма представлення: виставка книг.
Група 2. З додаткових джерел інформації (можна з Інтернет-ресурсів) підібрати вислови про значення особистості поета та його творчості для становлення української культури.
Форма представлення: вибрані вислови.
Група 3. Опрацювати книгу для дітей С. Васильченка «У бур’янах» з метою отримати цікаві відомості про дитячі роки поета.
Форма представлення: стислий переказ прочитаного.
Група 4. Підготуватися до декламування віршів Т. Шевченка про образи української природи.
Форма представлення: декламування віршів.
Група 5. Намалювати малюнки до прочитаних поезій про природу.
Форма представлення: виставка малюнків з коротким коментуванням.
ІV. Підсумок проекту.
• Оформлення результатів дослідження.
• Захист групових завдань
• Виготовлення освітнього продукту
V. Оцінювання проекту.
Оцінити роботу представників кожної групи (самооцінка та оцінка від інших груп)
VІ. Висновки за питаннями.
- Чи отримали ви процесі роботи над завданнями нові знання?
- Які риси характеру малого Тарасика ви запозичили б собі?
- А чи не надихнула вас творча робота над проектом спробувати свої можливості в поезії чи малюванні?
- Чи корисною стала для нас наша колективна робота над проектом?
|